Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
FCG
Mountainbiker

Canyon

Post by FCG »

Yup,

Ik ben van plan om een nieuwe MTB aan te schaffen, maar ik twijfel tussen een Canyon Lux MR 8.0 (fullie) en een Canyon Ultimate CF 8.0 MD. (hardtail)

Geeft er iemand van jullie enige ervaring met één van deze bikes of weet er iemand of deze bikes ergens te testen zijn.

Greets

Danny
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Hoh, canyon er gaan er hier enkele vloeken denk ik!
Er zijn er hier enkele (zelfs een groot deel) die klagen over canyon, enerzijds de klachten over de lange wacht tijden, anderzijds de klachten over kaderbreuken of fouten...

Wat brengt jou bij Canyon? Of waarom juist die 2 fietsen? Fully of HT, mij lijkt dat je een voorkeur hebt?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Antwoord is simpel : wil je een HT of een fully ? :-D Ik zou voor de Lux gaan. Lou heeft niet zo'n goei ervaringen met de CF, maar da's misschien een alleenstaand geval.
loe
Mountainbiker

Post by loe »

:evil:

tsja wees voorzichtig zou ik zeggen...

canyon blijft erbij dat ik het frame gebroken heb door overbelasting.
(Ultimate CF)

niets aan te doen blijkbaar...

mijn mening: koop lokaal bij lbs waar je iemand hebt die achter je staat (hopelijk)

kost initieel misschien wat meer, maar in the long run goedkoper...
FCG
Mountainbiker

Post by FCG »

De reden dat ik voor Canyon kies, is omdat dit een fiets is die qua afmontage redelijk tot zeer goed is. Er weinig van rondrijden (niet zoals specialized, waar je er bij een toerrit 6 op de 10 van ziet). en ik het een mooie bike vind.
Naar uiterlijk vindt ik de hardtail het mooist, maar ik ben sterk beginnen twijfelen voor een ful susp. omdat ik meer en meer langere toertochten doe.
Ik lees hier nu dat er blijkbaar klachten zijn i.v.m. de degelijkheid van het kader?
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Normaal heb je toch garantie op zo'n dingen, of kan je daar geen verzekering voor nemen, of heb ik het mis voor.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

FCG wrote:De reden dat ik voor Canyon kies, is omdat dit een fiets is die qua afmontage redelijk tot zeer goed is. Er weinig van rondrijden (niet zoals specialized, waar je er bij een toerrit 6 op de 10 van ziet)

De ene kickt op een goede afmontage, de andere hecht meer belang aan frame en vork. Ieder moet voor zich uitmaken wat hij/zij het belangrijkste vind. Ik spendeer liever wat meer geld aan frame en vork, afmontage maakt mij zoveel niet uit. Dus prijskrakers als Canyon, Cube, Radon etc. zeggen mij niet zoveel. Dat je een Speci meer ziet rijden kan je ook op een andere manier bekijken, het zijn misschien goede fietsen he. :wink: Zelf rij ik ook met een Speci en ik zie telkens maar één persoon die dezelfde heeft tijdens een TT, en da's dan nog iemand die altijd met mij samen rijdt.

Ik lees hier nu dat er blijkbaar klachten zijn i.v.m. de degelijkheid van het kader?
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Normaal heb je toch garantie op zo'n dingen, of kan je daar geen verzekering voor nemen, of heb ik het mis voor.

Gebruik de zoekfunctie maar eens, het valt me ook op dat Canyon dit jaar slechte punten aan het scoren is. Gaande van blutsen tijdens transport, blutsen tijdens het rijden tot framebreuk. En qua garantie zijn ze in deze gevallen niet zo geweldig geweest.
FCG
Mountainbiker

Post by FCG »

@ kawa

bedankt voor je reactie, iedereen geeft inderdaad een verschillende smaak, anders zaten we allemaal met dezelfde vrouw :-D , ik heb niets tegen een specialezed (heb trouwens zelf een Specialized racefiets). en vind de MTB's even mooi, maar ik wil niet meer zoveel geld uitgeven zoals ik dit gedaan heb met mijn racefiets. De canyon leek mij een deftig alternatief tegen een degelijke prijs. maar ik begin nu sterk te twijfelen. Een tweedehands fiets is totaal uit de boze, omdat je totaal niet weet wat je in je handen krijgt.

Als er iemand is, die wel goeie ervaringen geeft met Canyon, laat maar iets weten. [-o<
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

ik heb idd goede ervaringen met canyon, zit trouwens aan mijn tweede (eerst 1 jaar HT, nu fully). ik moet wel toegeven dat lak idd wel heel gevoelig is (wrijving van fietsbroek bvb maakt frame al wat matter). gelukkig (hout vast houden) ben ik (nog) nooit op mijn bek gegaan met deze bikes, dus ik kan niet oordelen dat het frame snel geblutst geraakt. maar ik veronderstel dat je dat wel met elk licht frame zult kunnen voor hebben. evenmin kan ik me uitspreken over de slijtage van het frame bij intensief gebruik; ik rij op wekelijkse basis (toertochten) in tegenstelling tot velen hier op het forum. enige kosten die ik al gemaakt heb was voor onderhoud van de remmen en vervanging van de kabels. voor onderhoud, kan ik gelukkig terecht bij iemand in de buurt, maar indien je zo iemand niet kent (of je zelf geen technisch wonder bent), loop je idd het risico dat de lbs je durft te weigeren, al zijn er hier wel enkele lbs-owners op het forum die beweren/melden dat iedereen welkom is bij hen. afhankelijk van het feit of je al dan niet een expressbike zou bestellen (lux mr is bvb enkel nog beschikbaar in S en XL momenteel zie ik net), kan de levertijd aanzienlijk verschillen. eerste bike was 3m, tweede bike sneller maar was een special offer (outletmodel). ik heb toch al gelezen hier op forum dat de standaard levertijden inderdaad echt lang geworden zijn. soit, conclusie:heel tevreden gebruiker!

mogelijk duits alternatief en goed uitziend lijkt (en 1000 EUR goedkoper) me deze http://www.bike-discount.de/shop/a8446/ ... l?mfid=413

grtz
FCG
Mountainbiker

Post by FCG »

Levertermijn is voor mij geen probleem, rij momenteel met een MTB (pro-winner, ful XTR), deze zou ik dan houden en een vaste vork in steken om mee te doen aan de strandraces. (dit terzijde).
blij om toch iemand te horen die wel tevreden is van canyon.
voor het onderhoud en herstel, komt ook wel alles in orde (ben zelf geen onhandige harrie en mijn vriend FLIP DE FLIPPER kan er nog veel meer van. en voor de onderdelen kan de dag van vandaag alles gevonden worden op het net hé.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

FCG wrote:Een tweedehands fiets is totaal uit de boze, omdat je totaal niet weet wat je in je handen krijgt.
Dit zou ik toch eens op een andere manier bekijken...

Er wordt idd. een hoop brol en versleten nest verkocht maar er zijn ook superdeals te doen op de tweedehandsmarkt.
Er zijn genoeg gekken die zich elk jaar een nieuw modelleke kopen en dan die fiets van een jaar oud aan een mooi prijsje verpatsen.
(voorbeeld: ik betaalde mijn Speci 1900€, Frenske kocht dezelfde voor 1400€ in perfecte staat!)

Ook vind je bij de LBS dezer dagen merkfietsen aan Canyonprijzen wegens opruimingen voor het nieuwe modeljaar.
Ik heb hier ergens gelezen dat er een fietsenzaak met Speci's aan het verkopen is met 30% korting.
Trek kan je bv. ook kopen met 20% korting bij Salden.
Post Reply