Cannondale Hooligan en Bad Boy

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Welke bike zouden jullie kopen?

Bad Boy
13
62%
Hooligan
4
19%
Geeneen van de twee
4
19%

Total votes: 21

1Sdt Demaeght
Mountainbiker

Cannondale Hooligan en Bad Boy

Post by 1Sdt Demaeght »

Hey, als er mensen zijn met ervaring met 1 van deze fietsen, gelieve mij wat raad te geven.

Ben serieus aan het twijfelen tussen een Hooligan 1, en een Bad Boy Singlespeed. De prijs is van alletwee hetzelfde, dus daar kan ik niks mis mee doen.

Dit is dus de Bad boy:
Image

En de Hooligan:
Image

Is die hooligan wat leuk om mee te rijden? en kan je er wat lichte trial mee doen? (Dat lijkt me toch wel zo, en is hetgeen me zo aantrekt in deze bike)

En dan de bad boy: Ik zou de singlespeed nemen, vooral dan voor de vork die erin zit =P~
Image
Maar vermits ik nog nooit singlespeed heb gereden, vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om hier eventueel achteraf nog versnellingen op te zetten. (Ik denk dan aan een alfine 8 speed naaf, zoals ook op de bad boy 8 te vinden is).
Maar dan moet er natuurlijk ook een interne kabeldoorvoer zijn in het frame hiervoor. Als dit frame identiek is aan dat van de bad boy 8 is dat zo.

Moest er iemand hier uitsluitsel over kunnen geven? (liefst met foto ofzo ook)

Alvast bedankt he!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

barslechte poll. Zo kleur je dus statistieken.
Je bent immers de vierde en belangrijkste keuze vergeten: "Allebei"
8)

voor wat zou je de bike gebruiken?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Die Bad boy, maar met een Rohloff naaf.
Ik geloof dat er in die Hooligan al een Rohloff zit dus dat is geen singlespeed.
En lichte trial doen daarmee? [-X [-X Volgens mij is die gemaakt als stadsfiets.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Met de Hooligan lichte trial is echt wel uit den boze, dat spel weegt daar een beetje te veel voor peisk :-D

en als de bedoeling mtb is ga dan niet voor de Bad boy! (alhoewel er zijn ook 'andere' bad boys' hé Mister T. met SLR'kes e.d.)

Als de bedoeling chillen en cruisen door de stad is! Bad Boy's yours my man! :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Bij die Hooligan zouden ze mij nog geld bovenop mogen geven, neen dank u...

Ofwel, die G-Star bak van Cannondale? Is iets speciaal en ziet er gelikt uit. Niet-alledaags. Is mijn favoriete kledingmerk, maar zou het toch zelf niet over mijn hart krijgen om zo enen te kopen.

Zoals Kenny zegt: een BB met Rohloff erin!
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

bad boy, véééééle mooier dan dat mini fietske.

eneuh tussen een bad boy singlespeed en eentje met ne rohloff zit een klein prijsverschil van 2300 eurokes he mannen :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

forza_inja wrote:eneuh tussen een bad boy singlespeed en eentje met ne rohloff zit een klein prijsverschil van 2300 eurokes he mannen :wink:
Oeps, straks is de topicopener lastig op ons, omdat we zoveel geld uit zijn zakken willen halen. Dat is zeker niet de bedoeling, maar volg toch maar ons advies! :P
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Volgens mij zijn al die frames van de bad boy serie dezelfde, dus kopen als single-speed en later na Rohloffke erin dumpen moet zeker kunnen.
Ik zeg wel ne Rohloff hé, geen van die shimano brolnaven :evil:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

kenny wrote:Volgens mij zijn al die frames van de bad boy serie dezelfde, dus kopen als single-speed en later na Rohloffke erin dumpen moet zeker kunnen.
Ik zeg wel ne Rohloff hé, geen van die shimano brolnaven :evil:
K'zou toch beginnen geloven dat jij wordt gesponsord door de maker van die uitgebrede naaf. Als er 3 woorden uit uw klavier komen staat er 2 keer rohloff tussen. :-)

Voor de rest zou ik toch wel voor de badboy gaan als je enkel tussen die twee mag kiezen maar eigenlijk vind ik geen van beide op iets trekken.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

nebraz M/30j. wrote:K'zou toch beginnen geloven dat jij wordt gesponsord door de maker van die uitgebrede naaf. Als er 3 woorden uit uw klavier komen staat er 2 keer rohloff tussen. :-)
I wish :roll: :(
Post Reply