22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

tobi wrote:Vandaag oook gestart in kluisberg :-D
Naar jaarlijkse gewoonte, altijd een prachttochtje en dit jaar was het niet anders :-D
De eerste 30 km ging alles prachtig, met uitzondering van een zakkend zadel #-o , en dan begon mijn knie... Al de hele week pijn en khad gehoopt dat ging opgelost zijn vandaag, niet dus #-o
Kgaan der tog eens mee naar den dokteur gaan in de loop van de week...
De tachtig gebold met zowat iedereen...
Begonnen met heel de forumbende, en geindigd met een mx'er...
En zo als er al veel hebben gezegd, de organisatie was af :-D

Tot volgend jaar!!
Grtz
Oorzaak van je kniepijn = zakkend zadel
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren rond 7u20 aangekomen Kluisbegen en gelukkig kende mijn voiture de baan al, want mijn kopke was niet te fris :oops:
5 ontgassingen en 2 pufkes later met de bende vertrokken in wat persoonlijk niet de beste omstandigheden waren.
Khad in het begin wat problemen met het draaien en keren, zelfs het blijven rijden in het midden van kerkpaadjes was niet altijd eenvoudig :oops:
Na 20 (4 km ja) de eerste klim goed verteerd en wakker gekomen.
De rest van de toer zitten genieten in constant wisselend gezelschap.
Het tempo mooi onderhouden, want zot doen met de kanonnen zat er na zaterdag niet in.
Eerst 100 in Zottegem en dan een dodelijke cocktail van kweetnie wat allemaal :roll: Er bestaan betere voorbereidingen om den kluis.
Als bij wonder voelde ik me beter en beter en na 60 km begin ik zelfs goesting te krijgen om Traxer te volgen :bounce:
Ikke wel dus, de benen niet #-o
Op het einde nog tegen de goot gegaan #-o , nog naar beneden gereden, de laatste lus genomen, de weide op gedraaid, naar boven gereden, neergegaan tussen 2 vlaaien, ne leffe in mijn kas gegoten (nadorst :drunk: ) en 's avonds eendenborstfile met kroketjes gegeten :lol:

Bedankt Jodelaietje en alle On2Wheels voor een schitterende bikedag
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Met deze als zomerseizoenopener kan het niet anders dan een prachtige zomer worden
TP
Mountainbiker

Post by TP »

veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

jodelaietie wrote:
winnitou wrote: (buiten de down-up klim en het domeinklimmetje). Belangrijk was dat je daar niet reeds in het rood ging of je kon er wel eens niet meer van récupereren.

Alhoewel het dus wat vlak starten was,zorgde dat "klimmetje" voor de meesten al dat de tikker in het rood ging.Mijn hartslag zat daar meteen aan 187 en het was puffen,zulle.

Vraag maar aan Jocca,die daar zo goed als boven moest halt houden om zijn "intussen bekende behoefte" te doen.

Voor mij waren die eerste klimmetjes de moeilijkste wat "de adem" betrof.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Door omstandigheden 'slechts' de 30 gedaan :oops: ( heen en terug met de bike toch nog 50Km )
Zo rond 8.15 aangezet met ne Steenbakker of 6 voor een super tochtje op en rond de kluis =D>
Wat een prachtparcours, zelfs op de 30, met straffe klimmer en nog straffer afdalingen =D> =D>
Vlotte inschrijving, goeie uitpijling , .................
Ben ws als eerste aan de 'GD' gepasseerd, zo rond 10.00U, er was nog niemand :wink: maar omdat ik direkt weg moest ben ik dan maar doorgereden #-o
Aan diegenen die Casper's Leffe uitgesloeberd heeft : santé :drunk:

@ Jodelaitie : proficiat man, ga hier niet veel woorden meer aan vuilmaken maar wel dit : =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> ( ook voor de andere On 2 wheelers hé )

Gr,
Casper :lol:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Ik ben ook voorbij de eerste bevoorrading gereden zonder iets op te merken maar als anderen het gezien hebben zal het wel mijn eigen foute geweest zijn... :oops:
Toen ik aan de vierschaar kwam (na ongeveer 33km)en ik een babbelke deed met een biker vertelde hij me dat de eerste bevoorrading al lang gepasseerd was...gelukkig had ik zelf wat provisie bij me ...
(Ik zal toch eens een kmtellerke moeten aanschaffen)
In de laatste klim naar boven toe(in het kluisbos,40 km lus)was er een lint gespannen met een pijltje ervoor.Was het de bedoeling om in de bedding te rijden??Dat lag/ligt daar altijd heel drassig en ik ben dan maar achter dat lint op de berm naar omhoog gereden,zoals iedereen die ik daar zag rijden.Daar de boswachter tegengekomen.Die kon er blijkbaar niet mee lachen dat we op dat stuk reden.Hopelijk krijgen jullie geen problemen hierdoor???
Verder prachtparcour !!! =D> =D>
Dat eerste klimmetje zorgde al meteen voor pijnlijke benen,gelukkig op mijn eigen tempo naar boven gereden omdat ik dat kende en de ademhaling goed trachten onder controle te houden,alhoewel :oops:
Ik heb er daar wel een paar zien sterven die er te vlug aan begonnen waren...Eerste keer ook dat ik dat stukje HARD/TRAP naar boven ben gereden.Door zulke stukken er in te steken weet je al meteen dat dit parcour uitgetekend is door echte mountainbikers.Die mannen weten WAT wij willen...Doe zo verder =D> =D>
Ik was van plan om min.voor de 60 km te gaan maar de 40 vond ik al genoeg na een inactiviteit van één maand...Tot de volgende editie...
EN DAT RIJSTTAARTJE HEEFT GESMAAKT... :wink:
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

herder levi wrote: In de laatste klim naar boven toe(in het kluisbos,40 km lus)was er een lint gespannen met een pijltje ervoor.Was het de bedoeling om in de bedding te rijden??Dat lag/ligt daar altijd heel drassig en ik ben dan maar achter dat lint op de berm naar omhoog gereden,zoals iedereen die ik daar zag rijden.Daar de boswachter tegengekomen.Die kon er blijkbaar niet mee lachen dat we op dat stuk reden.Hopelijk krijgen jullie geen problemen hierdoor???
Dit is in wandelpad en voor fietsers verboden terrein!
Normaal kun je hier het technisch pad links nemen (Bloso route) maar dit is op verschillende plaatsen versperd met houtstapels #-o (zie topic vaste route Kluisbergen). De bedding was nochtans goed te doen, tot 200m voor de top in de bedding kunnen rijden zonder afstappen, dan wipten de meesten voor mij het wandelpad (de ene al met meer succes dan de andere :-D ) op en ben ik gevolgd...
Last edited by Triple-T on Mon 23 Jun 2008 13:05, edited 1 time in total.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Dubbele post
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

el stevo wrote: Op het einde zijn we nog een boze boswachter tegen gekomen (van de 40km)... het was aan een holle weg in het bos. Naar het einde toe werd deze serieus drassig, dus besloten we om eruit te rijden en het padje aan de bovenzijde te volgen. Maar daar was meneer de boswachter blijkbaar niet met akkoord. Ik vond het nogal overdreven omdat er ook paarden enz... liepen, maar ja die mens wou zijn job goed doen zekers.

Hoe dan ook onze excuses aan de organisatie, moesten jullie hier klachten over krijgen!
:cry:
Was waarschijnlijk niet de boswachter maar de bosopzichter (politieagent op rust , die voor de orde zorgt in het bos en vooral jacht maakt op losrijdende mtb'ers). Hij heeft inderdaad de volledige bovenkant langs links als je van beneden komt dichtgedaan met boomstammen en prikkeldraad wegens voor hem te gevaarlijk , nochtans was de linkerkant samen met de geul het officiële pad waar gereden mag worden. Doordat de geul opgekuist is kan je meestal rijden tot zo'n 100m van de top waar het heel heel moeilijk is nog te rijden wegens te zacht maar door die laatste barricade kan je niet naar links.
De meeste bikers weten dit en starten reeds vanaf beneden rechts (wat logisch want daar is een berijdbaar pad)op het wandelpad om zo die laatste 100m niet te hebben want je kan er heel moeilijk nog uit daar . Heel wat boze mails en brieven zijn reeds verstuurd naar de gemeente van verschillende bikers , maar ik geloof nooit dat hij al zijn vele barricades zal wegdoen , ne mens heeft ook zijn eergevoel.
Ik zal ook eens een poging doen en een compromis voorstellen mocht ik hem tegenkomen : als hij zijn bovenste (of 2 bovenste) barricades wegdoet kan iedereen daar naar links en zal er niet meer (of toch minder) vanaf beneden op het wandelpad gereden worden en is iedereen tevree.
Er is al heel wat over te doen geweest over die barricades , vandaar dat hij er waarschijnlijk persoonlijk was.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik was zondag dus ook op de afspraak. Het parcours was mountainbike-waardig! Zeer goede organisatie! Met dank aan de mensen die hiervoor veel werk verricht hebben!

Ik ben tweemaal een afslag voorbijgereden op de bijkomende lus van 80km, maar ik had het snel door en ben dan teruggekeerd. (ongeveer 1km teveel gereden)
De tijd die ik vooropgesteld had, heb ik niet kunnen waarmaken. Maar het scheelde niet overdreven veel; 82.48km in 3u31min48sec, dus av 23.43.
Het profiel van de rit volgt.

Image
Image

Enig minpuntje; deze toch begint 'te gekend' te raken, dus iets 'teveel' volk om overal de perfecte lijn te kunnen volgen...
Post Reply