15/06/08 Buizingen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

Idd, een schitterend tochtje. Nadat ik de regiotour had gedaan dacht ik wel dat 45 km wel geen enkel probleem zou zijn. Effe verkeerd gedacht. Ik heb eigenlijk nog nooit op zo'n parcours gereden (draaien en keren, singeltrack, kleine drops, heuveltjes naar beneden, ...). Ik ben dikwijls met een ei in mijn broek naar beneden gegaan. Ik ben niet de grootste drufal, en qua stuurvastheid zal ik ook nog mogen trainen. Maar toch ben ik alles heelhuids naar beneden geraakt, zelfs de Zavelput.
En toch is het mij weer gelukt om de bodem eens te gaan opzoeken. Ik zat in een verkeerd spoor juist, voor de tweede bevoorrading. Gelukkig zijn mijn valtechnieken goed en ben ik op mijn rug/camelbak gevallen.
Als de bevoorrading nog iets uitgebreider zou zijn, of tenminste bananen zouden voorzien dan is de een van de betere dat ik al heb gereden.

@Massini: de mont-ventoux, dat was het domein van Huizingen waar we naar boven mochten. (Er leek wel geen eind aan te komen voor mij.)
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Parcour was idd prachtig. Pijltjes mochten groter en wat meer. Ik denk dat er meer volk was dan verwacht, want wij hadden twee goede bevoorradingen (Aquarius, cake, koekjes, wafels, appelsienen, chocolade,...) De streek is gewoon de max, voor een nog schoner parcour moet je een halve dag in de auto zitten. Ik ben een slechte afdaler en technisch ben ik zeker niet goed, maar hier waren er geen gevaarlijke afdalingen. Zelfs niet waar iemand zijn sleutelbeen gebroken heeft. Ik denk dat die gewoon pech gehad heeft.
@Skippyboy: de greenbikers kunnen geen bergen toveren hé. Qua organisatie is de tocht van de greenbikers zeker beter.
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

Ik kan maar 1 woord bedenken voor deze toer. SCHITTEREND!!! Welle hadden wel niet verwacht dat het zoveel bergop ging gaan, maar 't was echt genieten.

Bijna geen baan en we hebben ons downhill goed kunnen uitleven!!!

Volgend jaar komen we zeker terug.

Enkel die eerste bevoorrading was inderdaad geene vetten. De 2e was veel beter
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

Ik kan maar 1 woord bedenken voor deze toer. SCHITTEREND!!! Welle hadden wel niet verwacht dat het zoveel bergop ging gaan, maar 't was echt genieten.

Bijna geen baan en we hebben ons downhill goed kunnen uitleven!!!

Volgend jaar komen we zeker terug.

Enkel die eerste bevoorrading was inderdaad geene vetten. De 2e was veel beter
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Dat de streek alles heeft voor een mooie TT is zeker waar. Maar hier werden de single tracks toch wel heel mooi aaneen gebreid zelle.

Wij hebben in het begin ook een beetje gesukkeld met het vinden van parking voor de auto. We volgden een pijl die ons in een doodlopende straat stuurde en dan draaien en blabla ...

Voor de rest, niks aan te merken. Tiptop in orde, volgend jaar komen wij zeker terug.

Mojo
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

kon er spijtig genoeg niet bij zijn met mijn wit anchine,maar volgend jaar ben ik zeker op post
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

obviousbe
Mountainbiker

Post by obviousbe »

thx ... dit was gewoon prachtig en het gezaag over te kleine pijltjes over te weinig bananen enz. moeten jullie derbij nemen. Het gaat over het parcours en de ambiance en waar hebben we nog 2 bevoorradingen op 55 km dat valt ook al op 1 hand te tellen
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Wie de streek nog beter wil leren kennen let me know :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

zonet 1197 foto's bekeken van gisteren en het viel me vooral op dat er veel hilarische foto's tussen zaten van de Zavelput, verschillende grimassen en andere goddelijke foto's :lol: .
Ik heb mezelf er zelfs tot 4 keer toe gevonden, bikemaat Koen 1 keer ( denk dat em zichzelf heeft weggestoken voor de lens.
Ook nog KDN en El baelos bij de inschrijving, Caveman, Rocky en BKG van DZM.

Massini 8)
Post Reply