Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

ledda wrote:hi, rij sinds 1 juni met de fiets naar 't werk (6 km enkel ) van wege de geringe afstand, had ik mijn een gewone fiets gekocht Triban Trail 7 van dechatlon
en deze morgen is er mij iets overkomen wat ik zelf niet snap
op 't moment dat ik de straat wil over steken vertrek er aan de overkant een auto uit zijn parkeerplaats en rijd zo recht op mij af
probeer hem te ontwijken door in de remmen te gaan en terug naar rechts te rijden en vlieg overkop kom een paar meters verder neer ; gevolgen schouder zwaar geraakt dikke elleboog en knie fiets heel de rechterkant gehavend en pedaal en achterlicht stuk

met men mtb heb afdalingen gedaan en zwaar in de remmen moeten gaan met de race dito tot de tube er af vlogen en nooit ben ik overkop gegaan en nu tegen een snelheid van ong 20 km/h vlieg ik in 't decor
denk da ik in 't vervolg toch men mtbke neem en zeker men helm opzet
Dat is precies een nieuw sport aan t worden, ........ :(

In ieder geval veel beterschap en dat ge vlug terug op uw fietske zit.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Vandaag half aangereden op de Lambermont laan in Brussel. Ene die weer niet wilde aanschuiven en van een vak waar je rechtdoor moet weer gebruik maakte op rap rechts te kunnen afslagen.
Heb me kwaad gemaakt want iets verder stonden de flikken en iedereen die op dat vak stond moest rechtdoor :-)

Daarna was er geen kat op de Lambermont, ff overwogen om op de baan te gaan rijden (sneller, veiliger), maar op elk kruispunt stond politie dus dat toch maar niet gedaan.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Deze morgen rijdt er hier ne pipo op zijne MTB de wetstraat AF (dus tegen het verkeer in) al slalommend, zonder helm. #-o Ik vraag me af hoeveel van die gelegenheids 'fietsers' vandaag onder een auto gaan terecht komen.
Rein
Mountainbiker

Post by Rein »

Er waren in ieder geval opvallend meer fietsers in het Brusselse straatbeeld deze morgen, mooi zo. Ook op de heenweg op sommige momenten groepjes van 3/4 fietsers langs kanaal van Halle naar Brussel. Hopelijk beseffen een paar onder hen dat de fiets een prima alternatief is voor dit soort verplaatsingen en rijden we binnenkort in peloton naar het werk,

Rein
LP56
Mountainbiker

Post by LP56 »

Hoi, ik rijd dagelijks van Oud-turnhout naar Arendonk & terug :-)
Vertrek rond 6.10 u en dit zowel in de zomer als winter.
Zalig s'morgens genieten van de rust op de weg !
nicocorsa
Mountainbiker

Post by nicocorsa »

ik rijd elke dag in eender welke weertoestad met koersfiets of mtb na mijn werk. omdat dit maar 12 km enkel is en ik amper 10 min verschil rijdt met de auto . bespaar ik me een pak aan benzine .

tenslotte geraak ik zo ook weer een beetje van de druk op het werk af .

aaaagggh ja over die hachelijk situatie's je kan voorzichtig rijde en veel maal pech hebben en andere scheuren allekante over en nooit wat .
marb
Mountainbiker

Post by marb »

Ik ben ok terug herbegonnen na 1.5jaar pauze.
Idere dag 40km's van opbrakel naar kluisbergen.
Probeer wel nie te veel in de regen te bollen
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

Tis hier met de fiets naar de hogeschool :-D
Omdat ik volgend jaar in dilbeek de richting regentaat lo en br zou gaan volgen zoek ik eigenlijk een soort
Van sluipweg om via affligem tot aan de campus te geraken. Deze is gelegen aan het station van dilbeek
Ik heb zelf al een paar keer gezocht maar telkens kom ik op die lange (steen)weg uit die uitkomt in ternat.
S'avonds is het hier echter altijd een drukte van jewelste en vind ik dit maar wat gevaarlijk. Iemand die mij hierbij zou kunnen helpen? :-D
Bikeman
Mountainbiker

Post by Bikeman »

Ik rij ook elke dag met het fietske naar het werk. Dat is 9 km enkel, niet zo heel veel, maar ik ben even snel als met de auto.

verder is het mij een aantal jaar geleden al opgevallen dat het op vele plaatsen veiliger is om op de baan te rijden (met de fiets) dan op het fietspad.
Op de baan word je nog gezien door de automobilisten, het fietspad, daar houden weinigen rekening mee #-o
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Razor wrote:Tis hier met de fiets naar de hogeschool :-D
Omdat ik volgend jaar in dilbeek de richting regentaat lo en br zou gaan volgen zoek ik eigenlijk een soort
Van sluipweg om via affligem tot aan de campus te geraken. Deze is gelegen aan het station van dilbeek
Ik heb zelf al een paar keer gezocht maar telkens kom ik op die lange (steen)weg uit die uitkomt in ternat.
S'avonds is het hier echter altijd een drukte van jewelste en vind ik dit maar wat gevaarlijk. Iemand die mij hierbij zou kunnen helpen? :-D
Da's de steenweg van Ternat naar Gooik zeker ?
Die moet je oversteken ter hoogte van de spoorweg (niet die van Ternat, maar de spoorwegbrug verderop richting Gooik en nog vèr voor dat kruispunt van Ijzeringen). Van Affligem kan je daar redelijk rustig baan pakken tot daar in de buurt (check the map). Als je daar oversteekt kan je daar rechtdoor de bos door en dan kom je daar aan een kerkhof uit....Voor de rest weet 'k 't dan ook niet direct verder.
Post Reply