Draadloos internet

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Spijtig genoeg weet je niet op voorhand wat de kwaliteit van de verbinding gaat zijn maar 20m moet zeker te doen zijn. Velen spreken hier over de kwaliteit van de router, maar vergeet ook niet van een deftige wifi kaart te kopen, uit ondervinding blijken de usb wifi's met kabeltje beter te presteren dan PCMCIA kaartjes of internet PCI kaartjes.
De snelheid van het signaal verlagen verbetert meestal de kwaliteit, snelheden van 110Mb/s zijn overroepen, beter een deftige aan 11Mb dan een gebrekkige aan 110Mb.
Slissen
Mountainbiker
Location: Merida Matts TFS 900/Shimano XT/Vaste carbon vork/Magura HS33

Post by Slissen »

Draadloos is echt wel top hoor. Je moet met enkele zaken rekening houden zoals hierboven vermeld.

Ook moet je opletten dat je geen kooi van Faraday hebt, wat erop neer komt dat er teveel metaal in je huis zit waardoor de signalen niet doorkunnen. Dit probleem is op te lossen met een accesspoint.
Stel nu bvb dat je signaal uitgezonden wordt op het gelijkvloers en overal op het gelijkvloers heb je bereik maar eens je boven bent ontvang je geen signaal meer. Dit is dan eenvoudig op te lossen door tussen modem en accesspoint een UTP'tje te leggen en ook eentje van je accesspoint naar je router boven. De router verdeelt dan vervolgens op het bovenverdiep je signaal...

Ook, zoals iemand anders reeds zei, belangrijk is dat je bekende merken koopt...Lynksis en Belkin zijn goeie merken!
Als je zelf niet veel kaas hebt gegeten van netwerken en pc's, laat je dan bijstaan door iemand die er wel verstand van heeft...het kan je véél tijd, grijze haren, moeite en geld besparen :lol:

Verder veel succes!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Madeiros wrote:20 meter is ver maar er zijn krachtige en minder krachtige op de markt dat mag geen probleem zijn.Je kunt ook kiezen om je internet door het electriciteitsnet te sturen,dan wordt het signaal aan de hoofdmodem via een kabel naar je electriciteitsnet gestuurd zodat je op elk stopcontact internet hebt en je zo via een kabel met speciale stekker aan je pc kunt aansluiten.Dit werkt ook prima alleen heb je dan nog een kabel van het stopcontact naar je pc.
Kleine nuance elk stopcontact aangesloten op dezelfde fase.
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Serge R wrote: Kleine nuance elk stopcontact aangesloten op dezelfde fase.
En zie maar dat er geen wasmachine of een ander groot elektrisch apparaat op die fase hangt, of je ziet de snelheid zo naar beneden gaan als die aangaan ;).
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Ik zou je aanraden om een draadloos toestel te lenen van iemand en eens te testen ( 20 meter met 3 muren kan al eens voor problemen zorgen ). Je kan met een tooltje als KisMAC ( apple ) of Netstumbler ( windows ) nakijken hoe sterk je signaal is ed ...

Ik heb hier thuis op elke verdieping ( 3 ) een AP staan om zo mijn bereik uit te breiden. Het zijn allemaal linksys WRT54G's met aangepaste firmware ( DD-WRT ).
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Pffff....er zit hier serieuze technotaal tussen. Het lijkt mij inderdaad beter om proffesionele hulp in te roepen maar ik heb vooraf liever wat informatie. Dan val je niet helemaal uit de lucht.
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

ditCh wrote: Ik heb hier thuis op elke verdieping ( 3 ) een AP staan om zo mijn bereik uit te breiden. Het zijn allemaal linksys WRT54G's met aangepaste firmware ( DD-WRT ).
aah een DD-WRT'er
voor de rest nog interesses in andere (lees goeie :P) Operating systems? of blijft het bij de linux in je AP?

(en om on topic te blijven)
Ik lees hier allemaal 110Mb/s ik dacht dat de maximum wireles snelheid op 54Mb/s lag... :S of is dat met die nieuwe "n" standaard (hoewel het nog een draft is dacht ik)
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Slissen wrote:Ook moet je opletten dat je geen kooi van Faraday hebt, wat erop neer komt dat er teveel metaal in je huis zit waardoor de signalen niet doorkunnen.
bvb dat je signaal uitgezonden wordt op het gelijkvloers en overal op het gelijkvloers heb je bereik maar eens je boven bent ontvang je geen signaal meer.
Daarmee dat ik op mijn kamer zo'n slechte verbinding heb. Gelukkig dat dat van de buren wel goed werkt :wink:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Min vaste verbinding (ADSL) haalt 450 Mb/s, Telenet is meestal zelfs sneller.

Mijn Wireless is een 54 MB/s en ik kan maar moeilijk video's streamen of bekijken op Youtube zonder haperingen. De nieuwste is inderdaad 110 MB/s dus dat zou beter moeten zijn.
Als ik me niet vergis is dat echter een snelheid die moet gedeeld worden door alle eropaangesloten toestellen. Dwz van het ene draadloze naar het andere is een halvering.

Ik geloof niet dat je op 20 m de maximum snelheid nog haalt. Er bestaan wel antenneversterkers, zelfs met een soort richtantenne, die dat halen.
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

tafelpoot wrote: aah een DD-WRT'er
voor de rest nog interesses in andere (lees goeie :P) Operating systems? of blijft het bij de linux in je AP?

(en om on topic te blijven)
Ik lees hier allemaal 110Mb/s ik dacht dat de maximum wireles snelheid op 54Mb/s lag... :S of is dat met die nieuwe "n" standaard (hoewel het nog een draft is dacht ik)
Al men servers draaien Debian of Ubuntu . Zelf ben ik Mac gebruiker .

Zoals je idd al aangeeft is dit de "n" standaard, maar nog altijd in draft. Niet vergeten dat je wireless nick dit ook moet ondersteunen.
Post Reply