Ik ga van 't weekend samen met Madness en de liefkes naar Daun.
Kent er iemand daar een afgepijlde route?
Eifelgebergte in Duitsland
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ik ben daar 2 jaar geleden eens op vakantie geweest , ik heb toen kaarten met de routes erop gekocht , er zijn daar veel routes maar als ik mij vergis waren ze wel niet uitgepijld ik weet nog da ik soms lang moest zoeken naar de juiste wegskes , ben daar eind juli geweest en ik moet zeggen da ik daar gene enkele andere biker gezien heb . Tis daar wel zeer mooi om te biken . Ik zat toen in een Dorit hotel .
daun
Ik ben daar 2 jaar geleden ook geweest in Dorint Hotel! We hebben daar MTB-routes gaan vragen aan de receptie en hebben een stuk of 3 route beschrijvingen gehad! Ik moet wel zeggen dat het niet makkelijk was om via die beschrijvingen een tocht te rijden en zijn dan ook veel moeten stoppen om de juiste weg te vinden. We hebben dan maar pijltjes van een wandelroute gevolgd en moet zeggen dat het prachtig is om te MTB-en! Van vaste MTB routes hebben we niks gezien of gevonden!!! Toch véél MTB plezier daar ginder in de Eifel!!! ( TIP: rij eens richting Vulkanmeer!!! daar is het knap!!!)
daun
Ik ben daar 2 jaar geleden ook geweest in Dorint Hotel! We hebben daar MTB-routes gaan vragen aan de receptie en hebben een stuk of 3 route beschrijvingen gehad! Ik moet wel zeggen dat het niet makkelijk was om via die beschrijvingen een tocht te rijden en zijn dan ook veel moeten stoppen om de juiste weg te vinden. We hebben dan maar pijltjes van een wandelroute gevolgd en moet zeggen dat het prachtig is om te MTB-en! Van vaste MTB routes hebben we niks gezien of gevonden!!! Toch véél MTB plezier daar ginder in de Eifel!!! ( TIP: rij eens richting Vulkanmeer!!! daar is het knap!!!)
Re: daun
Jep die meren zijn prachtig , ge kunt er gelegans rond rijden op een singel tracx , dacht dat het wel een wandelwegske was maar daarvan ben ik niet meer zeker .jopie wrote:Ik ben daar 2 jaar geleden ook geweest in Dorint Hotel! We hebben daar MTB-routes gaan vragen aan de receptie en hebben een stuk of 3 route beschrijvingen gehad! Ik moet wel zeggen dat het niet makkelijk was om via die beschrijvingen een tocht te rijden en zijn dan ook veel moeten stoppen om de juiste weg te vinden. We hebben dan maar pijltjes van een wandelroute gevolgd en moet zeggen dat het prachtig is om te MTB-en! Van vaste MTB routes hebben we niks gezien of gevonden!!! Toch véél MTB plezier daar ginder in de Eifel!!! ( TIP: rij eens richting Vulkanmeer!!! daar is het knap!!!)
Diene Dorint hotel lag helemaal boven op een helling en da was een steile zeg .
inderdaad die helling aan het dorint hotel da is niet niks, zéér steil!!!
je kan een routeplan gaan vragen aan de receptie maar da is bijna niet te doen, zo onduidelijk en na een tijdje geef je het gewoon op, we hebben ook zoals "jopie" de wandelroutes gevolgd en die zijn ook heel mooi en inderdaad rij eens naar de meren die zijn prachtig, (daar is toen mijne brother ferm op zijne smikkel gegaan, haha da stom kieken
!!!)
maar voor de rest geen afgepijlde toer!!
ga eens in september de vulkanmarathon rijden zo kom je mss enkele stukken te weten!!!
je kan een routeplan gaan vragen aan de receptie maar da is bijna niet te doen, zo onduidelijk en na een tijdje geef je het gewoon op, we hebben ook zoals "jopie" de wandelroutes gevolgd en die zijn ook heel mooi en inderdaad rij eens naar de meren die zijn prachtig, (daar is toen mijne brother ferm op zijne smikkel gegaan, haha da stom kieken
maar voor de rest geen afgepijlde toer!!
ga eens in september de vulkanmarathon rijden zo kom je mss enkele stukken te weten!!!
Ik had toen geen stalling voor den bike gevonden , had hem iedere keer in mijn auto gestoken . Ik weet wel da ze daar MTB's verhuren en da ze daar in kot staan , misschien mag ge die daar bij steken . Maar hoe ze daar met die mtb's om gaan , naast elkaar gestapeld , het zijn daar wel geen super bike's he dus .....
Wij zaten ook in Dorint. Wel niet in hotel, maar een bungalowke gehuurd.
Er was toen toen een actie als ge voor die datum reserveerde, in die periode,... In elk geval waren we voor 4 personen voor minder dan 100 EUR (samen!) gesteld voor 3 dagen en nachten. Konden onbeperkt gebruik maken van zwembad, fitness,... Echt wel aan te raden!
Ik weet wel niet of ze daar ginder echt tevreden mee waren, maar wij hebben ons fietsen gewoon mee binnen genomen in die bungalow. Perfecte stalling
@Maurice: bungalows zijn echt wel aan te raden, zeker met kinderen!
Er was toen toen een actie als ge voor die datum reserveerde, in die periode,... In elk geval waren we voor 4 personen voor minder dan 100 EUR (samen!) gesteld voor 3 dagen en nachten. Konden onbeperkt gebruik maken van zwembad, fitness,... Echt wel aan te raden!
Ik weet wel niet of ze daar ginder echt tevreden mee waren, maar wij hebben ons fietsen gewoon mee binnen genomen in die bungalow. Perfecte stalling
@Maurice: bungalows zijn echt wel aan te raden, zeker met kinderen!