kzal es moete zoeke achter wa pijlkes in de buurt
Zingem - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Herder Timmy
- Mountainbiker
Post by Herder Timmy »
Da loopt precies door mijn achtertuin
Vandaag voor de eerste keer de blauwe lus gedaan, woon in Zingem, maar nu pas ontdekt dat er een bloso-route is
Opletten geblazen voor de netels
Nu, mooie route, maar 't is soms echt wel zoeken naar het pijltje. Vaak zitten ze verstopt in een struik, of hangen ze aan linkerkant van de baan. Ook bij verschillende afdalingen kom je met behoorlijke snelheid nr beneden, zie je plots 1m voor of na een straatje het pijltje -> paar keer goed in de remmen moeten gaan. De pijltjes op de verkeersborden en vooral die op elektriciteitspalen vallen veel te weinig op. Beste is toch van een plannetje af te drukken en in achterzak steken, vooral als je niet uit de streek bent. Vond ze ook ix te licht, ze zijn een paar mooie klimmetjes vergeten. Maar voor snel n tochtje te doen tijdens de blok, meer dan voldoende.
Heb de blauwe ook al een aantal keer gereden en dan aansluitend nog een paar toerkes in Lozerbos.
De groene heb ik nog maar één keer gereden en ik vind ze persoonlijk een stuk minder dan de blauwe.
Hier en daar moet je inderdaad goed uit je doppen kijken om een pijltje niet voorbij te rijden. Maar als je van de streek bent en je doet de route een paar keer, dan ken je al vlug het traject vanbuiten
Greetz
Steve
De groene heb ik nog maar één keer gereden en ik vind ze persoonlijk een stuk minder dan de blauwe.
Hier en daar moet je inderdaad goed uit je doppen kijken om een pijltje niet voorbij te rijden. Maar als je van de streek bent en je doet de route een paar keer, dan ken je al vlug het traject vanbuiten
Greetz
Steve
Ga vrijdagnamiddag wsl eens de groene lus doen, als pauze tijdens de blok
Btw, in de blauwe lus zit er op dit moment een pad met pijnlijke doornstruik(en) vaak over heel de breedte zowat... Ff opletten geblazen daar dus. Persoonlijk vind ik de Gavere-bloso-route wel beter
En op die paar km extra tot daar zal't niet komen 
- bodhisattva
- Mountainbiker
Post by bodhisattva »
Gisteren de blauwe route eens gereden. Het parcours slingert langs idyllische dorpjes. Heb het op het gemak gereden om de beentjes eens te strekken. Zal deze zeker nog rijden voor als het eens iets minder mag zijn (hier in de vlaamse ardennen).
Enig nadeel, je moet hier en daar echt wel zoeken naar het parcours. Meestal is het gewoon rechtdoor bij gebrek aan pijltjes, maar ene keer was het naar links in het veld zo'n kilometerke na de huisekoutermolen bij het uitrijden van Huise richting Lede. Sorry maar ik ken de straat niet.
Grtz
Enig nadeel, je moet hier en daar echt wel zoeken naar het parcours. Meestal is het gewoon rechtdoor bij gebrek aan pijltjes, maar ene keer was het naar links in het veld zo'n kilometerke na de huisekoutermolen bij het uitrijden van Huise richting Lede. Sorry maar ik ken de straat niet.
Grtz
- bodhisattva
- Mountainbiker
Opgelet aan wie de groene lus rijdt! Ongeveer halverwege moet je rechtsaf een grindweg inslaan ( Weistraat, aan huisnummer 37 ).
Iemand heeft daar een bordje neergeplant 'PRIVATE WEG'.
Waarschijnlijk een éénmansactie van een buurtbewoner die wandelaars en fietsers niet gunstig gezind is. Dat bordje staat daar dus niets te doen.
Als je daar passeert, en er loopt er ene van zijn teelballen te maken, negeren en gewoon verder rijden ; je doet immers niets illegaal.
Iemand heeft daar een bordje neergeplant 'PRIVATE WEG'.
Dat staat daar al een paar weken, ongeveer 2km voorbij de brug. Passeer dat bijna wekelijks maar heb daar nog nooit iemand gezien aan dat huis (rechts). 'tis zoals ge zegt, niets van aantrekken, -openbareweg-STUKA wrote:Opgelet aan wie de groene lus rijdt! Ongeveer halverwege moet je rechtsaf een grindweg inslaan ( Weistraat, aan huisnummer 37 ).
Iemand heeft daar een bordje neergeplant 'PRIVATE WEG'.Waarschijnlijk een éénmansactie van een buurtbewoner die wandelaars en fietsers niet gunstig gezind is. Dat bordje staat daar dus niets te doen.
Als je daar passeert, en er loopt er ene van zijn teelballen te maken, negeren en gewoon verder rijden ; je doet immers niets illegaal.
- nielske111
- Mountainbiker