Ikke reed met nen scalpel team kader en afmontage van de scalpel carbon 1 en mijne maat met scalpel carbon 1. Allebei met dt-swiss demper. Wijlen weg eerst wa zoeken naar de goeie zit en het is echt wel zoeken ze, want die zitten precies lager dan nen andere fiets.
Nog maar net weg en direct het kot open getrokken op nen lange asfaltklim. De lefty afgezet en den demper ook af en en danseuse naar boven gekletst. Ola stijf machien zenne...zeer stijf moet ik zelf zeggen. Die lefty als je diene afzet, das precies een vaste vork en den demper bougeert niet. Dus nergens niks wippen. Wa ik ook nog moet zeggen is dat den demper en lefty ni perfect was afgesteld. Is ook moeilijk op nen testdag hé...Nekeer nen singletrail met redelijk wat putten ingedoken...demper strijkt alles glad en de lefty deed ook zijn werk. Heel stijve fiets echt waar, had het niet verwacht. Fiets loopt heel licht. Bij dtswiss demper zou ik wel ne lock out verkiezen. Echt waar hij kon mij bekoren, een race machien. De scalpel perfect afstellen en dan nekeer in de ardennen testen, da moet brokken geven.
Zag ik diene taurine hangen...team kader en afgemonteerd gelijk nen scalpel carbon 1. Allez zal da beestje ook eens testen...amai vanaf de eerste pedaalslag voelde ik dit is een bom! Ongelooflijk man wat een raket...Dacht direct al nee nee gene fully nen taurine ja...Magnifiek gewoon vind ik. Stijf, licht, snel allez alles om te vlammen. Natuurlijk wel harder dan ne scalpel, maar vind het nog meevallen. Prachtig!
Dan de rocky element aan den tand gevoeld, maar hier kan ik moeilijk iets over zeggen. De scalpel was top afgemonteerd en de rocky helemaal niet. Dus de rocky zal ik wel nog eens op andere keer moeten testen. Ma ja den eersten indruk blijft natuurlijk altijd hangen hé en de scalpel heeft dus al een dikke streep voor.
Nog een pluspunt bij cannondale is als je oud cannondale kader afgeefd dat er een aardig bedrag afgaat bij de aankoop van een framekit. En mijne eerste fiets die ik nog altijd heb is nen F500 jongens.
Ik was nog nooit naar cameleonbike geweest en moet zeggen sjieke winkel. Ademt mtb gewoon, een speciaalzaak zenne.
Fietsen mogen testen en dan nog een mooi cadeauken hé...nen t-shirt.
Grtz Stijn