Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

cavani wrote:@Rikske:ter uwer info,ik heb nog NOOIT in mijn leven alcohol gedronken,en zal dit ook niet doen.Trouwens een vrije,bewuste keuze!
Dus jij beweert dat in jouw vriendenkring iedereen onder de 0,5 promille blijft op een feestje?
Proficiat met de keuze van je vrienden!
Hoe komt het dan dat er op fuiven zo veel gedronken wordt?
Waarschijnlijk noemen jouw vrienden allemaal Sven Nys? :wink: #-o
Of heb je er maar één? :lol:
Al terug gekalmeerd ondertussen?
Ik ben altijd kalm geweest hoor, ik vind het alleen niet leuk als iemand voor 90% van de mensen spreekt.

Effe voor alle duidelijkheid, ik behoor ook tot die mensen die nooit alcohol drinken, ook een vrije en bewuste keuze, dus tot daar staan we nog op dezelfde lijn. En betreffende mijn vrienden, niet iedereen daarvan blijft onder de 0,5 promille op een feestje (dat heb ik trouwens ook niet gezegd), maar er zijn er maar enkele (die 5 % dus ) die zo lomp zijn om dan nog achter het stuur te kruipen, de rest laat zich dan rijden (leuk als je steeds een paar mensen in de groep hebt die nooit alcohol drinken).

En die verwijzing naar Sven Nys was eigenlijk vooral om dat gedrag van enkele van onze topsporters in vraag te stellen, 's nacht in dronken toestand met de wagen rijden is voor niemand aangeraden, maar van topsporters zou je toch denken dat die met andere dingen moeten bezig zijn op dat moment (slapen ofzo, desnoods in een zuurstoftent :wink: ).

Enfin, we zijn aan 't afdwalen, het ging over Tom Boonen en the white stripes, niet ?
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Ik was ook een supporter van tom, maar ik vind dat hij de laatste tijd teveel in het nieuws komt in de negatieve zin dan, en ik ben dat meer dan beu.Ik snap niet dat een wielrenner in volle voorbereiding op de tour de france om 1 uur dronken achter het stuur zit.Hij zal er waarschijnlijk ni wakker van liggen maar hij heeft ne supporter minder.En ik denk ni da ik de enige ben.Geef mij dan maar ne sven nys, daar wil ik nog 1100 km voor rijden richting val di sole.

Voor mij heeft stommeke zijn laatste RECHTE LIJN gereden.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

raketwomanFIE wrote:ja kijk naar VDB ,Pantani............

naar wie mogen die klein mannen nu wel nog op kijken?
en al die grote supporters van den Boone?

SCHORSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! een jaar of 2

akkoord het is buiten competitie maar zoiets is niet uit u lijf na ene dag :-?
Schorsen ,waarom???
Coke is geen doping!
We willen allemaal een held,en als we er dan 1tje hebben willen we hem ook weer klein krijgen.
tja
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

snellebeentjes wrote:Moesten ze iedereen schorsen die cocaine in z'n lijf had

het gaat hier om iemand die aan topcompetitie doet Tom Boonen!! iemand die het toonbeeld is voor vele jongeren en anderen??!!

SORRY dit verdiend een straf
Toonbeeld of geen toonbeeld, Tom Boonen is ook maar een mens die in zijn privéleven mag doen wat hij niet laten kan.
En waarom Tom Boonen wel straffen voor cocaïnegebruik als ons land volloopt met cocaïnegebruikers die daarvoor niet gestrafd worden.
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

raketwomanFIE wrote:alcohol en andere stimulerende middelen deugen niet
Alcohol een stimulerend middel? Het is zelfs bewezen dat alcohol gezond is (natuurlijk in beperkte mate ;) ). En als Tom Boonen dronken achter het stuur zit, wordt het zo opgeklopt dat hij precies ladderzat aan het rijden was, terwijl 3 pinten kort opeen vlak ervoor al genoeg kan zijn. En dat voelt niet iedereen hetzelfde aan.

Ik vind het triestig hoe men hier in België de sportmannen steeds keer op keer met de grond wil gelijk maken. Kijk eens naar Zidane, na zijn kopstoot is hij nog steeds dé held van Frankrijk, da moet ge in België niet proberen hoor. Dat hij te hard rijdt, dronken rijdt, zijne Lambo in de prak rijdt, een 16-jarige pakt, da zijn dieje zijn zaken. Tzal ni den eerste zijn dieje da doe ze.

Natuurlijk is het fout dat hij hier doet, maar een voorbeeldfunctie hoeft hij niet te hebben vind ik. Iedereen bombardeert hem tot voorbeeld, tis beter om bij de subtop te behoren dan tot de top precies. Hij zal wel gestraft moeten worden, maar puur en alleen op juridisch vlak en niet op sportief vlak. Een geldboete waarschijnlijk, maarja, das 'klein geld' voor dieje e :p
Yakke wrote:En waarom Tom Boonen wel straffen voor cocaïnegebruik als ons land volloopt met cocaïnegebruikers die daarvoor niet gestrafd worden.
Als ze bij die huiszoekingen redelijk wa cocaïne gevonden hebbe, dan kunde daar zwaar straffe voor krijge. Ma die gebruikers bezitten da meestal ni e, die kope da en gebruike da direct, dusja. Bezit wordt strenger bestraft dan gebruik dachtek.
raketwomanFIE wrote:akkoord het is buiten competitie maar zoiets is niet uit u lijf na ene dag :-?
Vijf uur na inname is de cocaïne voor 98 % uit het bloed verdwenen
Enkel de afbraakstoffen die door uw lichaam aangemaakt worden om cocaïne af te breken zijn tot 7 dagen opspoorbaar.
http://www.tactus.nl/index.cfm?pid=71&rubriek=7#1
malle eppi
Mountainbiker

Post by malle eppi »

Levud wrote:
JanMan wrote:De prijzen worden toch nog altijd verdeelt op de LIJN!
:lol:
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit dat hij cocaïne gebruikt, dat lijkt mij trouwens eerder prestatie-afremmend dan dat het goed kan zijn voor je conditie. Maar eerst is hij natuurlijk god en als hij dan buiten de lijntjes kleurt is hij het grootste vuil van de straat. Ik kan ergens wel begrijpen dat als er zoveel druk op je wordt gelegd dat je dan weleens heil zoekt in bepaalde ontspanningsvormen, en voor iedereen zijn die anders.
Buiten zijn talent om goed met een fiets te kunnen rijden is dat ook maar een normale mens, en kom nu niet af met "hij moet een voorbeeld zijn voor anderen" want waarom zou hij dat moeten zijn. Omdat hij bekend is? Hij wordt door de pers behandeld als een rockster, maar als een rockster met groupies ligt te vogelen of eens drugs neemt wordt dat als normaal aanzien terwijl het hier dan niet meer kan. Misschien de zaak eens nuchter proberen te bekijken (ja ik weet dat hij dat niet zo goed meer kan, maar doen jullie het dan in zijn plaats :wink: ).

PS.: Ik wil hem hier niet heilig verklaren, en als het op doping aankwam dan mochten ze hem voor mijn part vijf jaar schorsen (zoals elke sporter die betrapt wordt op doping). Maar ik zie cocaïne nu eenmaal niet als doping en zeker niet als het buiten competitie wordt genomen.
=D> =D>

Als je cocaïne zou gebruiken in een wedstrijd dan 'denk' je alleen maar dat je sneller fietst. Volgens mij haal je de meet niet.
Jonge gasten met veel geld en weinig vrije tijd (deel van hun jeugd gemist zeker) willen dat inhalen met blitse feestjes en snelle kicks !
Laat 'm maar eens goe betalen (want zoveel draagt hij hier niet af hé, onze monegask) en een goei werkstrafke.
Maar schorsen is belachelijk want het heeft niets met de fietssport te maken, enkel met een verwaande levensstijl.
zoldersebikeric
Mountainbiker

Post by zoldersebikeric »

Boonen wordt betrapt op cocaïne in zijn urine. Een onderzoeksrechter wordt gevorderd, 2 huiszoekingen ( dewelke negatief zijn) en een verhoor. Tevens wordt alles weer breed uitgesmeert in de pers met de sensatiegazet ( lees het laatste nieuws) op kop. In hoeveel van de gevallen wanneer er een niet bekend persoon wordt betrapt op het gebruik en / of bezit van een gebruikershoeveelheid cocaïne worden dezelfde onderzoeksdaden gesteld????
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

eric1210 wrote:Boonen wordt betrapt op cocaïne in zijn urine. Een onderzoeksrechter wordt gevorderd, 2 huiszoekingen ( dewelke negatief zijn) en een verhoor. Tevens wordt alles weer breed uitgesmeert in de pers met de sensatiegazet ( lees het laatste nieuws) op kop. In hoeveel van de gevallen wanneer er een niet bekend persoon wordt betrapt op het gebruik en / of bezit van een gebruikershoeveelheid cocaïne worden dezelfde onderzoeksdaden gesteld????
Als je een boel centen krijgt om met uwe kop één of ander produktje te gaan promoten is het niet meer als normaal dat ze die kop er afknallen als je in de fout gaat, het één brengt het ander mee. Hoe ging dat weer van die hoge bomen ?

Het is trouwens wel nogal grappig dat Tom Boonen in 2006 het gezicht was van een campagne voor verkeersveiligheid, ironie noemt men zoiets denk ik.
zoldersebikeric
Mountainbiker

Post by zoldersebikeric »

Als je een boel centen krijgt om met uwe kop één of ander produktje te gaan promoten is het niet meer als normaal dat ze die kop er afknallen als je in de fout gaat, het één brengt het ander mee. Hoe ging dat weer van die hoge bomen ?

Het is trouwens wel nogal grappig dat Tom Boonen in 2006 het gezicht was van een campagne voor verkeersveiligheid, ironie noemt men zoiets denk ik.[/quote]

Klopt volledig, maar is niet iedereen gelijk voor de wet.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Voor de wet wel, niet voor de media.

En ook niet voor de mens.
Post Reply