15/06/2008 Bailleul - Belle (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Vandaag gaan opwarmen in Tielt en nog een cartouchke overgehouden voor morgen.Maar de 45 gedaan,maar ik denk dat het morgen knap lastig zal zijn,dus zit ik al met mijn gedachten bij morgen.

Ik hoop dat ik geen snotte"bailleul" heb overgehouden vandaag voor morgen in Belle. #-o :wink: :-D :-D

We zijn beniewd wat die mannen van X-pop allemaal uit hun hoed zullen toveren.

Tegen 7u45 present!!!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

k'zal mijn ouwe knoken ook nog eens uit minen tweemeterbak slepen, vroeg in de n'ochtend..... #-o t'is daar toch al plat en bergaf :wink: k'heb er trouwens een hotelleke geboekt voor het weekend van dranouter... :lol: 8)
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Weerbericht gisteren: regen vanaf 's ochtends vroeg(vanaf het westen), opklaringen en droog in de namiddag. Daar ik nog steeds wat last ondervind van mijn valpartij vorige week, beïnvloedde het weerbericht sterk mijn beslissing om niet naar Bailleul te gaan. Regen en een extra glad parcours kon ik missen als kiespijn, want ik wilde zeker niet vallen op mijn pijnlijke ribben. Het is nu reeds 10u.30 en nog steeds schijnt de zon. :evil: :evil: Om moedeloos van te worden. Blijkbaar blijft een juiste weersvoorspelling moeilijk, ondanks de verbeterde apparatuur. Ik gun de zonneschijn natuurlijk wel aan diegenen die wel vertrokken zijn. :wink:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

=D> X2POP =D>
Bravo à tous!

Man man, wat een prachtige ochtend beleefd in Bailleul.
Het beste van de streek werd ons voorgeschoteld met als kers op de taart de technische passage's rondom de catsberg.

Bevoorradingen: super!
Bepijling: super!
Organisatie: super!
Weer: super!
Parcours: super!

=P~ =P~ =P~ =P~
Zeker de beste tocht doorheen het heuvelland.

:bounce: =D> Ben al benieuwd naar de vele foto's.

Stats: 62.4km - 2h59mins - 21avs
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Reeds terug van Bailleul en fris gewassen.

Dit was gewoon "af".
En om het dan toch op z'n Frans te zeggen: Chapeau!

Bravo X2POP !!! =D> =D> =D>

Genoten van een prachtige tocht met een aantal forumbikers. De benen waren goed en na een platte band van ??? verder gefietst met M&M (Moustache en Motorbiker).
Toch de M&M's even achtergelaten om dan even later te worden bijgebeend door schoonbroer CP.
Ik weet niet goed wat het nu was: haperde het treintje wat in deze eerste fase van het traject of wilden ze mij eens met een goed gevoel opzadelen, maar kon zelfs een aantal km's meefietsen :wink:
In een boske even getoond aan GP hoe je de afdaling neemt op je voorwiel alleen #-o maar dit 'macho-gedoe' is gelukkig goed afgelopen :-)

Na de tweede bevoorrading samen verder gereden met M&M, en ook hier wat verderop in het bos niet kunnen nalaten van eens te tonen aan Motorbiker dat ik 'familie' ben van CP.
Bij de tweede 'Descente dangereuse' haperde ik met het stuur aan een boomwortel, vloog even over het stuur om dan ninja-gewijs met een koprol deftig neer te komen.
Motorbiker keek en zag dat het goed was #-o

Op het einde nog eens verwend met een BBQ-worst, een "Danet-je" en een fris drankje (ongelofelijk de frigo werd bijgevuld met reeds gekoelde drankjes: er zijn nog slimme mensen), en een loterij.
Ook niet te versmaden was natuurlijk de 'band' die de sporthal in rep en roer aan het zetten was. Jammer dat al dat volk buiten dat niet doorhad.

Om het op z'n burgemeesters te zeggen:
Ahum ... ahum ... ahum ... aan allen die gekomen zijn: PROFICIAT
Aan allen die niet gekomen zijn ... Damn, jullie hebben echt wat gemist.

Al met stip in de agenda voor volgende keer.
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Wat heb ik er weer geen spijt van gehad dat ik zo vroeg uit de veren moest.
Hartelijk dank en proficiat aan de organisatie voor deze tocht : fun van het begin tot het einde ! (wij waren net voor de regen terug :lol: )

Voor de rest volledig eens met de commentaren van nonkel en den orbea.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Tot hiertoe vond ik Reningelst de beste tocht in Heuvelland en ook al blijft die supergoed, Bailleul is de nieuwe nr. 1 in deze regio! =D>

De omgeving van Bailleul nog nooit aangedaan, dus start en einde was allemaal nieuw en die eerste molhoop in Bailleul was er direct een die kon tellen! :bounce: Veel paden die in Belgische TT's niet gebruikt worden (sommigen wellicht niet toegelaten, andere niet doenbaar voor grote evenementen zoals bv Poperinge of Kemmel). Enkele keren er af gemoeten. Ook opvallend veel stroken die anders altijd bergaf zijn, nu bergop (en omgekeerd). De mentaliteit van de parcoursbouwers is duidelijk technisch van inslag en van het principe, als er een pad is dat je kan afdalen, kan je het ook beklimmen. =D>

Ik verwachtte niet veel van de lus naar Boeschepe-Kokereel, maar kwam ik daar even bedrogen uit. Heftig! En dan de Cats, nog nooit zo meegemaakt. Twee of drie grote gevaarlijke afdalingen die ik niet gedaan heb, daar iemand zeer lelijk zien vallen, maar voor de rest subliem!

Ook mooie organisatie, grote bevoorradingen, goede bepijling, douches, braadworsten en drank à volonté, bikewash, ... Jammer dat we op het laatst nog door die hagelvlaag en onweer moesten (net in de laatste afdaling van de Cats) en in de laatste 2km ook nog een lekke band. Moet het nog eens controleren, maar wellicht weeral die buitenband (al de vierde in 1/2 jaar tijd :evil: )

@Katrien20, merci voor de rit en het gezelschap
@KapperX2POP, Proficiat voor jullie voortreffelijke organisatie =D> =D> =D>

Raar toch dat deze tocht eigenlijk niet echt gekend is in België. Er stonden zeker niet zoveel Belgische auto's. Nu, misschien beter zo, want hij is bekend in Frankrijk: 987 deelnemers dit jaar en meer zou wellicht teveel zijn.
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Bovenstaande wil ik nog eens allemaal bevestigen: SUPER! :-D
Schitterend parcours en gewaagde technische stukken in de bossen. Het is een kenner met lef die dit heeft gebouwd!
Bepijling zelfs in het nederlands en goed gelachen met de 'montée difficile-opgezet moeilijk' :lol:
Ik ben maar rond 9u vertrokken en dus op de middag wel een dondervlaag op mijn nek. Voor de rest echt een aanrader en zelden zo'n ambiance meegemaakt aan ravito's en aan de aankomst.
Inderdaad weinig belgen en ik hoop volgend jaar ook nog, want er was nu al bijna 1000 man.
Voor X2 POP: =D> =D> =D>
C.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

WAT EEN "Bère" VTT!!!! =D> =D>

Jawadde, een pracht van een parcours................ =P~ =P~
prachtige bevoorradingen.............
prachtige bende forumbikers.............Kapper X Pop =D> =D>
Mega ambiance met "d'Apemuule" :bounce: :bounce:

Grimbergen en braadworsten a volonté.......
Tombola,..........en dat weer voor "maar" 4 euro. =D> =D>

Een voormiddag om in te kaderen en aan de muur te koesteren. =D> =D>

Voor mij ook de beste tocht door het heuvelland!!!!!! =D> =D>
Volgend jaar zeker terug!!!!! :bounce: :bounce:

Nogmaals een bewijs vandaag dat "la douce france" een must is om ne keer te gaan biken (ook al ligt hun parcours in Belgie)
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

miljaaarde! kwistet é... vandaag deelgenomen aan een "bane-TT" voor jeanette-vlo's in mijn streek... we moesten naar Heuvelland (zwarte, rode, boeschepe en de rest van de santeboetiek), en aldaar letterlijk miljoenen MTB'ers tegengekomen... tkittelde om de oranje pijlkes te volgen, maar kstond op slicks en tging waarschijnlijk niet goed gekomen zijn #-o ... soit, schitterend weer aldaar, terug thuis net het onweer ontlopen... voor volgend jaar: GEEN jeanettetocht meer, maar naar Belle godverdikke!

PS: bij de wielertoeristen reed 3/4 zonder helm, bij de MTB'ers NIEMAND zonder potske! Zo hoort het mannekes =D>
Post Reply