22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Supertocht (zoals alle vorige edities trouwens).
Schone beklimmingen, spetterende afdalingen en redelijk veel offroadstukken zorgden eens te meer voor een mountainbikehoogdag.
Rond kwart na acht vertrokken voor de 60 km om uiteindelijk rond kwart voor twaalf moegestreden en uitgeblust te arriveren. (aprés zat er vandaag niet in wegens familiale verplichtingen - lees kidsfestival in Moen).
Parcours lag er perfect bij, maar de drukkende warmte vanaf 10 uur speelde mij toch serieus parten. Maar dat heb je nu eenmaal met die zware parcoursen : er is altijd wel iets. Maar ik kom hier graag rijden en dat zal volgend jaar (bij leven en welzijn) weer het geval zijn.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

zoals elk jaar een prachtige omloop
de afdalingen en klimmen rond kluisbergen zijn steeds prachtig
paar mooie prive stukken

de inrichters zijn
misschien een klein mtbikeclubken
maar staat steeds in mijne top 3 van vlaamse tochten
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

kan na het lezen van de vele commentaren, maar een ding zeggen: NONDEG****R. :evil: :evil:
Da's nu de laatste keer dat ze dat familiefeest - pas op, me wel heel goed geamuseerd - op het weekend van Kluisbergen zetten... Al 4x op rij. :evil: :evil: :evil: :evil:
Jodelaietie, gelieve me zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van de datum voor 2009. [-o<
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

super tocht =D> 1ste keer dank de langste afstand doe(nooit meer dan 70km gedaan) en redelijk goed verteerd. Mega afdalingen =P~ alleen jammer da je ook iedere keer naar boven moet
Merci voe die leffe aan de GD
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

tobi wrote: De eerste 30 km ging alles prachtig, met uitzondering van een zakkend zadel #-o , en dan begon mijn knie...
Grtz
al eens gehoord van een 'tise' om erdoor de steken? #-o
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vooraf even getwijfeld of ik wel naar Kluisbergen ging komen, daar ik 's middags terug thuis moest zijn voor een schoolfeest. Toch besloten om te kiezen voor de rit van 40 km. Beter dat dan niets en ik heb het me zeker niet beklaagd. Het was 40 km genieten tot en met van het prachtige parcours. =D> =D> =D> Vooral de eerste klim naar de top van de kluis was letterlijk "adembenemend". Zo was de toon van het parcours gezet en wisten we dat we nog wat steile beklimmingen en afdalingen mochten verwachten. Toch enkele keren voet aan de grond moeten zetten en zelfs een stukje te voet moeten gaan. :oops: :oops: Ook de organisatie was prima. Ook al wonen we nogal ver van de Ardennen (waar ik gisteren trouwens was om te klimmen), toch kunnen we ook dichterbij genieten van prachtige tochten. Dank aan de mensen die hiervoor hun streekkennis en inzet gebruiken om ons wekelijks al dat moois aan te bieden. En dat Jodelaitie en zijn vrienden echte "Kluisbergenaren" zijn konden we vaststellen. Bedankt en hopelijk kan ik volgend jaar genieten van het 80 km parcours. =D> =D> =D>
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

vanmorgen om 9h vertrokken voor de 80, weinig volk tegengekomen op de lus van de 80. Zeer veel offroad en privé-stukken chapeau!

Wel geen seingevers gezien vandaag ...
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Vandaag ook aangezet in eigen gemeente. Chapeau mannen , iedere cm in Kluisbergen zat erin, alles perfect aan mekaar gezet. Vorige week nog tevoet langsgeweest door dat stuk met die brug in Zulzeke, was zelfs bijna niet te doen tevoet (lang gras, overhangende bomen, beek) en nu bewerkt tot een goed rijdbare single-track. =D> =D> Van bruggen gesproken dat brugske over de Patersberg zou een verplichting moeten zijn voor iedere toertocht die daar langsgaat.
Aan de aankomst waarschijnlijk de forumbende zien liggen (grazen?) in de weide die iemand aan het aanmoedigen waren die mij overstak in de weide bergop en dan kramp kreeg bijna boven (wit shirt, geen helm [-X ). Best wel een leuk moment. Allé voor mij toch.
Enig minpuntje , nog iets meer volk en dan wordt deze toertocht met al de technische stukjes heel moeilijk rijden.
TP
Mountainbiker

Post by TP »

peter i200 wrote:
zanneis wrote:
peter i200 wrote:ik zag her en der op de route fotografen staan iemand een idee waar die te bekijken zijn???
Die staan nog onderweg zeker ? :lol: :lol:
:-D :drunk: mooi he, maar ik bedoel dus de foto's die ze gemaakt hebben of iemand weet waar die te bekijken zijn :wink:
ik zet de mijne morgen online, zal hier een linkje plaatsen naar het album.
D2E
Mountainbiker

Post by D2E »

Heel goei tocht, zowel organistatie, parcours, bevoorrading...
Rond 9u vertrokken voor de 80km, mooie beklimmingen, super afdalingen en gelukkig voor mij na de meeste steile beklimmingen een beetje plat om te recupereren en wat snelheid te maken.
Niet echt gevallen wel een paar keer voet a/d grond of knie tegen de zijkant :-D

82,6km (eens moeten terugrijden om materiaalbus te zoeken)
18,1 AVG

Had het met deze minder lastig dan de 85km herdersmarathon, deels door de recuperatiestukken en deels omdat het klimmen toch begint te beteren.
Post Reply