Bossen en teek....
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Ik ga morgen zo'n spray kopen, want morgen ga ik in de bossen een vuur aansteken, maw, vlammen (in slow motion hé....aan mijn hoge leeftijd
- native instinct
- Mountainbiker
Post by native instinct »
vorig jaar heb ik een tekenbeet gehad (tocht in de Ardennen)
dat speesel ( or whatever) versteend in uw lijf en als je erop duwt of aan prutst om dat steentje ( groenachtig) eruit te krijgen ist precies of er steekt iemand en mes in uw kuit.
Mijn huisarts heeft dat bolletje er moeten uitbranden met een lazer
Ik verzeker u dat er plezanter dingen zijn in het leven
dat speesel ( or whatever) versteend in uw lijf en als je erop duwt of aan prutst om dat steentje ( groenachtig) eruit te krijgen ist precies of er steekt iemand en mes in uw kuit.
Mijn huisarts heeft dat bolletje er moeten uitbranden met een lazer
Ik verzeker u dat er plezanter dingen zijn in het leven
-
steve
- Mountainbiker
teek op zichzelf is niet zo erg, het verwijderen ervan das een andere zaak,
het gevaar zit hem in het verwijderen, bij het verwijderen als je het niet goed doet , kan de stinger blijven zitten en dat is het gevaar voor een infectie,
heb ook al teken beten gehad, benen armen ,
als je ene verwijderd, puntje omcirkelen , en dan de dokter laten kontroleren op eventuele achter blijfsels, en dan hoef je u geen zorgen te maken
ik heb 1 maal medicatie gehad uit voorzorg
in uw tuin kun je dat kontroleren , ivm kindjes
wit laken of doek, op de grond leggen en verder sleepn over grond en grassen sttruiken, dan kun je zien of je eventueel teken anwezig heb
steve
het gevaar zit hem in het verwijderen, bij het verwijderen als je het niet goed doet , kan de stinger blijven zitten en dat is het gevaar voor een infectie,
heb ook al teken beten gehad, benen armen ,
als je ene verwijderd, puntje omcirkelen , en dan de dokter laten kontroleren op eventuele achter blijfsels, en dan hoef je u geen zorgen te maken
ik heb 1 maal medicatie gehad uit voorzorg
in uw tuin kun je dat kontroleren , ivm kindjes
wit laken of doek, op de grond leggen en verder sleepn over grond en grassen sttruiken, dan kun je zien of je eventueel teken anwezig heb
steve
-
Snellen Erre
- Mountainbiker
Post by Snellen Erre »
Leuk als ge een kantoorjob hebt en dat mormel ergens in uw gezicht hangt
shhh, don't upset the tick!
shhh, don't upset the tick!
Paar dagen. Was laatst de hond aant aaien en vond een enorme teek.. Wilde ze uittrekken en vond ze niet meer terug. Beest lag volgegeten in de living..
Zelf heb ik er al een paar gehad, en trek die gewoon met de tekentang voor de hond uit. Gaat betrekkelijk gemakkelijk gezien ik (in tegenstelling tot de hond en de katten) niet tegenspartel.
Verder heb ik er niet zo vaak, ik denk dat ik te hard stink.
Zelf heb ik er al een paar gehad, en trek die gewoon met de tekentang voor de hond uit. Gaat betrekkelijk gemakkelijk gezien ik (in tegenstelling tot de hond en de katten) niet tegenspartel.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
ze verkiezen de hond zelfs boven uHubertje wrote:Paar dagen. Was laatst de hond aant aaien en vond een enorme teek.. Wilde ze uittrekken en vond ze niet meer terug. Beest lag volgegeten in de living..
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Een paar maanden op zijn minsteHeadshot wrote:hoelang duurt het ongeveer?Hubertje wrote:Als je lang genoeg wacht laat een teek zichzelf wel weer vallen hoor.. En dan spuuwtie lekker niks in jou..
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Wie gaat met dat weer in de bossen vlammen ????
Ik denk dat ik in de namiddag het gaat uitproberen...
Lietzberg en Dilserbos en Rotem.....
Is er iemand die gek genoeg is en dat niet bang is voor de teken ???
Met dat weer blijven ze thuis hé....geen weer om een teek buiten te zetten zou ik zeggen...
Ik denk dat ik in de namiddag het gaat uitproberen...
Lietzberg en Dilserbos en Rotem.....
Is er iemand die gek genoeg is en dat niet bang is voor de teken ???
Met dat weer blijven ze thuis hé....geen weer om een teek buiten te zetten zou ik zeggen...