Voeren

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
sdw
Mountainbiker

Post by sdw »

momenteel nog geen gps komt wel in de toekomst eerst sparen voor nieuwen bike dan gps
Gwendall
Mountainbiker

Post by Gwendall »

hier enkele GPS tracks van Voeren en omgeving op mijn webspace:
http://users.edpnet.be/emaess/index.html => kies Voerstreek
GPS toestellen worden verhuurd bij lokale fietshandelaar
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

29/11/07 uit het nieuwsblad

Mountainbike

VOEREN - Er werd een akkoord bereikt tussen de beheerders van de wandelroutes en het mountainbikeroutenetwerk. 'Ondanks de gevoeligheid van het dossier werd een zeer goed voorstel uitgewerkt', zegt burgemeester Broers. De bedoeling ervan is dat fietsers, wandelaars en mountainbikers elkaar niet hinderen. (rs)

bron:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... F1KOGK9_41

iemand een idee of dit betekent dat de routes veranderen ifv de routeuitbreidingen in limburg?

G.
pluxy
Mountainbiker

Post by pluxy »

paaltjes en borden bloso zijn geplasseerd en veel beter zichtbaar dan die van de andere routes van voeren
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

pluxy wrote:paaltjes en borden bloso zijn geplasseerd en veel beter zichtbaar dan die van de andere routes van voeren
Njet! Ben vandaag gaan rijden, die paaltjes staan veel te laag waardoor het gras/ onkruid die paaltjes doen verdwijnen. Ben vandaag zeker 10 keer teruggedraaid. Die oude paaltjes zijn natuurlijk nog slechter zichtbaar en veel zijn er van verdwenen. Al bij al vond ik deze (nieuwe) route, heb de blauwe en de zwarte gedaan, tegenvallen vooral de zwarte. Ook het aantal percentages onverhard klopte van gene meter. Zeker zwart, 69% [-X. Toch is hier een pak meer uit deze mooie streek te halen, heb dit gemerkt toen ik een paar keer verkeerd reed. Ma ja voetpaden en privégrond waarschijnlijk.
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

Gisteren de route gedaan

(enkel blauw)

ik ken de orginele (zwarte pijl op gele achtergrond) route (bijna) uit men hoofd maar toch uit nieuwsgierigheid de blauwe pijlen blijven volgen;

conclusie;
De klim vanaf sgravenvoeren naar altenbroek;
deze is zo goed als volledig geasfalteerd (asfalt+grind)!
er is 1 afdaling en klim geknipt bij het gebied altenbroek (jammer was nochtands de moeite)..

toch een beetje jammer;

trend die me ook meer en meer begint op te vallen;
Allerhande verbodbordjes in de bossen...
brrr;

honden aan de leiband!

honden vrij! (vooral gezien in nl)

speelzone! (gezien in heverlee);deze vind ik eigelijk nog het ergste, in de rest van het bos mag niet gespeeld worden???)

geen toegang (rustgebied)= kan ik nog ergens begrijpen alhoewel ik mij vragen stel bij het feit ofdat dieren/vegetatie dit ook door hebben

iemand al cameras gespot??

ergens een boswachter die me dit wat duidelijk kan maken en ook kan overtuigen achter het nut hier allemaal van is???

G.
pluxy
Mountainbiker

Post by pluxy »

dus eigenlijk vind je de oude route beter?
Heb ze zelf 1 keer gedaan(oude).
Onze groep gaat volgende keer voor de bloso route denk, na gesukkel met plaatjes onderweg.
GuntherW
Mountainbiker

Post by GuntherW »

pluxy wrote:dus eigenlijk vind je de oude route beter?
Heb ze zelf 1 keer gedaan(oude).
Onze groep gaat volgende keer voor de bloso route denk, na gesukkel met plaatjes onderweg.
de oude is inderdaad beter!(verschilt bij de korte afstand enkel 1 adaling:klim)
de kaarten zijn nog steeds te koop; met kaart en de oude pijltjes moet het zeker te doen zijn!

G.
Gwendall
Mountainbiker

Post by Gwendall »

de oude en nieuwe bloso routes van Voeren staan nu ook op http://users.edpnet.be/emaess/
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

De oude route is idd veel beter. De huidige bewegwijzering trekt op geen kl$ten. Na 25 stonden we ineens terug aan de auto en 't was de bedoeling de grote toer van 51km te doen. We zijn dan via de weg terug gereden naar waar we waarschijnlijk verkeerd gereden zijn en hebben dan verschillende kleuren pijltjes gevolgd (de oude staan er soms nog, soms ook niet) tot we 't uiteindelijk welletjes vonden. Ik raad iedereen aan een kaart mee te nemen.
Post Reply