8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

roger wrote:
Iegienie wrote:om jullie te pesten, en ook om te zien of alles alles alles opgeruimd was van pijltje, paaltjes, lintjes, drinkbussen, drinkbekerkes, w-cups, energierependinges, heb ik vandaag het parkoers nog eens gereden, in een lekker weertje : deze namiddag was het zo'n 24 graden, blauwe hemel, zonneke op het bolleke.

had nog altijd mijnen fast fred liggen langs achter (vooraan dien bulldog), en ik ben zo goed als overal op gereden. Maar één keer omgekeerd omdat ik niet uitgeklikt geraakte... Als we het vandaag georganiseerd hadden was er geen enkel probleem geweest met het water of de mud. grrr...
Pieter,trek het je niet aan we hebben ons hartelijk geamuseerd moet wel toegeven vandaag met de racefiets een 65 km gedaan van de Ludo Dierckx classic gedaan.Dunne bandjes,zalig zonnetje bijna geen wind, da was wel een hemels verschil met gisteren.

Toch nog eens proficiat aan al de medewerkers die er toch hun week-endje en de dagen voordien aan opofferen want het is door jullie dat wij die prachtige sport kunnen beooefenen.
Voila, ik kan het niet beter zeggen.. zondag ook effe het zuur uit de benen gaan fietsen op stukjes van de LD..

Inderdaad, deze zware editie zal lang in het geheugen geprent blijven maar de organisatie was zo goed als af, en dat onthouden we zeker ook.
Bedankt aan het MtbTeamLangdorp
=D>
Dale Cannon
Mountainbiker

Post by Dale Cannon »

Allereerst een dikke proficiat aan de organisatie en alle deelnemers die de eindstreep hebben gehaald.
Ik heb voor de eerste keer meegedaan aan deze chrono. De enige ervaring met de streek die ik had was van de tt in Wolfsdonk. Ik wist dat het zwaar zou worden en had m'n zinnen gezet op een tijd van minder dan 5 uur. Komt m'n polar toch niet uit op 5 uur en 20 seconden zeker #-o
Ik was stikkapot! Heb dan de dag nadien met wat makkers nog de 40 km tt gereden maar na 30km zat ik er al compleet door :lol:

Niettemin, prachtige ervaring en volgend jaar kom ik zeker terug!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="Iegienie"][quote="WoodWheel"]

Na afloop heb ik de persoon gesproken die de chrono in 8u had afgelegd. Tot voor de chrono had die persoon enkele toertochtjes van 30km samen met zijn zoon van 7j afgelegd. Een dikke chapeau voor die gast!![/quote]

deelnemer : Zeg, ik moet wel de slechtste tijd hebben zeker ? Is nog maar de tweede keer dat ik op een mtb zat. twas voor een weddenschap.

ikke : 7h10. Nope, er is nog iemand van 7h20

deelnemer (draait zich om en roept naar zijn vrienden) : hoh, er is er nog trager. schaterlach. (draait zich terug om naar mij) zeg, tis toch niet nummer 84 zeker ?

ikke : jawel.

deelnemer : ahaahahaaaaa, das mijn broer.

ikke : schaterlach.

Eén deelnemer is binnen gekomen NA het afsluiten van de tijdsopname (we waren al vertrokken om de paaltjes af te breken). Bleek dat toch wel mijnen ex-chef te zijn van op het werk zeker... Hij vertelde dat het zijn zwaarste (fysieke) inspanning ooit was, maar dat hij nog jaren lang zal nagenieten van deze fantastische dag. Ondertussen staat ie uiteraard al een tijdje in de uitslag hoor.

kijk, het zijn deze getuigenissen die ons een enorm goed gevoel geven. Dit is wat mij betreft sport van het allerhoogste niveau. Het allerhoogste voldoeningsniveau.

Dank U, deelnemers.[/quote]

inkaderen!!!!

de dag dat we oud en versleten in nen home zitten, met de kleinkinderen op de schoot....dan kunt ge dat nog eens herhalen en plots wordt het de kids duidelijk: DIT IS SPORT IN ZIJN PUURSTE VORM =D> =D>
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Ons verslagke van de Wacky Racers kan je hier lezen.

Na de Herdersmarathon terug een zeer mooie en gevarieerd parcour mogen rijden. Weliswaar onder heel andere omstandigheden maar dat is mountainbiken. Het was afzien en nog eens afzien, maar ik heb ongelooflijk veel genoten van het parkoer en het landschap. De trip van de zee naar Langdorp was zeker de moeite waard. Volgend jaar kom ik zeker terug, hopelijk dat het dan iets droger is ....
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

sennevb wrote:
scottbikerke wrote:
sennevb wrote: zwart en geel ,we hebben idd samen onze fiets beetje afgespoten aan de kapel
Dan weet ik wie ge bent!!!!! E n wa was uwen tijd?
5:21:49 en gij?
5:26 Ik zag u terug rijden en kwam korter maar ik moest dringend plassen(5 bidons leeggedronken) en zag u dan weer wegrijden #-o
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

85 km afgezien.
85 km lang gevloekt; heel langdorp en omgeving verwenst naar andere oorden.
85km mij wonderbaarlijk geamuseerd.
En 85 km geen seconde gedacht aan opgeven.

Schitterende rit op een schitterend parcours.
En herfstparcours in de lente, het mag of mocht ook al eens.
Tot volgend jaar.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ben juist bij onze sponsor hilset aka luc pauwels geweest. Hij deed de control van het stuk na de tweede bevoorrading. Ik vroeg hem of hij zich niet eens verdekt opgesteld had, hier of daar.

awel, ja, hij heeft dat zo nu en dan eens gedaan. is daar natuurlijk geen twee uur blijven staan, maar hij heeft niks nul nada opgemerkt. Dacht bij zichzelf : "ge moet ze eens allemeal bezig zien, tok tok tok naar beneden, vastlopen in de mud, en dan stap stap stap allemaal weer naar boven...

ik vrees dat het ganse "binnendoor" steken eigenlijk een beetje overroepen is. het gaat imho eerder over vergissingen, mensen die opgeven, en twee of drie loserkes die het wel doen. Want zeg nu zelf, wat is het verschil tussen 250ste en 235ste ? das toch zjust hetzelfde ???
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Toen ik er de brui aan gegeven heb en langs de weg terugkeerde ben ik ook 4 keer het parkoer gekruisd en het laatste stukje in Aarschot en de demer heb ik terug gevolgd omdat het de kortste weg was ...

Dus dat vals spelen zal inderdaad wel meevallen denk ik ....

Eric B
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

bert bibber wrote:
patje !!!! wrote:
the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!
[-X Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft [-X
Natuurlijk hebben de lokale bikers een groot voordeel. Zeker als je ook een mtb club van langdorp bent. Daarom hecht ik niet zo veel belang aan de uitslag. Zolang en geen chip aan uwe bike hangt gaat er altijd gefoefeld worden. En zal deze crono nooit eerlijk verlopen. Wat ik me wel in vraag stel is het aantal km's !!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
Sorry , niet mee eens , wat maakt nu die 10 km. In de Ardennen zijn er ook ritten van 85-90-100-120 km en dat is toch ook geen probleem. Met de 85 km had ik geen probleem. Het was zwaar ja , inderdaad , maar we sterven er niet van he.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Ik ben ook na mijn stukken terug gereden via Aarschot en op het laatst via een stuk van 't parcours (Demer), dus ik kan ook voor een "tricheur" gehouden worden. Was wel grappig, aan de tent stond iedereen te applaudiseren omdat ze dachten dat ik de eerste was die binnen kwam :-D Maar ik heb al van ver teken gedaan dat ik niet uitgereden had hoor. Teleurstelling alom :-D
Fietsje gisteren binnen gedaan, zal weer gauw 100 euro of meer kosten, fijne hobby toch hé... :cry:
Post Reply