City Team Challenge 2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

En volgend jaar steken ze de grens over ofwa???
Ik denk dat er een nieuwe discipline in de maak is :-D .
Denk dat ik daarvan mijn specialiteit dan wel ga maken... :lol:

Greetz,

Julien.
kristof bruyneel
Mountainbiker

Post by kristof bruyneel »

inderdaad dat is de bedoeling!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

zou dat lukken met Schwalbe Big Apple banden? of toch maar de MTB- zomerbandekes?
tomke
Mountainbiker

Post by tomke »

Hallo,
Mijn vrouw zoekt nog een bikster voor zowel Wetteren als Waregem.
henkH
Mountainbiker

Post by henkH »

Vorig jaar in Waregem gereden (recrea)

Ik hoop dat jullie wat bij geleerd hebben?

Er werd daar bedrogen door verschillende teams en niemand zag iets (bidons door geven al rijdend teams met verschillende truitjes enz... :-?

En als hoogtepunt een parcours dat nog werd opgebouwd tijdens de wedstrijd :evil:

Mij zie je alvast niet terug!!
tomke
Mountainbiker

Post by tomke »

Waarom wordt er geen reeks voor solorijders voorzien, je zou direct meer rijders aan de start hebben
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Ik heb vorig jaar deelgenomen in Wetteren en het was echt tof, maar door de duo-formule is het toch minder aantrekkelijk en een beetje verwarrend voor de toeschouwers. Ik ben er ook van overtuigd dat er veel meer interesse zou zijn wanneer het een individuele wedstrijd zou zijn.

Als het in Wetteren alsnog individueel zou worden, doe ik zeker mee, want het parcours is echt de moeite. Vrij veel klimmetjes en een aantal heel technische stroken.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik had vorig jaar toch ook enkele bedenkingen....
- Die wisselzones.... De ene keer geen volk en veel te groot en onduidelijk hoe het ineen zat. De andere keer een massa volk en veel te klein...
- Een parcours dat midden de wedstrijd veranderde...
- Een organisatie die zelf blijkbaar niet wist waar en wanneer de start eigenlijk was...
- Geen prijzengeld voor recreanten! Waarom betalen we dan evenveel als de competitierijders die wel met het geld gaan lopen????
- Die gelijke truitjes die je moet dragen is ook zo iets... Ik ga mij geen truitje aanschaffen om toch maar hetzelfde te dragen als mijn 'team'genoot. Ipv op truitjes te controleren zou er beter op correct wisselen gecontroleerd worden. Liefst in afgebakende zone waar ieder team een teambox heeft van pakweg 2m op 3m. Je rijdt langs de ene kant in en langs de andere kant uit. Zo ontstaan er geen gevaarlijke situaties zoals de laatste 2 jaar. Toeschouwers buiten! Die lopen alleen in de weg in de wisselzone.
Kenzo
Mountainbiker

Post by Kenzo »

Njah, 2 personen per ploeg is inderdaad meer rijden, maar dat impliceert meteen ook dat de rijders meer moeten indelen. Op zich wel leuk, maar de rush valt een beetje weg voor de fysiek mindere goden.
Belangrijker vind ik dat het teamgebeuren daaronder te lijden heeft, kleine teams => minder teamgevoel.

In reply op de commentaren ivm wisselzones. Ik ben er al bij van bij de eerste editie in Waregem, waar het een regelrechte ramp was. Vorig jaar in Geraardsbergen was het eveneens totale wanorde: organisatoren verboden ons een kleine short-cut te nemen, maar toen enkele teams die toch namen was dit zonder gevolgen. Er liepen daar ook enkele toeschouwers zonder omkijken overal door. Ik heb daar een toeschouwer gewoon een rijder zien onderuit lopen omdat ze te lomp waren om eens rond te kijken.
De zone in Wetteren was de grootste ramp van allemaal, veel te klein en op glibberige kasseien. Ook daarover mag nagedacht worden, deelnemers dragen mtb-schoenen en de grip daarvan op dergelijke ondergrond laat te wensen over. Combineer dat met wat geloop en je bekomt de situatie van Wetteren 2007: meer valpartijen in de wisselzone dan op het parcours.

Het laatste punt dat ik wil aanhalen, het prijzengeld. Meteen ook de reden waarom in als recreant niet zal deelnemen dit jaar, ik wil niet het gevoel hebben dat ik als recreant de prijsenpot van de prijzenpot van de competitierijder spijs zonder daar zelf veel aan te hebben.

Nu, beshouw dit niet als afbraak aan jullie organisatie, maar als opbouwende kritiek. Ik ben er zeker van dat jullie van de punten die ik daarnet aangehaald heb al op de hoogte zijn... Het is een leuke bezighouding, het is eens iets anders, maar vooraleer de professionele toer (internationaal) op te gaan, zorgen jullie misschien best dat het op kleine schaal reeds piekfijn in orde is.

mvg

K.
tomke
Mountainbiker

Post by tomke »

Misschien is de oplossing om de recreanten en de sport gewoon te laten samen rijden en kan iedereen voor de geldprijzen rijden. Verder een reeks in te richten voor solorijders.
Nu is mijn vrouw de enige vrouwelijke biker in haar ploeg en ze MOET met haar clubtrui rijden van haar club. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een bikster die ook wil rijden met een truitje van haar club, maar de meesten zijn ook aangesloten bij een club en worden VERPLICHT in hun clubkledij te rijden. Dus ook wij zijn ons genoodzaakt om forfait te moeten geven voor dit jaar.
Post Reply