22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

jodelaietie wrote:Aan laagvlieger , veel beterschap toegewenst. Blij te horen dat het goed gaat na uwen vreselijk smak. Het kon inderdaad nog vele erger zijn. Tegen dat de congé er is zijt ge misschien terug paraat. Terug een pleidooi voor de HELM . Hoe goed ge ook kunt rijden en hoe stuurvaardig men ook is. We zouden de helmverplichting misschien best echt verplichten. Ik heb nog een eindje met uw vriend staan praten boven na het stukje "HARD" om er zeker van te zijn dat uwen mtb gerepatrieerd werd.
Volgende keer uwen ondertitel in uw posts wat minder letterlijk nemen. #-o

HAha ik ben die vriend waar je staan met praten hebt met deze wil ik je nog bedanken voor de goede en rappe hulp ook aan de vriendelijke en behulpzame ambulanciers nen dikke mercie =D> wat ik er nog aan wil toevoegen is het volgende , er was een klein misverstandje tussen de plaats van gebeuren met als gevolg dat die mannen van den ambulance ergens anders stonden [-X hun schuld niet maar wij kunnen die streek niet en waar ben je he tot we verder een straatbord tegenkwamen en dan pas de juiste lokatie konden doorgeven ( stel je voor dat het erger was #-o ) .
Achteraf nog is met die mannen gaan klappen en die zijden dat ook maar ze hadden wel een goed idee om op de pijltjes nummers te zetten om meteen te weten waar je bent ingeval van nood =D> goed idee lijkt me
Ze gingen daar is met de organisatie over spreken dus hopelijk word het wat .

Voor de rest heb ik de 60 km gereden in plaats van de 80 door de vertragingen ,ik moet zeggen het was supper alles was af ik vond het wel redelijk zwaar mor da wisten we van te voren hé . Heb juist de eerste beklimming halverwege toch effe moeten stoppen om op adem te komen :-D de andere heb ik wel gehaald al was de patersberg ook effe doorbijten zelle en wat een afdalingen =D> man man man daar doe ik het voor =D> had 60.77 km op de teller avs 17.24 waar ik te vreden mee ben en 51.10 in afdaling :lol:

Dikke proficiat en tot volgend jaar =D>
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

jodelaietie wrote:
el stevo wrote: Op het einde zijn we nog een boze boswachter tegen gekomen (van de 40km)... het was aan een holle weg in het bos. Naar het einde toe werd deze serieus drassig, dus besloten we om eruit te rijden en het padje aan de bovenzijde te volgen. Maar daar was meneer de boswachter blijkbaar niet met akkoord. Ik vond het nogal overdreven omdat er ook paarden enz... liepen, maar ja die mens wou zijn job goed doen zekers.

Hoe dan ook onze excuses aan de organisatie, moesten jullie hier klachten over krijgen!
:cry:
Was waarschijnlijk niet de boswachter maar de bosopzichter (politieagent op rust , die voor de orde zorgt in het bos en vooral jacht maakt op losrijdende mtb'ers). Hij heeft inderdaad de volledige bovenkant langs links als je van beneden komt dichtgedaan met boomstammen en prikkeldraad wegens voor hem te gevaarlijk , nochtans was de linkerkant samen met de geul het officiële pad waar gereden mag worden. Doordat de geul opgekuist is kan je meestal rijden tot zo'n 100m van de top waar het heel heel moeilijk is nog te rijden wegens te zacht maar door die laatste barricade kan je niet naar links.
De meeste bikers weten dit en starten reeds vanaf beneden rechts (wat logisch want daar is een berijdbaar pad)op het wandelpad om zo die laatste 100m niet te hebben want je kan er heel moeilijk nog uit daar . Heel wat boze mails en brieven zijn reeds verstuurd naar de gemeente van verschillende bikers , maar ik geloof nooit dat hij al zijn vele barricades zal wegdoen , ne mens heeft ook zijn eergevoel.
Ik zal ook eens een poging doen en een compromis voorstellen mocht ik hem tegenkomen : als hij zijn bovenste (of 2 bovenste) barricades wegdoet kan iedereen daar naar links en zal er niet meer (of toch minder) vanaf beneden op het wandelpad gereden worden en is iedereen tevree.
Er is al heel wat over te doen geweest over die barricades , vandaar dat hij er waarschijnlijk persoonlijk was.
Yup,

aan iedereen: opletten dat je niet op de wandelpaden gaat rijden dezer dagen want er is de laatste dagen bijkomende controles door de rijkswacht cavalerie, vrijdag waren deze al aan het rondhuppelen en vandaag terug en en in volle ornaat dus met helm =D> wapenstok [-X en revolver [-X , wat betekent dat het geen gewone bosritjes zijn.... #-o men weze gewaarschuwd...

grtzzzz 8)
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

jodelaietie wrote:
el stevo wrote: Op het einde zijn we nog een boze boswachter tegen gekomen (van de 40km)... het was aan een holle weg in het bos. Naar het einde toe werd deze serieus drassig, dus besloten we om eruit te rijden en het padje aan de bovenzijde te volgen. Maar daar was meneer de boswachter blijkbaar niet met akkoord. Ik vond het nogal overdreven omdat er ook paarden enz... liepen, maar ja die mens wou zijn job goed doen zekers.

Hoe dan ook onze excuses aan de organisatie, moesten jullie hier klachten over krijgen!
:cry:
Was waarschijnlijk niet de boswachter maar de bosopzichter (politieagent op rust , die voor de orde zorgt in het bos en vooral jacht maakt op losrijdende mtb'ers). Hij heeft inderdaad de volledige bovenkant langs links als je van beneden komt dichtgedaan met boomstammen en prikkeldraad wegens voor hem te gevaarlijk , nochtans was de linkerkant samen met de geul het officiële pad waar gereden mag worden. Doordat de geul opgekuist is kan je meestal rijden tot zo'n 100m van de top waar het heel heel moeilijk is nog te rijden wegens te zacht maar door die laatste barricade kan je niet naar links.
De meeste bikers weten dit en starten reeds vanaf beneden rechts (wat logisch want daar is een berijdbaar pad)op het wandelpad om zo die laatste 100m niet te hebben want je kan er heel moeilijk nog uit daar . Heel wat boze mails en brieven zijn reeds verstuurd naar de gemeente van verschillende bikers , maar ik geloof nooit dat hij al zijn vele barricades zal wegdoen , ne mens heeft ook zijn eergevoel.
Ik zal ook eens een poging doen en een compromis voorstellen mocht ik hem tegenkomen : als hij zijn bovenste (of 2 bovenste) barricades wegdoet kan iedereen daar naar links en zal er niet meer (of toch minder) vanaf beneden op het wandelpad gereden worden en is iedereen tevree.
Er is al heel wat over te doen geweest over die barricades , vandaar dat hij er waarschijnlijk persoonlijk was.
Yup,

aan iedereen: opletten dat je niet op de wandelpaden gaat rijden dezer dagen want er is de laatste dagen bijkomende controles door de rijkswacht cavalerie, vrijdag waren deze al aan het rondhuppelen en vandaag terug en en in volle ornaat dus met helm =D> wapenstok [-X en revolver [-X , wat betekent dat het geen gewone bosritjes zijn.... #-o men weze gewaarschuwd...

grtzzzz 8)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

naar jaarlijkse gewoonte was kluisbergen goed, zeer goed. De dag begon evenwel nie goed: helm vergeten #-o , niet aan te raden en zeker niet op zo'n parcours. Na de klassiek rustige start, voor de eerste maal de Kluis omhoog met, zoals 2 jaar geleden, een zeer steile passage door het bos op het eind. Toen kwam idd opnieuw 10 km rustig bollen, om aan één van mijn favorieten te komen: Heynsdale. 'k vind dit één van de prachtigste afdalingen in de streek: Met uncle sam in het wiel boven gestart, nog net voor de afdaling Gp gepasseerd die mij profesioneel den decor wilde induwen [-X , vol gas, hier en daar wa schuiven en zorgen dat je degenen die wat minder stuurvaardig zijn, zo weinig mogelijk doet schrikken. Beneden hing GP nog aan de rekker =D> , maar van Uncle Sam geen spoor. Blijkbaar had die zijn benen gespaard in de afdaling, want in de daaropvolgende klim kwam hij ons gewoon voorbij gestoven :evil: . Uiteindelijk kwam ook Hanzi nog aansluiten, van de rest was geen spoor meer. Na de Paterberg, een voor mij overbodige vlakke zone, om uiteindelijk aan het koppenbergbos te arriveren. Zulzekebos naar beneden, en toen ontbrak voor mij de retour via hetzelfde? bos met zijn technische passages. Aan de 3de bev. was Uncle Sam iets vroeger vertrokken, en ondanks het strakke tempo van Gp hebben we hem niet meer teruggezien. Bij de laatste klim naar de Vierschaar ook nog Gp kwijtgeraakt waardoor de door Jodelaitie speciaal aangelegd, technische slotkilometers eigenlijk overbodig waren. Alhoewel: Bij het oprijden van de weide wilde ik er nog een spurtje bergop uitpersen, waardoor ik boven bijna van mijn velo viel van de krampen #-o . Gelukkig was de beloning groot: een frisse BL, man wa deed da deugd.
Zeer mooie tocht, hier en daar enkele onbekende stukken, en voor mij vooral zwaar, niet alleen door de vele klimmen, maar vooral door de zon.
Nu op naar Ronse, van hetzelfde kaliber, iets minder km's en hoogtemeters, maar bij momenten toch wat technischer .
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

uncle sam wrote:
jodelaietie wrote: Die hm dat is toch wat speciaal , volgens de kaart waren er het rond de 1600hm , volgens de polar van Katrien 1550hm. Volgens mijne garmin Edge rond de 1480hm en volgens Yoeri zijnen Ciclo maar 1120hm. Nog andere getallen voor de 80km ??
Dan is de conclusie toch rap genomen? Yoeri heeft stukken afgesneden, hoe komde anders aan 23.4avs :lol:

Hehe, j/k ma tis toch wel verdacht groot verschil, niet?
Ikzelf gok toch ook rond 1400-1500 afgezien van de vele beklimmingen (17tal).

Wat die hoogtemetertoestellen betreft ben ik redelijk tevreden over mijn cyclosport. Is het toestel 100% te vertrouwen, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de start -en einde hoogte redelijk overeenkomt. Meestal ligt dit rond de 5 a 10 m verschil. Als iemand suggesties heeft in verband met 'het beste toestel op de markt', dan mag hij dit altijd laten weten.

Wat het gemiddelde van mijn tocht betreft, ik ben aangesloten als Elite zonder contract en ik rij af en toe weg -of mountainbike wedstrijden. Dus conditioneel sta ik redelijk goed. Dus voor velen geen schande als ze iets minder halen van gemiddelde. Ik ben er trouwens ook zeker van dat er enkele goed afgetrainde toeristen nog sneller kunnen rijden.
En ja zondag moest ik vroeg thuis zijn omdat ik 's middags moest gaan werken, dusja...
Last edited by yoeri on Tue 24 Jun 2008 11:27, edited 1 time in total.
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

schitterende tocht!
gestart met fré en Hans ,maar zij kozen de 60 en ik de 80.
al vlug zat ik alleen maar wat later gezelschap gekregen van
een gast uit Bulskamp (Alvin), aan 60 km kreeg ik al last van krampen
waardoor het tempo ziender ogen slonk ... .
miljaar da was afzien.
Nu de tocht zelf...
tkan nie beter,proficiat... en zeker tot volgend jaar
hopelijk met betere benen!
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

@ cowboy peter
helm vergeten, ook uw broek? of toch bijna
hanzi noemt dit een sexy kont.....?????
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

de laatste 100 meter, die weide nog ff bergop, zo te zien kregen veel mensen op die plaats kramp.. idem dito, beide bovenbillen..
2leggedfreak
Mountainbiker

de yoerie

Post by 2leggedfreak »

yoerie, wa voor een tenueke had gij aan?
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

ratte wrote:@ cowboy peter
helm vergeten, ook uw broek? of toch bijna
hanzi noemt dit een sexy kont.....?????
Ge moet eens een ganse tocht in zijn wiel hangen :oops:
:wink:
Post Reply