Specialized Neoprene S-logo handschoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Geniet nu eerst maar wat van die mooie dagen. Het slechte weer komt er snel genoeg aan.

Mojo
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

yup,

Deze handschoenen ook gekocht enkele weken geleden bij mijn fietsendealer.
Tot op heden nog niet binnen. Ik heb ze dan ook nog niet direct nodig maar eerlijk gezegd zit ik ook wel een beetje te popelen om die dingen eens aan mijn handen te hebben.
Want na alle positieve commentaren wil ik deze zo snel mogelijk dragen & testen op de komende winter beachraces.

Andy
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

De voorbije week was het 's morgens al iets frisser, dus deze handschoenen dan maar es getest...
Bevindingen:
- je zweet er gemakkelijk in en dan zijn ze niet simpel uit te krijgen.
- de koudste morgen (was vrijdagmorgen geloof ik / 3°) ben ik na een kleine 25 km op het werk toegekomen met 3 verkleumde vingers aan mn rechterhand... :-?

Nu weet ik het ff niet meer hoor...en de winter moet nog beginnen... :roll:

Mn handen inwrijven met van die opwarmende benencrème, zou dat eventueel soelaas kunnen brengen? Ofwel wat minder hard in mijn stuur/bar-ends knijpen...
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Herder Steven wrote:De voorbije week was het 's morgens al iets frisser, dus deze handschoenen dan maar es getest...
Bevindingen:
- je zweet er gemakkelijk in en dan zijn ze niet simpel uit te krijgen.
- de koudste morgen (was vrijdagmorgen geloof ik / 3°) ben ik na een kleine 25 km op het werk toegekomen met 3 verkleumde vingers aan mn rechterhand... :-?

Nu weet ik het ff niet meer hoor...en de winter moet nog beginnen... :roll:

Mn handen inwrijven met van die opwarmende benencrème, zou dat eventueel soelaas kunnen brengen? Ofwel wat minder hard in mijn stuur/bar-ends knijpen...
Hey Steven,

Mijn handschoenen zouden binnen een week of 3 moeten binnen zijn. Onlangs nog eens achter gevraagd maar de handschoenen voor de nieuwe wintercollectie waren nog niet mee met de speci artikels.
Ik kijk er echt wel uit naar deze handschoenen.

Ik denk dat het er voor jou op aankomt om niet te zweten. Mss is dit wel een eigenschap van je dat je gemakkelijk zweet ad handen. Als ik ga snowboarden heb ik ook soms dat probleem met mijn skihandschoenen. Deze skihandschoenen (vh merk spider) zijn ook wel ve zeer deftige kwaliteit. Maar als ik eens een deftig nummerke doe met de plank en dan bedoel ik een zware afdaling of een lastige passage dan heb ik ook soms een zweetmoment. Dan krijgen mijn handen het ook koud in deze skihandschoenen en dan is dat voor de rest vd dag tot ik ze s'avonds op de verwarming kan leggen. Het is al beter dan vroeger nu ik mijn handschoenen een maatje groter heb genomen maw de handschoenen mogen niet teveel spannen.
Ik denk dat dit vergelijkbaar is. Of ben ik verkeerd.
Het zal er dus op aankomen van niet te zweten.

greetz
Andy
Toch verlang ik om deze handschoenen te dragen.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Deze namiddag telefoon gekregen van mijn speci-dealer.

Handschoenen in de vooravond nog gaan ophalen en ik sta te popelen om ze te testen. Zal niet voor van t'weekend zijn met het mooie weer.

greetz
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Herder Steven wrote:
ThOmAsKeN wrote:zweet je daar niet massaal in ???

grtz Thomas :wink:
Ik hoop het; zweten betekent immers dat mijn pollekes het dan goed warm hebben... :-)
helemaal niet, ik heb extreem las van koude handen ook gekend als fenomeen van Raynaud
dit zijn ondingen, je zweet, het zweet koelt vlug af en resultaat is toch blauwe vingers, ik heb het beste resultaat met "lobster" handschoenen en daaronder een lichte zijnden handschoen (te vinden in decathlon) ... ik ga wel eens de volgende proberen Technical Mountain Bike Glove
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik beb die net aangeschaft.
nog niet gebruikt
maar het zien er degelijke uit.

Str.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Ik heb ze zopas eens getest : 5min onder koud stromend water. Het water druipt er gewoon vanaf zowel ad neoprene als aan de "stoffen" binnenzijde .

resultaat na 5min : droge handen.

volgende test wordt koud weer.
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

@Steven: Wat heb je die handschoenen nu eigenlijk betaald als ik vragen mag?
Ik heb 's winters ook zo'n last van koude handen en daarom ben ik hierin wel geïntersseerd.

mb
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

@ Bergaffer: was denk ik tussen de 30 en 35 Euro... Het is toch al een aantal maanden geleden, vandaar dat ik het niet al te goed meer weet...
Post Reply