Ja, de organisatoren hadden het wellicht ook anders gewild.
Ingeschreven voor de 130 - 126 op teller- en ze ook gereden vanuit Zottegem; avs 16.2 , dikwijls gestopt voor de modder om te stappen; op die rechte veldwegen vlammen, anders kwam ik niet aan zo'n gemiddelde.
Goede bepijling, bevoorrading iets te mager voor de natte/koude dag + modder, gelukkig had ik een 3-tal energierepen bij.
Gelukkig dat op de meeste controleposten de fiets kon afgespoten worden: min. 1kg aarde eraf, en vlotter bewegende onderdelen.
Bedankt voor de t-shirt!
Tot volgend jaar.
Mijn volgende marathon is Ingelmunster 12/07!
07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
trekske8500
- Mountainbiker
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
3 keer 'maar', waarvan 1 keer overkop in Denderhoutem (waar we door van die zwarte stinkende trut moesten rijden), 1 keertje in Erpe-Mere naast de snelweg (waar we schuins naar boven moesten rijden) en 1 keer in dat bos kort na de bevoorrading in Sint-Lievens-Houtem. Voor de rest alles onder controle kunnen houden...Goldfinger1 wrote:En hoe dikwijls de grond van dichtbij gezien???Herder Steven wrote:Yep, das een goed setje banden voor drassige ondergrond. En ik had nog geluk ook, want vandaag lag het er toevallig drassig bij!Goldfinger1 wrote: Tiger Claws??? Vredstein??? das zo goed als geen profiel, ik rij met Killerbee's, maar morgen wijselijk Mich. xcr mud X'trem.
Alvast iedereen suc6!![]()
Banden voor drassige ondergrond![]()
Ik gebruik die Killer en Tigers van Vredestein alleen bij droog weer, ik weet dat bij het minste moddervlekje het opletten is met dat schoeisel!
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
mijn fiets wou daar ook persé bramen gaan verkennen van dichtbij, zelf gelukkig niet gevallen. Dat stuk vond ik heel gevaarlijk, met t korte draaitje naar het bruggetjeEl Baelos wrote:In dat bos na de bevoorrading in Sint-Lievens-Houtem heeft m'n fiets de grond gezien, maar ik was er net op tijd af.
Zelf geen enkele keer de grond gezien, met mijn reputatie als brokkenpiloot een hele prestatie dus...
Mijn 4 de regiotoer gereden. Dacht ook de 130 te rijden zoals de laatste twee jaren, maar ik reed alleen en de modder heeft er anders over beslist. De 100 dan maar gereden. Mijn remmen waren op het einde ook volledig weg. Onmiddellijk naar de fietsenmaker gereden en zondag in Bornem nog eens 60 erbij gelapt. Volgend jaar wordt ik 50 en dan zal ik het kalmer aan doen.
Allez dat zeg ik thuis toch. 
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Verslag van de hand van Herder Ronny is hier te lezen...
http://www.herders.be/verslagen/2008/0607.html
http://www.herders.be/verslagen/2008/0607.html
- casper
- Mountainbiker
Beetje laat met deze reactie, maar 't kan geen kwaad zekers ??
Was m'n eerste deelname en 'k zal het geweten hebben
Kan nie echt kwaad zijn om m'n slechte benen van die dag, enkel op het slechte weer
Na een 60 tal km remblokskes vooraan weg ( ja, vooraan ).
Gestart in Zottegem met de collega Steenbakkers, en na de bv in Erpe-Mere samen met mijn ' vervoer naar huis' teuggekeerd via de baan naar Zottegem omdat zijnen 'body van de velo' kapot was !
Toch nog 95 Km op de teller en nen toffen apres met de Steenbakkers die een voor een toe kwamen, den enen al wa fitter dan den anderen
Voor de rest : top parcours, prima bevoorradingen, douches, bike wash .............;;
Hopelijk tot volgend jaar
Gr,
Casper
Was m'n eerste deelname en 'k zal het geweten hebben
Kan nie echt kwaad zijn om m'n slechte benen van die dag, enkel op het slechte weer
Na een 60 tal km remblokskes vooraan weg ( ja, vooraan ).
Gestart in Zottegem met de collega Steenbakkers, en na de bv in Erpe-Mere samen met mijn ' vervoer naar huis' teuggekeerd via de baan naar Zottegem omdat zijnen 'body van de velo' kapot was !
Toch nog 95 Km op de teller en nen toffen apres met de Steenbakkers die een voor een toe kwamen, den enen al wa fitter dan den anderen
Voor de rest : top parcours, prima bevoorradingen, douches, bike wash .............;;
Hopelijk tot volgend jaar
Gr,
Casper