Bikechallenge Polen 2008

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Deftige banden .... nen deftigen otto ja :wink:
Nu ligt er ten minste Poolse kwaliteit op !

De DVD van editie 2007 is bij mij ook gearriveerd, yihaaa!
Alle tis te zeggen, bij mijn ouders thuis, dus ik moet nog effe wachten ...

Ik heb het standaard arrangement genomen en steeds in mijn tentje geslapen, was nog het rustigste van al .... al ge moet de mooie uitzichten en de massages wel missen dan 8)

Vanaf dit jaar mag BC dus ook solo, dus je hoeft niemand te overtuigen om mee te gaan, hoewel het meestal wel leuker is in team natuurlijk ...
jo
Mountainbiker

Post by jo »

jocca wrote:Jup ga gerust met de auto. Zoals pacer al aanhaalde, slaap gewoon in die scholen dikke fun en als je de slaaplokalen goed weet uit te kiezen maak je nog eens kans om bij een lokale schone te slapen (é pacer :wink: ). 's Avonds nuttig je best een maaltijd in een lokaal restaurant (kost een euro of 7/8) en je gaat de week vlot doorkomen zonder honger. Ik heb het "luxe" arrangement genomen, waarom?

je krijgt een DVD (en die is dit jaar zeer de moeite),
maar voor mij was de doorslag de dagelijkse massages, die echt wel deugt deden (+/- 30 min waren ze telksens bezig).
Ook niet te vergeten zijn de energie drinks en bars die inbegrepen zijn dan.

Ik overweeg sterkt op de beskidy trophy te doen, ik moet enkel nog iemand vinden om mee naar ginder te bollen.

groetjes

joachim
denk nie echt dat da een diepgaande massage is . als die elke dag 50 man moeten masseren gaan die op het einde van de week met dike armen zitten . Wel schoon vrou volk , is ook mooie meegenomen na een zware bike dag .
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

euhm van die massages ... ik heb daar toch een paar keer gelegen dat ik ferm in de tafels moet knijpen omdat ze toch vrij hard masseerden hoor. Dus zo zacht ging het er niet aan toe eigenlijk :-? , en bwa ... wie word niet graag gemasseerd door een lokale schone (tenzij je die vent had, maar die masseerde naar het schijnt wel zeer goed ...).

Luxehotels zou ik het niet noemen, eerder een goed hotel van bij ons (de laatste dag was het wel luxe tot en met). Maar moest ik van jullie zijn, slaap gewoon in de scholen. Dit is steeds dicht bij de start/finish. Met oordopjes kan je best goed slapen (ik heb daar bv zeer goed geslapen - al zal het zware parkoer er zeker mee te maken hebben ...).

Ik zal er dit jaar jammer genoeg niet bij zijn wegens een aankoop van een huis. Heel misschien rij ik de beskidy maar dit is nog niet zeker ... :(
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Ik heb die massage niet genomen , steek er mijn tijd niet in .
Werk genoeg ( fietske kuisen , voorberijden voor de volgende dag )met de rest en rustig wa rond hangen . ( wij hebben elke dag nog op restaurant gezeten om een 2de maal te eten ) , der was zo een dag da we een stuk of 6 pizza's besteld hadden en we kwamen in de school aan en een ganse bende polen achter ons , blijkbaar hadden ze honger .
stoned biker
Mountainbiker

Post by stoned biker »

ik ben ook ingeschreven. het basispakket. ik heb wel zo een trui besteld, maar naar het schijnt moet je daarvoor ook het vorige jaar hebben deelgenomen. Ik heb natuurlijk al verzonden, moet nog enkel betalen.

Is het eten daar werkelijk zo weinig??
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

stoned biker wrote:Is het eten daar werkelijk zo weinig??
Je mag normaal gezien maar eenmaal gaan aanschuiven, de tweede maal
werden we door een ouw tang uitgescheten. Tenzij je Pools sprak, dan mocht je alles :roll:
Enkel de laatste dag was het ontbijt subliem, ah ja, ze komen dan filmen hé #-o :-?
Ik spreek wel van editie 2006, vorig jaar waren we er niet bij. En dit jaar ook niet :lol:
Moesten we nog eens gaan, dan zorgden we voor een degelijk hotel elke nacht... zeker weten.
Maar ondanks deze akkefietjes was het echt wel de moeite hoor.
Mountainbiker

En dat was 2007 niet anders.
Als je op niet te veel kijkt dan is overnachten in een school (tent) en douchen in een koude of overbevolkte douche niet echt een probleem. Zo heb ik dat toch ervaren.
Wat voor mij toch minder was was de hoeveelheid eten. Wat ze aanbieden is eigenlijk net genoeg om bij aankomst bij te vullen. Voor de echte maaltijd zoek je dan ook beter een restaurant!

Ik hoop dat ze dit een beetje bijgeschaafd hebben, maar als het de 2 vorige edities zo was dan denk ik dat het nu niet anders zal zijn.

Als je het op voorhand weet is het niet zo'n probleem eigenlijk ...
Mountainbiker

Even polsen naar de voorbereidingen ed ...
Heb gezien dat er toch een heel deel Belgen meedoen, waaronder ook een deel solo!

Gaat Saeco weer voor een podiumplaatsje en gaan onze dames hun bronze medaille verdedigen ....nog 59 dagen en 18 uur zegt de website ...
stoned biker
Mountainbiker

Post by stoned biker »

De voorbereidingen zijn niet echt optimaal. Ik koers hoofdzakelijk op de weg. Ik ben een halve baanjanet geworden #-o Nu goed, een grote week voor de bikechallenge ben ik van plan te pieken op een bepaalde wegwedstrijd die ik aangestipt heb.. Ik hoop nog even op die piek te blijven tijdens de bikechallenge.. We zullen wel zien, ik heb er alvast zin in...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ah het zal wel meevallen, maar ik zou toch aanraden om eens naar de ardennen te trekken om uw techniek wat bij te schaven hoor, zoek vooral zeer scherpe stenige afdalingen want ginder achter ga je er werkelijk tientallen krijgen. Verschiet niet al je kruid op de eerste dag, althans vorig jaar was het een vlot bollende rit, met een paar scherpe klimmetjes en vrij veel asfalt. De verleiding is zeer groot om op uw groot mes naar boven te rossen (op de weg é), maar ik garandeer je het manneke met de hamer komt de dag nadien genadeloos tikken. De ritten worden zwaarder en zwaarder naar het einde van de week toe. Voldoende rust ga je zeker nodig hebben en miskijk je vooral niet op de voorgestelde kilomters ... doe er elke dag maar gerust 5 tot +/- 12% bij, idem met de hoogtemeters :^o ,
als ik mij niet vergis staan er telkens op 15, 10 en 5 kilomter van het einde bordjes, dan kan je nog eens uw laatste cartouche verschieten.

Kzou zeggen, start uitgerust, geef niet het volle pond de eerste 2 dagen, rust en eet voldoende (tkost toch geen geld om ginder op resto te gaan ...) en dan komt het zeker in orde en ga je een prachtige vakantie hebben (kben eigenlijk wat jaloers ... :cry: )
Post Reply