Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Gisteren nog eens Zele - Melsbroek gedaan, was pas om 02.00u vannacht terug thuis.
Plezant zo 's nachts fietsen, heel rustig onderweg.
90 Km totaal, met de koersfiets.
En nu hout vasthouden, maar tot nu toe nog niet platgereden.

Greetz

Pike jr
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Pétard wrote:Vandaag een pechdagje...
wegens zware materiaalslag volgend weekend staan mn mtbs in stukken voor onderhoud. Deze morgen de koersfiets dus genomen en snel een binnenbandje en co2 capsule in mijn achterzak gemoffeld. Iets voorbij de helft gebeurde waar ik allang bang voor was: lekke band. Geen nood, ik ben goed op tijd... Bleek dat ik een kort ventiel uit de kast nam, moest dus lang zijn :-? Toch een poging ondernomen en psssst alles het ijle in. Wat nu... 7u30 geen fietsenmakers en daar sta je dan #-o "Allo taxis verts? Un camionette svp, je suis a la place marie curie" Tja, wat moest ik doen. Zo ben ik met een kleine vertraging en een extratje van 25euri op het werk aangekomen. Straks op zoek naar een fietsenmaker...

dit was mijn tweede woon werk verplaatsing met de koersfiets :-?
Heb het zelf ooit nog maar ene keer meegemaakt.
Gelukkig stond ik niet ver van een bushalte............de fiets in de bus en toch nog op tijd op t werk.
Is idd wel vervelend op t moment.

Ge kon al niet zeggen dat ge nog niks meegemaakt had s'morgens. :wink:
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

@ griet: ik denk dat ge hiervoor uw charmes gebruikt hebt, denk niet dat ze me tijdens de spits als mansmens tussen de pendelaars zouden laten wurmen met een fiets en al... werd in het verleden al eens geweigerd op een qwazie lege bus met mijn fiets, fietsen niet toegelaten en de kous was af
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Pétard wrote:@ griet: ik denk dat ge hiervoor uw charmes gebruikt hebt, denk niet dat ze me tijdens de spits als mansmens tussen de pendelaars zouden laten wurmen met een fiets en al... werd in het verleden al eens geweigerd op een qwazie lege bus met mijn fiets, fietsen niet toegelaten en de kous was af
Uw benen scheren, en een kort rokske meepakken in 't vervolg.
Kan misschien helpen, haha :-D (dat was idd wel een kl*t* situatie)

Greetz

Pike jr
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

pikethebike jr wrote:
Pétard wrote:@ griet: ik denk dat ge hiervoor uw charmes gebruikt hebt, denk niet dat ze me tijdens de spits als mansmens tussen de pendelaars zouden laten wurmen met een fiets en al... werd in het verleden al eens geweigerd op een qwazie lege bus met mijn fiets, fietsen niet toegelaten en de kous was af
Uw benen scheren, en een kort rokske meepakken in 't vervolg.
Kan misschien helpen, haha :-D (dat was idd wel een kl*t* situatie)

Greetz

Pike jr
Of ................ik moet er heel zielig uitgezien hebben denk...........want normaal gezien was dat idd niet de gang van zaken.
Heeft ie me ook gezegd.
Dus ge weet wat te doen de volgende keer hé, een zielig kopke trekken en 't is gefixt!!!
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Net omvergereden op weg naar huis.
Voorwiel compleet kapot. Gelukkig was het met mijn oude koersfiets en niet met m'n Scale.
Dan had die chauffeur wat meer kosten gehad aan m'n kapot Crosstrail-wiel...
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

Net omvergereden op weg naar huis.
Voorwiel compleet kapot. Gelukkig was het met mijn oude koersfiets en niet met m'n Scale.
Dan had die chauffeur wat meer kosten gehad aan m'n kapot Crosstrail-wiel...
geen lichamelijke schade? Kledij?
je komt nog redelijk nuchter en positief over, ik hoop dat je de moet niet opgeeft om met je tweewieler door het verkeer te gaan ...kan ook fun zijn, niet?

Alvast veel beterschap met je mentale opdoffer
:wink:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Zelf heb ik bijna niets, buiten wat kleine schaafplekken op m'n handen.
Kan gebeuren, en uiteindelijk is het niet zo erg. Alleen stom dat ik m'n fiets nu tot dinsdag kwijt ben... Was van plan om morgen wat op de baan te gaan rijden met die fiets, daarom ben ik vooral lastig momenteel.

Stoppen van met de fiets te gaan werken? Ik denk er niet aan. Is een goede training om de basisconditie wat op peil te houden, en met de auto doe ik er even lang over als met de fiets.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Shit man is da de periode van 't jaar of zo dat de fietsers worden omver gereden. #-o
Je bent er blijkbaar wel met minder lichamelijke schade vanaf gekomen dan ik maar het blijft een ongelooflijke klote situatie.
Frank_07
Mountainbiker

Post by Frank_07 »

hi, rij sinds 1 juni met de fiets naar 't werk (6 km enkel ) van wege de geringe afstand, had ik mijn een gewone fiets gekocht Triban Trail 7 van dechatlon
en deze morgen is er mij iets overkomen wat ik zelf niet snap
op 't moment dat ik de straat wil over steken vertrek er aan de overkant een auto uit zijn parkeerplaats en rijd zo recht op mij af
probeer hem te ontwijken door in de remmen te gaan en terug naar rechts te rijden en vlieg overkop kom een paar meters verder neer ; gevolgen schouder zwaar geraakt dikke elleboog en knie fiets heel de rechterkant gehavend en pedaal en achterlicht stuk

met men mtb heb afdalingen gedaan en zwaar in de remmen moeten gaan met de race dito tot de tube er af vlogen en nooit ben ik overkop gegaan en nu tegen een snelheid van ong 20 km/h vlieg ik in 't decor
denk da ik in 't vervolg toch men mtbke neem en zeker men helm opzet
Post Reply