koersbroek type assos

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
pollepapmans
Mountainbiker

Post by pollepapmans »

iets dat ik ondervond dat ik die assos mille aandeed is dat die zeem zo dik was precies dat je een pamper aan hebt :P
mischien dat ze wat minder dik word als ze ingereden is.
maar de voorkeur ging toch bijmij naar een andere broek,iets dat heel duur is is altijd niet beter en assos is wel heel duur.
In het tijdschrift Grinta staat een heel artikel over zadels en zadelpijnen.
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

heb de specialized BG vergeleken met de Assos mille

een wereld van verschil.
op lange zittende de klim, marathons etc steeds last met de speci van pijn en gevoelloosheid.
zelfe parcours met de assos : en geen last.
Persoonlijk is de keuze gemaakt!
de assos... met korting rond de 130€ maar als je 1 keer last hebt van je kruis bij een klim dan weet je dat het z'n geld meer dan waard is.
Voor kortere, gevarieerde ritten is het verschil niet significant en volstaat een budgetvriendelijkere broek zeker. :wink:
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Montieken wrote:heb me 3weken geleden ook een assos aangeschaft de S5 awel ik ben er toch nie echt content van zenne, zeem begint na 2uur serieus te irriteren, en ik vind ook dat het zeem nie echt goe blijft ziiten, schuift precies altijd wa op, als ik rechts voel dan is het zeem nog 2cm buiten de zadelrand en links voel ik geen zeem meer (dus binnen de zadelrand).
ofwel heb ik weer eentje da gemaakt is door ene me ne serieuse kater op ne maandagmorgend.
Ik rij met verschillende merken van broeken (Assos,Sugoi,Vermarc) en persoonlijk vind ik Assos en Sugoi de beste! Alleen gebruik ik in allen de creme van Assos! Ik denk dat je probleem dan opgelost is, het comfort is daardoor veel beter en ik had ervoor ook irritatie en met momenten zweren! :-?
Sinds ik die creme gebruik nooit geen last meer! :drunk:
Ik veronderstel dat je met gewone uiercreme ook geholpen bent! Assos kost namelijk 10,50€ voor een potje. Ik kom daar een maand of 2 mee toe.
Dit is diegene die ik bedoel :
Image
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

ik gebruik deze ook, er was een klein potje bijgeleverd, maar nog steeds schuurt het zeem ter hoogte van de zitbotjes.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ik heb over een maand of 2 ook een assos aangeschafd, wel een f1 uno... voor 125€ is dit teveel betaald dan? weet er iemand hier de prijzen over?
en is deze vele minder van kwaliteit dan bv de mille?

grtz
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Hans wynants wrote:ik heb over een maand of 2 ook een assos aangeschafd, wel een f1 uno... voor 125€ is dit teveel betaald dan? weet er iemand hier de prijzen over?
en is deze vele minder van kwaliteit dan bv de mille?

grtz
De kwaliteit van de stof is dezelfde maar het zit hem in de verschillende soorten van zemen!
Ik heb zelf de Uno, de Mille en de FI13S en het grootste verschil zit hem in de zemen!
Voor de uno is dit de normale prijs denk ik.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

dus de mille en de fi 13s zijn nog betere zemen dan?

grtz
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Hans wynants wrote:dus de mille en de fi 13s zijn nog betere zemen dan?

grtz
Inderdaad, lees vooral duurder!!
Ik persoonlijk vind het verschil tussen de Mille en de FI13s niet zo erg groot maar met de Uno wel!
Het is vooral de vorm en de dikte die het verschil maken.
Bij de Uno zit je met een vrij dikke zeem overal, bij de Mille is dit al meer uitgespaard en enkel dik daar waar de steunpunten zijn en bij de FI13s is dit nog meer uitgespaard en enkel op de zitbeenderen dikker, dit maakt dat dit wel de meest confortabele zeem is.
Dit is wel mijn persoonlijk standpunt na al enkele jaren met Assos broeken te rijden!
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

als ge een broek koopt van 120 euro verwacht ik toch dat het zeem zeker beter mijn is dan mijn vermarc broek van 70euro. mijn volgende broek zal toch geen assos meer zijn.
piglet
Mountainbiker

Broek

Post by piglet »

De assos broeken met de dikkere zemen zijn dan normaal gezien de zemen met een extra gelinleg.
(zit niet lekker is te dik.)
Is ook gemaakt origineel voor zwaardere mensen.
Het gevolg is ook dat veel mensen die zeem niet fijn vinden.
Andere kant hebben ze ook veel fans van een dergelijke zeem.
Daarom ook de geheel tegengestelde reactie's van veel mensen op assos.
Bedenk dat goed voor je er 1 aanschaft.

Groetjes; piglet
Post Reply