eum, 't is al laat en ben een beetje te lui om in die 42 pagina's nu nog te bladeren en stel mijn vraag dus hier maar gewoonDr.Gonzo wrote:Gisteren mijn Piranha's weer van de velg gelopen.
Klein beetje lak af van de velg op de looprand tot gevolg.![]()
Nooit meer met gewone banden voor mij.
Volgende set zal een UST ready zijn!
Had het geluk dat het op een straat was, stel je voor in een afdaling.
Vond ook (stom dat ik nu pas beginnen zoeken ben) op de site van notubes waarom :
NOT Recommended (Standard Tires):
Michelin
Intense
IRC
Hutchinson
Why are they not recommened?
When standard tires are mounted tubeless more strain is put on the bead. The above listed tires are known to have weaker beads. Which can cause the bead to severely stretch or snap.
http://www.notubes.com/support_tire.php
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Speedkings (de gewone vouwbare) zijn volgens mijn ervaring zo lek als een zeef. Ik heb het verschil eens uitgetest met een Geax Barro Marathon, ook gewoon vouwbaar (High Performance), 2 nieuwe banden, beide op een Crossmax UST velg gelegd en op 4 bar gezet. Geax klakt bij 3,5bar in de rand, de Speedkings bij ongeveer 2,5bar. 24u later stond die Geax nog altijd op 4bar, zonder sealant wel te verstaan, die Speedking stond plat!Dickie wrote:Er zit wel kwaliteitsverschil tussen de Speed Kings.
Mijn voorband heeft nooit gestopt met zweten, vochtplekken in het midden van het loopvlak, helemaal rond de band.
Daardoor moet ik ook sneller een extra cupje toevoegen![]()
De achterband daarentegen bleef perfect, na 3-maanden gedwongen rust zat er zelfs nog 0,5 bar druk op...
Deze zweet ook niet.
Tot gisteren...
Plande een kort asfalttochtje, banden op 3kg.
Net 1km ver, plots een luide knal, achterband over een 10cm uitgescheurd net langs de velg.
De warme asfalt, waardoor de druk te hoog kwam of een steentje tussen velgrem en band?Ik twijfel nog.
Op de band staat wel max 4.5bar.
'k Ga de protection versie bestellen denk ik.
Die speedkings zult ge wel dichtkrijgen, maar met veel geduld en veel sealant, en daarvoor is die mij te kostelijk, dan steek ik er liever Latex Biba's in. Die protections van continental heb ik nog niet getest, wel de TNT's van Geax en die zijn uiteraard minstens even dicht, en geven me wel een geruster gevoel om niet lek te rijden (zeker achteraan).
Voila mijn bijdrage: commentaar? shoot!
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Heb band vervangen door Python tubeless ready.Kurry wrote:
eum, 't is al laat en ben een beetje te lui om in die 42 pagina's nu nog te bladeren en stel mijn vraag dus hier maar gewoongaan Hutchinson Python Tubeless Ready banden op ZTR Olympic rims, geen problemen met compatibiliteit van velgrand en bandrand (die eigenlijk gevormd is voor de Mavic UST velgen) ??? Thanks in advance!
![]()
Wat het gewicht betreft:
Voordien Piranha Airlight 470gr + Michelin latex biba 140gr = 610 gr
Nu Python TR 560gr + Notubes 60gr = 620 gr
Gewichtwinst -10gr.
Monteren peace of cake (op ZTR's) gewon met de voetpomp.
Morgen eerste test.
Heeft er iemand ervaring met http://www.vrvbike.com/catalog/product_ ... 08f997dees ,is da even goed als NT of is da brol,'t is in ieder geval goekoper.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
13 euro voor ne halve liter, Stan 25 voor ne liter......
Als ge goedkoop wil gaan, dan moet je mijn recept nemen; zoeken op "Cheap ass No Tubes", kost je 7 euro de liter en werkt evengoed.
Joe's werkt goed, Eclips ook, Blue Doc ook, omdat het enige wat verschilt de "partickels" zijn. De rest van het goedje is la meme sjoos.
Als ge goedkoop wil gaan, dan moet je mijn recept nemen; zoeken op "Cheap ass No Tubes", kost je 7 euro de liter en werkt evengoed.
Joe's werkt goed, Eclips ook, Blue Doc ook, omdat het enige wat verschilt de "partickels" zijn. De rest van het goedje is la meme sjoos.
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Post by sharplikeascalpel »
Mijn ervaringen:
Gewone velg + velglint en lichte banden ( conti supersonic en maxxis ) niet aan te raden, behalve bij hardere druk, maar welk voordeel haal je dan uit tubeless rijden?
Gewone velg + velglint en tubeless ready banden: goede ervaringen, ook bij lagere banddruk!
Notubes velg + gelijk welken band: zeeeeeeer goede ervaringen. Ik vervang regelmatig het sappeke en geen problemen gehad. Ik heb alles in de ardennen met black panters gereden, extreme modder speedkings ss, weg en zand maxlites en ook nog met conti twister ss.
Ik raad notubesvelgen ten zeerste aan!
Gewone velg + velglint en lichte banden ( conti supersonic en maxxis ) niet aan te raden, behalve bij hardere druk, maar welk voordeel haal je dan uit tubeless rijden?
Gewone velg + velglint en tubeless ready banden: goede ervaringen, ook bij lagere banddruk!
Notubes velg + gelijk welken band: zeeeeeeer goede ervaringen. Ik vervang regelmatig het sappeke en geen problemen gehad. Ik heb alles in de ardennen met black panters gereden, extreme modder speedkings ss, weg en zand maxlites en ook nog met conti twister ss.
Ik raad notubesvelgen ten zeerste aan!
Misschien een domme vraag maar;
kan je een gewone velg ook UST krijgen door enkel een 'speciaal' velglint te gebruiken MAAR wel ZONDER die vloeistof ?
Ik rij nl. in de week me straatbanden en enkel int weekend me RR's en zie da nie zitten om ieder keer te zitten smossen en zo...+tijdrovender...
Iemand een idee ?
kan je een gewone velg ook UST krijgen door enkel een 'speciaal' velglint te gebruiken MAAR wel ZONDER die vloeistof ?
Ik rij nl. in de week me straatbanden en enkel int weekend me RR's en zie da nie zitten om ieder keer te zitten smossen en zo...+tijdrovender...
Iemand een idee ?
- Gwen
- Mountainbiker
Vloeistof dient om "gewone" banden (voor binnenbanden dus) luchtdicht te maken hè. Peis da gij best, gelijk ik, gewoon een set tubeless wielen koopt. Geen gesmos met latex en zo. Of een 2de set wielen voor u straatbandjes...marb wrote:Misschien een domme vraag maar;
Bij de weg, als je bedoelt of je met een notubes velglint op ZTR velgen of iets dergelijks tubeless banden kan monteren denk ik niet dat het gaat lukken. Trouwens ook helemaal niet de bedoeling of ben ik mis?