Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Iegienie wrote:
DdT wrote:Zondag de 90km verkend. Nu ja, twaren er 100km en 2580 hm. Had de dag ervoor blijkbaar serieus geregend en alles lag er een beetje glibberig bij. In de eerste 15 km reeds 500 hm'ers =D>
Toch niet van de poes daar in Boeljong! Deze wegelkes moeten niet onder doen voor bvb een Houffa.

Op de camping een flyerke meegepakt waar serieus reclame wordt gemaakt voor de 160km met 3380 hm'ers.
Indien wat normaal weer, gaan we er compleet voor. Buigen of barsten 8)

Is de 70 km lus vergelijkbaar, of iets vlotter bollend?
hoe zit dat eigenlijk met die vaste routes ?

zijn die in de oorspronkelijke richting of de nieuwe richting ?
zijn die aangepast aan de versie van vorig jaar, van vroeger of van dit jaar ?
Was de eerste keer dat ik in Boeljong reed. Ik dacht dat het de oorspronkelijke richting was van de oorspronkelijke routes. Kameraad van mij had de track ingeladen van de 90 km lus (blauw). Bij het vertrek kon je blijkbaar ook een ander kleur pijltjes volgen (rood) om in omgekeerde volgorde te rijden. (vermoeden wij en stond gemarkeerd op de grond)
Hier en daar kon je nog een speciaal bordje zien van de grand raid en die liepen idd in tegenovergestelde richting van hetgeen wij aan het volgen waren. De bepeiling was redelijk goed al was een gps geen overbodige luxe door de "boomkap".
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Als mijne rug me niet meer in de steek laat dan ga ik dees jaar voor de 160 km. :drunk:

Momenteel is alles nog supergoed. Heb me ne andere fiets aangeschaft, ne fully. Dag en nacht verschil voor mijn rugske.

Heb ik weeral een doel voor in t najaar.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

DdT wrote:
Iegienie wrote:
DdT wrote:Zondag de 90km verkend. Nu ja, twaren er 100km en 2580 hm. Had de dag ervoor blijkbaar serieus geregend en alles lag er een beetje glibberig bij. In de eerste 15 km reeds 500 hm'ers =D>
Toch niet van de poes daar in Boeljong! Deze wegelkes moeten niet onder doen voor bvb een Houffa.

Op de camping een flyerke meegepakt waar serieus reclame wordt gemaakt voor de 160km met 3380 hm'ers.
Indien wat normaal weer, gaan we er compleet voor. Buigen of barsten 8)

Is de 70 km lus vergelijkbaar, of iets vlotter bollend?
hoe zit dat eigenlijk met die vaste routes ?

zijn die in de oorspronkelijke richting of de nieuwe richting ?
zijn die aangepast aan de versie van vorig jaar, van vroeger of van dit jaar ?
Was de eerste keer dat ik in Boeljong reed. Ik dacht dat het de oorspronkelijke richting was van de oorspronkelijke routes. Kameraad van mij had de track ingeladen van de 90 km lus (blauw). Bij het vertrek kon je blijkbaar ook een ander kleur pijltjes volgen (rood) om in omgekeerde volgorde te rijden. (vermoeden wij en stond gemarkeerd op de grond)
Hier en daar kon je nog een speciaal bordje zien van de grand raid en die liepen idd in tegenovergestelde richting van hetgeen wij aan het volgen waren. De bepeiling was redelijk goed al was een gps geen overbodige luxe door de "boomkap".

rood (in tegenwijzerzin) op de 90km is de echte originele richting. Vroeger heb ik dat luske ne keer of 20 gedaan, zelfs in de sneeuw. Al werd het in de winter dikwijls ingekort tot een km of 70 zodat de grootste baggerstukken eruit waren.

ook de 70 werd toen in tegenwijzerzin gereden (vanaf 98 tot ??)

dus moet ik misschien mijn vraag beter formuleren : zou de GRG van september '08 in tegenwijzerzin of wijzerzin gereden worden, en hoeveel zou die verschillen met het oorspronkelijke traject ?
Beer
Mountainbiker

Parcours Grand Raid Godefroy

Post by Beer »

Het parcours zal dit jaar met de wijzers van de klok meelopen (blauwe pijlen). Het zal grotendeels het originele parcours volgen met hier en daar wat wijzigingen.

De organisatie is dit jaar geheel vernieuwd. Alain Poncin wilde er helemaal mee kappen, maar dat vonden wij toch wel doodzonde om de Grand Raid helemaal op te doeken. Waar vind je nou een parcours van 160 km in zo'n mooie omgeving? Dus we hebben de draad opnieuw opgepakt en hopen daarom dat er dit jaar weer veel deelnemers aan de start verschijnen, zodat we ook in 2009 gemotiveerd zullen zijn om door te gaan.

Stuur me een mail naar het volgende e-mail adres: raid@x-free.be
en ik zal jullie meer info en een flyer met alle informatie met de post of via e-mail toesturen. Zegt het voort.....
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Zou graag hieraan willen meedoen (de 70), maar weet niet of ik voldoende ben getraind....

Wekelijkse trainingen bestaan uit 3 X 1u op rollen aan 135/140 sl/min en in het WE een duurtrainng van 55-60 km in het Mil. domein van Brasschaat, aan ongeveer gem. 145 sl/min.

Heb de RVV 60 mtb gereden van tjaar in 3u30, dus ben gene rappe!

Iemand tips of suggesties, waarvoor dank.

Roel
Beer
Mountainbiker

Grand Raid

Post by Beer »

Natuurlijk wel. Je traint 4x per week, en je hebt de afstand al in de benen zitten. Er zijn er die veel minder trainen en die doen ook de 70. Het zit em tussen de oren. Wellicht wordt het afzien, maar dat maakt het alleen maar spannender en de overwinning groter als je de finish passeert.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Voila, in de omgeving van "Boeljong" een 4 persoonskamer geboekt, van zaterdag tot maandag, voor een verblijfke met de familie zodat "den ouwden" hopelijk uitgerust aan de start komt voor de 160. 8)
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kzou ook wel willen meedoen ,maar nu heb ik enkel tijd voor een wekelijkse TT van rond de 70km.
Een chrono van 70km is toch nog iets anders hé.
Kzou gaan met de caravan als er plaats is voorzien 8)
Beer
Mountainbiker

Post by Beer »

Camping ligt naast het start/finish terrein.
Bomberbee
Mountainbiker

Post by Bomberbee »

ik ben van plan dit jaar ook te startten in Bouillon met enkele vrienden maar weet niet zeker welke afstand. Ben aan het twijfelen tussen de 90 en 130 (men conditie is (nu) nog niet super) het zou zijn om hem uit te doen niet om de tijd.
Wou gewoon even weten over welke tijdsduur men kan spreken als men de 90 of 130 km doet (ongeveer)

thanks
Post Reply