22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Is er geen foto van dat brugske? Ik zou het wel eens willen zien :)
Door een sleutelbeenbreuk (niet door met de fiets te vallen!) en studies in het buitenland was dit mijn eerste toertocht sinds mei 2007. De conditie is nog niet zo goed dus voor de 60 gekozen, maar uiteindelijk (aan de hand van de kaart aan de eerste bevoorrading) een stukje afgesneden van de lus van de 60. Ik denk dat ik zo een totaal van 50 km moet gehad hebben, + nog een goeie extra 30 om er te geraken en terug te keren.
Ik was heel tevreden over het parcours, veel offroad, verschillende stukken die mij onbekend waren, het stukje "hard" in mijn Ronse kende ik zelfs niet. Ook Heynsdale was al van mijn vorige deelname aan deze tocht geleden (2005). De EK-klim aan het zwembad zat er dit jaar niet in, louter ter info, komt die nog terug? Ik heb hem alleszins niet gemist gisteren. Het was een hele goeie training voor volgende zondag in Ronse, waar ik een stuk parcours moet bewaken.
Conclusie: nog voor deze tocht begonnen was waren er al 20 pagina's commentaar, ik denk dat de organisatie er nog 20 verdient vol positieve reacties.
Door een sleutelbeenbreuk (niet door met de fiets te vallen!) en studies in het buitenland was dit mijn eerste toertocht sinds mei 2007. De conditie is nog niet zo goed dus voor de 60 gekozen, maar uiteindelijk (aan de hand van de kaart aan de eerste bevoorrading) een stukje afgesneden van de lus van de 60. Ik denk dat ik zo een totaal van 50 km moet gehad hebben, + nog een goeie extra 30 om er te geraken en terug te keren.
Ik was heel tevreden over het parcours, veel offroad, verschillende stukken die mij onbekend waren, het stukje "hard" in mijn Ronse kende ik zelfs niet. Ook Heynsdale was al van mijn vorige deelname aan deze tocht geleden (2005). De EK-klim aan het zwembad zat er dit jaar niet in, louter ter info, komt die nog terug? Ik heb hem alleszins niet gemist gisteren. Het was een hele goeie training voor volgende zondag in Ronse, waar ik een stuk parcours moet bewaken.
Conclusie: nog voor deze tocht begonnen was waren er al 20 pagina's commentaar, ik denk dat de organisatie er nog 20 verdient vol positieve reacties.
inderdaad voldoende "gevaren"/"stop"-borden en 2 babbelende seingevers beneden aan de vierschaar op den asfalt; was op zich wel redelijk gevaarlijk door de snelheid van de dalers, had eigenlijk beter geweest als er eentje boven stond (na die steile afdaling) en eentje beneden maar dan konden ze geen klapke doen héjodelaietie wrote:Bewust , we hadden de plaatsen eens overlopen en zouden er zo'n 15 nodig gehad hebben . Onmogelijk voor ons klein clubke en dan opteren we liever geen dan hier en daar 1 want dan rekenen de bikers erop. Nu hebben we vele seinborden geplaatst. 't Is tenslott geen koers hé. Ik stel voor aan Jacques dat hij eens een annonce in Vacature zet.Gunter wrote: Wel geen seingevers gezien vandaag ...
We hebben dan wel bvb 5 mensen ingeschakeld voor technische helpverlening opererend vanuit een bevoorradingspost , zodat bij breuk je terug verder kon omdat niets zo jammer is als met pech te moeten stoppen, of lang te moeten wachten.
Enige plaats dat er seingevers stonden was beneden aan de 4-schaar voor
de heen en terug en voor het verkeer daar.
op naar de volgende in Ronse hé!
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
dat was gewoon uitblazen é dat ik deed ... kmoest toch zorgen dat ik ook eens vanvoor op de fimskes stond é, daarna (na 13 km) was mijn gloriemoment voorbij en kwam het niet meer terug. Zelfs nog zo diep gezonken dat ik boven op de kluis efkes op een bankske heb gezeten en om dan helemaal dood aan te komen en mij neer te leggen in de grasweide om een tukske te doenveeteeteetje wrote:jodelaietie wrote:winnitou wrote: (buiten de down-up klim en het domeinklimmetje). Belangrijk was dat je daar niet reeds in het rood ging of je kon er wel eens niet meer van récupereren.
Alhoewel het dus wat vlak starten was,zorgde dat "klimmetje" voor de meesten al dat de tikker in het rood ging.Mijn hartslag zat daar meteen aan 187 en het was puffen,zulle.
Vraag maar aan Jocca,die daar zo goed als boven moest halt houden om zijn "intussen bekende behoefte" te doen.
Voor mij waren die eerste klimmetjes de moeilijkste wat "de adem" betrof.
gisteren slechts 40 km gedaan maar eigenlijk ben ik nog tevreden, na 3 maanden verbouwen (en tsteekt tegen ondertussen) en geen meter gereden te hebben ben ik blij dat ik het nog kan na vertellen.
Over het parkoer niets dan lof, eindelijk een tocht dat mij na zeer lang kon bekoren in Belgenland. Een tocht van moutainbikers voor mountainbikers
Volgens mijn VDO meter (toch vrij correct) waren het er 1200 hm en veel zal het niet schelen. Het waren er naar mijn inzien zeker geen 1600 hm. Maar des al niet te min toch een schoon toerke. Jammer van de lange rechte stukken op het einde. Maar toch een 9/10.kenny wrote:Mijne edge gaf 1748hm aan, maar we kennen de betrouwbaarheid van da spel van mijjodelaietie wrote:Die hm dat is toch wat speciaal , volgens de kaart waren er het rond de 1600hm , volgens de polar van Katrien 1550hm. Volgens mijne garmin Edge rond de 1480hm en volgens Yoeri zijnen Ciclo maar 1120hm. Nog andere getallen voor de 80km ??![]()
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Naar jaarlijkse gewoonte is dit een van mijn lievelingen die ik voor geen geld wil missen!
Toch waren ze aan het thuisfront niet helemaal "happy" met deze beslissing,wegens verjaardag dochterken van 16 lentes!
Waarom naar de Ardennen rijden als we het hier"dicht" bij de deur geserveerd krijgen?
Toch ervaar ik deze editie als iets minder,een zeer goede tocht,maar niet super voor mij.
Licht het aan de ideale fiets-en parcoursomstandigheden of aan de verschillende kerkwegels
of aan de vele tengelwegels waar ik niet zo van hou,ik weet het niet zo meteen?
In de aanloop naar de eertse kluisklim redelijk onderuit als een echte beginneling,na even onoplettendheid door de gemonteerde "buikcamera"!
Buik en camera in orde
,maar lichte deuk in duim en bovenbil,vooruit kijken is de boodschap als er greppels inliggen!
Aan de split 40-60-80 de kortste weg terug naar panorama,camera eraf,en dan terug naar" den split" via den toren en de vierschaar!
Goed voor een extra klim en dito hm en een extra vierschaar-afdaling.
Daarna de rest van de 80 op een gematigd tempo(<20),waar zottegem van de dag ervoor wel voor iets tussenzat.
Ik vond het wel zeer rustig op de 80 km-lus,ofwel was de grote meute hier reeds vroeger gepasseerd?
De 2 brugjes,supergoed initiatief, de mooie technische stukken op- en rond de kluis alsook de rondrit in Heynsdaele
(welke op camera volledig opgenomen werd)konden mij zeer bekoren!
Het stukje bos tussen de tengels van goed 50 m vond ik echter niet zo geslaagd.
Vond het ook een beetje jammer dat na de koppenbergbos,het elenebos met bijhorende afdaling pironpad,links gehouden werd
en men hier voor de kortere roadversie koos!
Bij de klim in de goot niet naast het lint gereden,alhoewel ik wist dat het daar veel beter ligt(dacht dat ze daar naar beneden zouden komen)?
Gekozen voor de linkse kant bovenop de goot,maar bijna niet doenbaar wegens houtversperingen???
Is dit ook al privé?
Daar kon en mocht vroeger altijd gereden worden!
Nog een bedenking na de file door minder ervaren bikers in het gootje naar parking 5 of 6:
volgens mij veel te moeilijke stukken voor beginnende bike(ste)rs en kinderen in de korte afstand?
Voor de rest alles in orde voor maar 4 eurokes,lekker rijsttaartje doorgespoeld met een "brouwerke" en een "enameken".
Bedankt en hopelijk bij leven en welzijn tot een volgende in 2009 ?

Toch waren ze aan het thuisfront niet helemaal "happy" met deze beslissing,wegens verjaardag dochterken van 16 lentes!
Waarom naar de Ardennen rijden als we het hier"dicht" bij de deur geserveerd krijgen?
Toch ervaar ik deze editie als iets minder,een zeer goede tocht,maar niet super voor mij.
Licht het aan de ideale fiets-en parcoursomstandigheden of aan de verschillende kerkwegels
of aan de vele tengelwegels waar ik niet zo van hou,ik weet het niet zo meteen?
In de aanloop naar de eertse kluisklim redelijk onderuit als een echte beginneling,na even onoplettendheid door de gemonteerde "buikcamera"!
Buik en camera in orde
Aan de split 40-60-80 de kortste weg terug naar panorama,camera eraf,en dan terug naar" den split" via den toren en de vierschaar!
Goed voor een extra klim en dito hm en een extra vierschaar-afdaling.
Daarna de rest van de 80 op een gematigd tempo(<20),waar zottegem van de dag ervoor wel voor iets tussenzat.
Ik vond het wel zeer rustig op de 80 km-lus,ofwel was de grote meute hier reeds vroeger gepasseerd?
De 2 brugjes,supergoed initiatief, de mooie technische stukken op- en rond de kluis alsook de rondrit in Heynsdaele
(welke op camera volledig opgenomen werd)konden mij zeer bekoren!
Het stukje bos tussen de tengels van goed 50 m vond ik echter niet zo geslaagd.
Vond het ook een beetje jammer dat na de koppenbergbos,het elenebos met bijhorende afdaling pironpad,links gehouden werd
Bij de klim in de goot niet naast het lint gereden,alhoewel ik wist dat het daar veel beter ligt(dacht dat ze daar naar beneden zouden komen)?
Gekozen voor de linkse kant bovenop de goot,maar bijna niet doenbaar wegens houtversperingen???
Is dit ook al privé?
Daar kon en mocht vroeger altijd gereden worden!
Nog een bedenking na de file door minder ervaren bikers in het gootje naar parking 5 of 6:
volgens mij veel te moeilijke stukken voor beginnende bike(ste)rs en kinderen in de korte afstand?
Voor de rest alles in orde voor maar 4 eurokes,lekker rijsttaartje doorgespoeld met een "brouwerke" en een "enameken".
Bedankt en hopelijk bij leven en welzijn tot een volgende in 2009 ?
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Inderdaad Zwiebertje Pironpad is zeker de moeite , zat in het parcours tot vrijdagnamiddag. Na de afdaling van het Elenebos gingen we normaal via het Kabernol naar het Pironbad om daarna 100m. verder de brug te doen wat een 1km boane minder zou geweest zijn.zwiebertje wrote: Vond het ook een beetje jammer dat na de koppenbergbos,het elenebos met bijhorende afdaling pironpad,links gehouden werd
Bedankt en hopelijk bij leven en welzijn tot een volgende in 2009 ?![]()
Het kabernol was vrijdagnamiddag evenwel niet te doen en moest volledig gewandeld worden zelfs door onze krachtpatser Ebbor vandaar ook dat we dat stukje na overleg veranderd hebben. 't Is ne mtb-tocht en geen wandeltocht. Pironpad alleen erin houden paste niet meer in het parcours zonder extra "boane".
In de aanloop zat er ook een stukje dat we vrijdagnamiddag na de allerlaatste verkenning veranderd hebben namelijk de Pisang Ambon plassen in Amougies en wat single tracks links en rechts daarvan , maar vrijdagnamiddag nog volledig onder water en kapot gereden door quads.
Een wijze beslissing denk ik , met wel 500m extra "boane" via de kerk van Orroir.
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
Yup,jodelaietie wrote:Was waarschijnlijk niet de boswachter maar de bosopzichter (politieagent op rust , die voor de orde zorgt in het bos en vooral jacht maakt op losrijdende mtb'ers). Hij heeft inderdaad de volledige bovenkant langs links als je van beneden komt dichtgedaan met boomstammen en prikkeldraad wegens voor hem te gevaarlijk , nochtans was de linkerkant samen met de geul het officiële pad waar gereden mag worden. Doordat de geul opgekuist is kan je meestal rijden tot zo'n 100m van de top waar het heel heel moeilijk is nog te rijden wegens te zacht maar door die laatste barricade kan je niet naar links.el stevo wrote: Op het einde zijn we nog een boze boswachter tegen gekomen (van de 40km)... het was aan een holle weg in het bos. Naar het einde toe werd deze serieus drassig, dus besloten we om eruit te rijden en het padje aan de bovenzijde te volgen. Maar daar was meneer de boswachter blijkbaar niet met akkoord. Ik vond het nogal overdreven omdat er ook paarden enz... liepen, maar ja die mens wou zijn job goed doen zekers.
Hoe dan ook onze excuses aan de organisatie, moesten jullie hier klachten over krijgen!
De meeste bikers weten dit en starten reeds vanaf beneden rechts (wat logisch want daar is een berijdbaar pad)op het wandelpad om zo die laatste 100m niet te hebben want je kan er heel moeilijk nog uit daar . Heel wat boze mails en brieven zijn reeds verstuurd naar de gemeente van verschillende bikers , maar ik geloof nooit dat hij al zijn vele barricades zal wegdoen , ne mens heeft ook zijn eergevoel.
Ik zal ook eens een poging doen en een compromis voorstellen mocht ik hem tegenkomen : als hij zijn bovenste (of 2 bovenste) barricades wegdoet kan iedereen daar naar links en zal er niet meer (of toch minder) vanaf beneden op het wandelpad gereden worden en is iedereen tevree.
Er is al heel wat over te doen geweest over die barricades , vandaar dat hij er waarschijnlijk persoonlijk was.
aan iedereen: opletten dat je niet op de wandelpaden gaat rijden dezer dagen want er is de laatste dagen bijkomende controles door de rijkswacht cavalerie, vrijdag waren deze al aan het rondhuppelen en vandaag terug en en in volle ornaat dus met helm
grtzzzz