Putte tussen Heist o/d Berg en Mechelen
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Aan de andere kant van Duffel dan: het fort van Koningshooikt en de bossen errond. Zeker bij droog weer is dit crosparcours best wel te doen.Dan hoop ik dat de route in Duffel er dan ook snel komt...
Voorlopig probeer ik hier een parcourtje samen te stellen, maar echt boeiend is het tot nu toe nog niet...
Het Moriaubos aan de Nete, gevolgd door enkele km Netedijk tot aan domein Roosendael, stukje Walem en dan terug... den dijk op
De 'Mosterdpot' aan de Mechelsesteenweg is voor fietsers blijkbaar niet meer toegestaan.
Alternatieven van iemand uit de omgeving?
In Duffelmijlstraat zijn er landbouwers genoeg, uitwegen en erfdienstbaarheidswegen zullen er dus ook wel voldoende zijn.
Het bloso parcours van willebroek is ook niet echt ver weg.
Je kan er aanpikken vlak tegen de bauwe bruggen in rumst.
De putten van Terhagen en Reet zijn dan ook een optie in die buurt.
- JorNv
- Mountainbiker
Ben hier vorige week gaan rijden, is best wel een aangenaam toertje voor als je in de buurt woont, ik kwam echter van Merksem, daar is het net niet goed genoeg voor om zo ver te rijden.
Enkele opmerking op de vorige reacties en over de route zelf:
- Het "typische" startbord kan je vinden achteraan de sporthal tegen een witte muur
- De GPS tracks op de site van mtbroutes.be kloppen niet in het begin van de route, het parcours is aangepast aan de start. (iemand van de sporthal kwam melden dat er iemand lastig deed omdat het parcours over zen weiland ging)
- als je aan de sporthal vertrekt richting grote baan, niet oversteken, maar op het fietspad in tegengestelde richting blijven rijden, anders mis jet het eerste bordje om links af te slaan
- op een bepaald moment kom je op een grote baan en zou je als je de pijltjes volgt op de baan (waar een fietspad naast ligt) een rotonde voor auto's moeten nemen om dan direct terug af te slaan naar links, gelieve de pijltjes zo te plaatsen dat de fietsers vanzelf het fietspad nemen.
- Het "typische" startbord kan je vinden achteraan de sporthal tegen een witte muur
- De GPS tracks op de site van mtbroutes.be kloppen niet in het begin van de route, het parcours is aangepast aan de start. (iemand van de sporthal kwam melden dat er iemand lastig deed omdat het parcours over zen weiland ging)
- als je aan de sporthal vertrekt richting grote baan, niet oversteken, maar op het fietspad in tegengestelde richting blijven rijden, anders mis jet het eerste bordje om links af te slaan
- op een bepaald moment kom je op een grote baan en zou je als je de pijltjes volgt op de baan (waar een fietspad naast ligt) een rotonde voor auto's moeten nemen om dan direct terug af te slaan naar links, gelieve de pijltjes zo te plaatsen dat de fietsers vanzelf het fietspad nemen.
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Een week voordat de route officieel geopend werd heb ik deze ook gereden (zie mijn eerste verslag in dit topic), en toen vertrok je naast de putste feesthallen (of sporthal) over een gravelpad om dan via een kleine single-track (klinkt leuker als dat het in 't echt is hoorJorNv wrote:Ben hier vorige week gaan rijden, is best wel een aangenaam toertje voor als je in de buurt woont, ik kwam echter van Merksem, daar is het net niet goed genoeg voor om zo ver te rijden.
- De GPS tracks op de site van mtbroutes.be kloppen niet in het begin van de route, het parcours is aangepast aan de start. (iemand van de sporthal kwam melden dat er iemand lastig deed omdat het parcours over zen weiland ging)- als je aan de sporthal vertrekt richting grote baan, niet oversteken, maar op het fietspad in tegengestelde richting blijven rijden, anders mis jet het eerste bordje om links af te slaan
Het zal waarschijnlijk over dit stuk gaan dat er zever geweest is vermoed ik, toch triestig dat sommige mensen het niet kunnen zien dat er iemand anders zich probeert te amuseren, en wees gerust, op die route is er volgens mij nooit een massa van mountainbikers aan 't rondbollen, daar is ze gewoon te triestig voor.
hallo,
heeft er iemand al iets gezien over de aansluiting naar bonheiden?
Of is er tot op heden nog geen extra gepland.
Ik probeer me steeds te behelpen met de dingen die er zijn, maar zo rij je van tijd tot tijd vast en ik heb eigenlijk bang ooit eens een hond ofzo tegen te komen in mijn zoektocht....
grz
heeft er iemand al iets gezien over de aansluiting naar bonheiden?
Of is er tot op heden nog geen extra gepland.
Ik probeer me steeds te behelpen met de dingen die er zijn, maar zo rij je van tijd tot tijd vast en ik heb eigenlijk bang ooit eens een hond ofzo tegen te komen in mijn zoektocht....
grz
Heb hem gisteren gaan rijden en vond de bepijling wel ok
Maar voorts eigenlijk zwaar op de honger blijven zitten
.
Nu is het zo dat ik eigenlijk enkel maar in Bonheiden rondrij en daar vaak zelf zwaarder stukken uitstippel dan dat er op de route zijn. Vond het vrij braaf. Maar uiteindelijk wel aangenaam qua streek. Hopenlijk komt er rap een lus bij in Bonheiden Rijmenam, waar men een pak meer bos inzit.

Maar voorts eigenlijk zwaar op de honger blijven zitten
Nu is het zo dat ik eigenlijk enkel maar in Bonheiden rondrij en daar vaak zelf zwaarder stukken uitstippel dan dat er op de route zijn. Vond het vrij braaf. Maar uiteindelijk wel aangenaam qua streek. Hopenlijk komt er rap een lus bij in Bonheiden Rijmenam, waar men een pak meer bos inzit.