Specialized Epic 2009 - eerste foto!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

El Perro Diablo wrote: gisteren 2500 euro aan ne velo gegeven, vandaag heb je een "oud" model......cool!(als je into retro bent)
Ik ben dus retro, maar wat jij aanhaalt geldt toch voor alles ... het zal nog wel een 5 tal maandjes duren eer je dit onder je eigen achterste kan steken ...

Er komt altijd wel iets nieuws/anders/beters volgend jaar ... dan moet je blijven wachten natuurlijk, want die 2009 wordt zeker in juni 2009 vervangen door een 2010 model ...

Idem met auto's facelift om de 2 jaar nieuw model om de 4 jaar ... dan redeneer jij ook van ik koop er nu geen want het nieuwe model komt binnen 4 jaar ....pfff

Ik ben blij met mijn S-Works Epic Carbon 2008 en heb er al van januari plezier aanbeleefd ... en ja die jaloerse blikken neem ik er graag bij :-)

Eric B
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Gweñito Gafotas wrote:Gaan zo precies allemaal de "spark-Lux MR-Mission-Scalpel" toer op met hun fietskes...Model is zowat alle voorgenoemde in den blender flikkeren en mixen maar. Zegt mij op 't eerste zicht niet echt veel, al moet je dat eerst in 't echt zien hè. Zal wel over nagepeisd zijn zeker?
Idd dat valt op, zero reminvloeden, demper ligt op een propere plaats, lichter qua constructie.
Alleen, duikt de demper niet meer in onder 'kettingtrekkracht'?
T'is altijd de bluts en de buil, ze zullen wel weten wat kiezen uiteraard.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Puur esthetisch gezien zegt de nieuwe epic mij meer dan de oude. Maar ja, les gôuts et les couleurs....
Qua functionaliteit lijkt het mij ook een beter systeem dan de oude epic. Van de 'oude' epic werd toch vaak gezegd dat het eerder een softtail is dan een fullie.
Ik zal het binnen een paar weken in elk geval allemaal uitvoerig kunnen testen op de dealerdays van Specialized. :lol: Ik hou jullie op de hoogte 8)
En dat van die korting-gevende dealer, alsk van hem was zou ik oppassen, anders raakt ie nog zijn dealership kwijt. [-X
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

zolang die nergens afficheert dat ie aan 30% korting verkoopt heeft ie volgens mij weinig te vrezen, er zijn nog dealers waar je anders ook zo'n korting kan krijgen...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Een beetje solidariteit t.o.v. uw collega's mag wel hoor.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

http://www.foromtb.com/attachment.php?a ... 1213663637

ne link ze jonges om te zien hoe het spel ineenzit...
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Stijnie wrote:http://www.foromtb.com/attachment.php?a ... 1213663637

ne link ze jonges om te zien hoe het spel ineenzit...

Ik ben overtuigd...!
Ik koop mezelf een Speci Epic 2009!
Superhandig, zo'n ingebouwde kroontjeswipper!

Image

Nah, gewoon aan 't sollen met de epic-lovers van dit forum 8)
Zal in 't echt wel mooie masjiene zijn, die bijna even snel is als de Scalpel (oei, nu doe ik het opnieuw :wink: )!

Btw, zou de veerweg nog altijd 10 cm bedragen?

Nog een bedenking: bij de vorige versies zag die Brain er maar fragiel uit, vooral als er bijvoorbeeld een tak die brain in het wiel zou slaan. bye bye wiel en bye bye brain.
Nu zit ie veel meer ingekapseld in het frame =D>
En dichter bij de as, wat denk ik enkel de fijne werking van het ding zal bevorderen.
Een pintje voor degene die hem kan verstellen tijdens het rijden! :wink:
Last edited by Mister T. on Thu 19 Jun 2008 16:36, edited 2 times in total.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Eric B wrote: Ik ben blij met mijn S-Works Epic Carbon 2008 en heb er al van januari plezier aanbeleefd ... en ja die jaloerse blikken neem ik er graag bij :-)

Eric B
is me indertijd ook opgevallen toen ik met een Epic reed, iedereen keek daar naar. maar een intense spyder, of een ellsworth truth, niemand kijkt daar naar om. dikke lol eigenlijk...
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

:-D

Of over mijne Van Nicholas....der is gene lak op jom ?
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

Marc Vde wrote:Die demper staat ideaal opgesteld om de low budget types (alloy) het brain systeem te ontzeggen, [-X
Denk inderdaad dat het daar ook mee te maken heeft, om de prijzen wat te drukken met een fox-demper met 3 instelmogelijkheden in plaats van een demper met brain.
Zie je nu al bij de stumpjumper fsr. Wil je er een met brain-werking moet je direct een expert nemen van 3000 euro. De goedkopere modellen zijn voorzien van een fox-demper, manueel te bedienen.
Post Reply