Rockrider

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Patatje
Mountainbiker

Rockrider

Post by Patatje »

Hoi

nu ben ik al een tijdje een pasieve mountainbiker, buiten een ritje per week in de buurt (voornamelijk bos) en in de zomer iets intensiever met 6-8 x een tour in sankt vith.
ik wil mijn ouw krel inruilen voor iets nieuws en ook meer en intensiever fietsen.

Nu was ik vorige week in de decathlon en zag ik een aantal fietsen die me eventueel zouden bekoren. Alleen vrees ik voor de schijfremmen, ik weet dat je met modder vaak snel problemen krijgt met de schijfremblokjes en bij Rockrider hebben ze heel hun gamma voorzien van schijfrem-bikes. Is mijn vrees trouwens wel terecht?

Mijn budget is een 800-900 euro en ik denk dat de 8.1 het beste bij mij past. Zijn er mensen die tegen-argumenten hebben en me een andere rockrider (of zelfs ander merk) kunnen aanraden?

Alvast bedankt

EDIT: Stevens heeft ook een paar leuke modelen in mijn prijsklasse, en er is een dealer niet zo erg veraf (zowel hier in vlaanderen als in de walen waar ik vaak mijn weekends doorbreng) is het de moeite om daar is te gaan zien?
Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

ik rijd nu toch al een dik jaar flink in de modder met schijfremmen, en ik heb toch nog maar een keer de blokken moeten vervangen... :-D
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Hoe lang schijfremblokjes meegaan hangt af van véél factoren. Modder, slijk en afdalingen zijn natuurlijk de grote verslijters.
Mijn ervaring is dat schijfremblokjes (Avid Juicy 5) sneller slijten dan indertijd mijn velgrem-Magurablokjes.
Maar niets remt beter dan schijfremmen, dus ben ik heel tevreden met schijfremmen en wil ik niets anders meer.

Ik heb nu 3.700 km, waarvan de helft in de modder (en Oost-Vlaamse modder is anders dan Limburgse modder, dat verzeker ik u :-D ). Alsook heb ik zo'n 1.800 km in heuveld landschap gereden, waarbij er stevig geremd moest worden.

Nu de slijtage : ik ben bezig aan mijn 4de set achteraan en 2de set vooraan. Dus redelijk slijtig vind ik zelf, al is het soms mijn eigen fout, omdat ik niet altijd tijd vind om mijn remblokjes in te rijden (=warmrijden). Kostprijs van een setje is +/- 15 €.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Limburgse modder zal wel traaaaaaager zijn zeeeeekers?
wakke.
Mountainbiker

Post by wakke. »

de 8.1 is zeker een goede bike, het enige waarje rekening meot mee hoeden is dat er bijna geen enkele fietsboer wil werken aan een decathlon bike dus zal je altijd bij hen moeten gaan voor herstelling of dit zelf doen natuurlijk(veel goedkoper).
ivm schijfremmen is het zoals reeds gezegd vooral aan gepast rijden en vooral goed inremmen.

succes.
Post Reply