8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

bert bibber wrote: ...........!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
Dit vind ik het toppunt van een reactie!

Al grappend zou ik zeggen : "Ik denk dat ik iets gemist heb."
Ik dacht dat op de flyer 'Hagelandse Chrono 80 KM' stond. En ik heb nog nooit een tocht geweten die minder kilometers dan de vermelde kilometers had.
En wie de website geraadpleegd had, wist dat er 1100 hm op het programma stond.
Dus wie het niet uitrijdt, heeft het wellicht onderschat. De weersomstandigheden kun je natuurlijk nooit op voorhand weten. Maar met het nodige karakter en de nodige dosering kom je er wel.

Na afloop heb ik de persoon gesproken die de chrono in 8u had afgelegd. Tot voor de chrono had die persoon enkele toertochtjes van 30km samen met zijn zoon van 7j afgelegd. Een dikke chapeau voor die gast!!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Dieter S wrote:Die afsnijders nu ook weer niet overroepen, velen van hen waren opgevers en zochten gewoon de kortste weg naar de start terug. Als ik de top van het klassement bekijk zie ik toch geen verrassingen dus overdrijf dit (hier en daar zal er wel eens ééntje een hoek afsnijden maar dat gebeurt dan meestal in de achtergrond) probleem niet.
Chapeau voor de organisatie, die bidonnen is een goed systeem en voor 10 euro krijg je heel wat waar voor je geld!! Vraagje: waarom zat de klim en het rondje in Troostenbergbos er niet in, ik veronderstel geen toelating? Ons verslag vind je op www.dc-construct-team.be
Troostembergbos is een domeinbos, en in de maanden april, mei en juni komen de vogeltjes naar daar om een eitje te leggen in alle rust. MTB Team Langdorp respecteert die broodnodige rust van dat eitje.

Al zou het rondje wel een halve kilometer moddervreten en pedalo vermeden hebben, en een prachtig stukje extra bos. Maar ja...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

WoodWheel wrote:
Na afloop heb ik de persoon gesproken die de chrono in 8u had afgelegd. Tot voor de chrono had die persoon enkele toertochtjes van 30km samen met zijn zoon van 7j afgelegd. Een dikke chapeau voor die gast!!
deelnemer : Zeg, ik moet wel de slechtste tijd hebben zeker ? Is nog maar de tweede keer dat ik op een mtb zat. twas voor een weddenschap.

ikke : 7h10. Nope, er is nog iemand van 7h20

deelnemer (draait zich om en roept naar zijn vrienden) : hoh, er is er nog trager. schaterlach. (draait zich terug om naar mij) zeg, tis toch niet nummer 84 zeker ?

ikke : jawel.

deelnemer : ahaahahaaaaa, das mijn broer.

ikke : schaterlach.

Eén deelnemer is binnen gekomen NA het afsluiten van de tijdsopname (we waren al vertrokken om de paaltjes af te breken). Bleek dat toch wel mijnen ex-chef te zijn van op het werk zeker... Hij vertelde dat het zijn zwaarste (fysieke) inspanning ooit was, maar dat hij nog jaren lang zal nagenieten van deze fantastische dag. Ondertussen staat ie uiteraard al een tijdje in de uitslag hoor.

kijk, het zijn deze getuigenissen die ons een enorm goed gevoel geven. Dit is wat mij betreft sport van het allerhoogste niveau. Het allerhoogste voldoeningsniveau.

Dank U, deelnemers.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Iegienie wrote:
WoodWheel wrote:
deelnemer : Zeg, ik moet wel de slechtste tijd hebben zeker ? Is nog maar de tweede keer dat ik op een mtb zat. twas voor een weddenschap.

ikke : 7h10. Nope, er is nog iemand van 7h20

deelnemer (draait zich om en roept naar zijn vrienden) : hoh, er is er nog trager. schaterlach. (draait zich terug om naar mij) zeg, tis toch niet nummer 84 zeker ?

ikke : jawel.

deelnemer : ahaahahaaaaa, das mijn broer.

ikke : schaterlach.

Eén deelnemer is binnen gekomen NA het afsluiten van de tijdsopname (we waren al vertrokken om de paaltjes af te breken). Bleek dat toch wel mijnen ex-chef te zijn van op het werk zeker... Hij vertelde dat het zijn zwaarste (fysieke) inspanning ooit was, maar dat hij nog jaren lang zal nagenieten van deze fantastische dag. Ondertussen staat ie uiteraard al een tijdje in de uitslag hoor.

kijk, het zijn deze getuigenissen die ons een enorm goed gevoel geven. Dit is wat mij betreft sport van het allerhoogste niveau. Het allerhoogste voldoeningsniveau.

Dank U, deelnemers.

schitterend =D> =D> =D>
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Amen =D> =D> =D>
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

WoodWheel wrote:
bert bibber wrote: ...........!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
Dit vind ik het toppunt van een reactie!

Al grappend zou ik zeggen : "Ik denk dat ik iets gemist heb."
Ik dacht dat op de flyer 'Hagelandse Chrono 80 KM' stond. En ik heb nog nooit een tocht geweten die minder kilometers dan de vermelde kilometers had.
En wie de website geraadpleegd had, wist dat er 1100 hm op het programma stond.
Dus wie het niet uitrijdt, heeft het wellicht onderschat. De weersomstandigheden kun je natuurlijk nooit op voorhand weten. Maar met het nodige karakter en de nodige dosering kom je er wel.

Ik wist dat er op de flyer 80 km stonden en dat het er in werkelijk 85 km gingen worden. En wat de hoogtemeters betreft dat zijn er nog niet te veel. ik wilde gewoon eens zeggen dat in deze weer omstandingheden 75 km genoeg waren geweest das alles.

ps : jeroen : nr 290 =D> =D> prachtig staaltje karakter.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

bert bibber wrote: Ik wist dat er op de flyer 80 km stonden en dat het er in werkelijk 85 km gingen worden. En wat de hoogtemeters betreft dat zijn er nog niet te veel. ik wilde gewoon eens zeggen dat in deze weer omstandingheden 75 km genoeg waren geweest das alles.

ps : jeroen : nr 290 =D> =D> prachtig staaltje karakter.
bert,

De 85,5 km hebben jullie eigenlijk niet gehad. Een stukje asfalt, een singletrackske en een schitterende afdaling midden een maisveld dat ondertussen vol putten en kloven zit van de erosie van de slagregens van de laatste tijd hebben we er uit gelaten. Ik vrees dat er op dat veld echt geen doorkomen aan zou geweest zijn na een 100tal bikerkes daarop losgelaten te hebben. Te voet, bergaf...

Eigenlijk was het dus "maar" 83km. Nog niet de door jouw gevraagde 75 kilometer, maar allé, twas toch een skoon geste van ons. Isn't it ?
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

35km, 75km of 85km maakt toch ni uit, t'was gewoon prachtig :lol: =D>
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Niet iedereen was chronorijder .Ik heb deze tocht gereden als zijnde een toertocht .Natuurlijk de volle pot betaalt en mooi aan de kant geweest voor de vlammers onder ons .Ik heb deze tocht meegepikt omdat dit te combineren viel met Werchter classics .En omdat ik daar te laat van de partij ging zijn heb ik ook een hoek afgestoken .Daarom ben ik bewust niet over de finisch gereden .Sportief hé .Mijn gemiddelde varieerde tussen de 15 en 17 km/h en had een goeie 60 Km .Ik zal zo zelf mijn chrono uitrekenen want er is maar één tijd die telt en dat is de mijne .De rest trek ik mij niet aan .Voila !
sennevb
Mountainbiker

Post by sennevb »

scottbikerke wrote:
sennevb wrote:
scottbikerke wrote:
en welke kleur had uw koerskleding?Hebt gij uwe fiets ook afgespoten na de derde bevoorrading?Ik heb nen tijd samengereden met iemand met veel blauw in zijn uitrusting en hij was van de kanten van lokeren en dan nog iemand met veel zwart en een beetje geel in zijn uitrusting.en dan nog ene van de knoet ook.
zwart en geel ,we hebben idd samen onze fiets beetje afgespoten aan de kapel
Dan weet ik wie ge bent!!!!! E n wa was uwen tijd?
5:21:49 en gij?
Post Reply