Ziekte van lyme is ni om mee te lachen ... Tast zenuwstelsel aan ( halfzijdige gezichtsverlamming, hartproblemen,...
Bossen en teek....
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- malle eppi
- Mountainbiker
Post by malle eppi »
Ik zou ook zeker een AB preventief innemen bij een tekenbeet !
Ziekte van lyme is ni om mee te lachen ... Tast zenuwstelsel aan ( halfzijdige gezichtsverlamming, hartproblemen,...
)
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
en de antibiotica genomen?Sunn xtreme wrote:wat ,og is : om besmet te zijn, hoeft er zich geen rode kring te vormen die geleidelijk groter word.
vandaag gebeld met een sportarts (ik had ook prijs), die raade me aan onmiddelijk antibiotica te nemen tegen mogelijke ontsmetting.
hij had een geval gehad over 2 weken terug, waar helemaal niks te zien was, maar de patient kloeg wel van pijn aan de voet (daar was er 1 verwijderd 3 weken geleden). Bloedanalyse wees een besmetting uit.
innemen betekent een 20 tal dagen antibiotica.
hier in de streek zijn bijzonder veel besmette teken (een 90%)
sebiet krijgen we nog schrik om door de bossen te gaan
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Misschien meer onze lange broeken dragen, wanneer het weer het toelaat...
is niet zo fijn, maar veiliger.
is niet zo fijn, maar veiliger.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Jamaar, dan gaan de teken kapot !!!!
Als Gaia dat moet weten, dan hebben we een hoop ambrass... :-D
Als Gaia dat moet weten, dan hebben we een hoop ambrass... :-D
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Headshot wrote:en de antibiotica genomen?Sunn xtreme wrote:wat ,og is : om besmet te zijn, hoeft er zich geen rode kring te vormen die geleidelijk groter word.
vandaag gebeld met een sportarts (ik had ook prijs), die raade me aan onmiddelijk antibiotica te nemen tegen mogelijke ontsmetting.
hij had een geval gehad over 2 weken terug, waar helemaal niks te zien was, maar de patient kloeg wel van pijn aan de voet (daar was er 1 verwijderd 3 weken geleden). Bloedanalyse wees een besmetting uit.
innemen betekent een 20 tal dagen antibiotica.
hier in de streek zijn bijzonder veel besmette teken (een 90%)
sebiet krijgen we nog schrik om door de bossen te gaan
bezig. heb in het verleden al een beet gehad met besmetting (rode rirkel van een 5 cm groot). ik wacht niet meer of er een plek komt of niet... direkt ab.
- Levitation
- Mountainbiker
Post by Levitation »
Waar gaat gij dan fietsen? Bergerven?Angelo. wrote:Bij ons in dilsen-stokkem stikt het ook van de teken. Maar ik zal toch nog even zalig in de bossen crossen. Gewoon goed nakijken die handel tijdens het douchen.
Daar stikt het inderdaad wel van dat ongedierte.
- Levitation
- Mountainbiker
Post by Levitation »
Zo'n tekenspray die tegelijkertijd de muggen weg houdt lijkt mij het beste.Stoffe wrote:Nuja, wat helpt best? Een gewoon apo-zalvke?:)