8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kvbiker1
Mountainbiker

Post by kvbiker1 »

sharplikeascalpel wrote:
km's : Nog meer
Ik denk dat hij bedoelt dat er dan andere stukken die zwaarder zijn moeten wijken voor de fun singletrack gedeeltes die minder watergevoelig zijn!
Voor mij part op naar de 100km =P~ wolfdonk en testelt er bij :-D
fros
Mountainbiker

Post by fros »

twas inderdaad een zware editie

ik ben laat vertrokken en kreeg, hoe verder op het parcours ik kwam, hoe meer het gevoel dat de chrono helemaal alleen voor mij uitgezet was...

Tussen de 1e en de 2e bevoorrading kwam ik bijna alleen nog mensen tegen die vroegen of ik geen weg binnendoor naar de aankomst kende.
Na de 2e bevoorrading en tot aan de tent ben ik nog door 4 man voorbijgestoken en heb er zelf nog 2 opgeraapt. Buiten aan de bevoorradingen zelf, waar altijd een man of 2/3 stond en de controleurs, zag ik niemand.

Da's het voordeel van laat vertrekken en traag rijden natuurlijk.

Heb zelf geen seconde aan opgeven gedacht, hoewel ook ik serieus afgezien heb. Op het 2e bergske voelde ik al dat ik een te zwaar verzet gestoken had (ik rij singlespeed) en dat m'n rug weer geen zin had om hard mee te werken.
Maar ik was sowieso begonnen met de bedoeling van vooral te genieten van een geweldig parcours, en om alleen tegen mezelf chrono te rijden.

En ik heb genoten,
-ook al heb ik veel van de klimmekes te voet moeten doen.
-ook al was de modder er eigenlijk te veel aan (behalve de laatste 20 km, die lagen echt goed)
-ook al is 6u17 echt wel traag

tegen de mannen van mtbteam langdorp kan ik alleen zeggen:
Merci en tot volgend jaar. =D> =D>
Dan sta ik er terug (maar dan steek in ne 17 of ne 18 vanachter)

tegen de mannen die zagen over de modder en de andere bikers die de weg afsneden... trek u dat toch niet aan en geniet van een van de mooiste parcours die je kan rijden
Last edited by fros on Mon 09 Jun 2008 14:39, edited 1 time in total.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bert bibber wrote: ...........!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
dan zal dat vooral te maken hebben met het feit, dat ze niet voldoende trainen, verder ook niets. er zijn nogal wat mensne die ervan uit gaan dat ze 30-50km 3x per week rijden, dat ze eventjes 85 over ge-accidenteerd terrein gaan uitrijden. En het mag gezegd worden : als er iemand zijn spierkes wat beginnen zeer doen van de vermoeidheid, geven ze het heel vaak op..terwijl je net dan mentaal een stuk sterker kan worden.
conclussie : ze nemen het nogal licht op, en ze mogen niet erg moe worden, laat staan om de eigen grenzen te verleggen.
probleem : mentaliteits-instelling.
wat mag je verwachten : altijd ervan uitgaan dat het heel zwaar kan worden.
hetzelfde probleem zie ik ook vaak bij jonge wielrenners... ze willen prijzen rijden, winnen..... maar als ze eens dieper moeten gaan stappen ze af... #-o

en het weer... ja... dat weet je nooit op voorhand.
dankers
Mountainbiker

Post by dankers »

Ik zie enkel en alleen naar mijn eigen tijd, dat er andere manne valsspele kan me geen kl*te schelen, da moete die zelf maar weten!! ik weet van me eige da 'k 4u41'50" heb gereden zonder binneweg te pakken!! dit is de 2e editie die dat ik meerijd en volgend jaar zal ik er weer van de partij zijn!! Proficiat aan iedereen die die de hagelandse chrono heeft overwonnen en ook aan de organistatie voor deze bangelijke tocht!!

grtz..
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Van mij mag hij zo zwaar blijven, al ben ik ook iemand die van max 60 ineens naar 85 km gegaan ben. Maar ik heb hem zeker niet onderschat, zonder materiaalpech had ik hem mss. zelfs uitgereden. Maar zonder achterrem durfde ik echt niet verder gaan, er is nog een leven na het biken ook hé, o.a. 2 kleine dochtertjes en een biejestige vrouw! :-D

Ik heb wel elke keer na +/- 50 km enorm veel last van mijn nek.
komt dat door vermoeidheid / verkeerde houding / overcompensatie?
Of heb ik gewoon een kuthelm gekocht? :-?
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

dankers wrote:Ik zie enkel en alleen naar mijn eigen tijd, dat er andere manne valsspele kan me geen kl*te schelen, da moete die zelf maar weten!! ik weet van me eige da 'k 4u41'50" heb gereden zonder binneweg te pakken!! dit is de 2e editie die dat ik meerijd en volgend jaar zal ik er weer van de partij zijn!! Proficiat aan iedereen die die de hagelandse chrono heeft overwonnen en ook aan de organistatie voor deze bangelijke tocht!!

grtz..
=D> =D> voor uw derde plek bij de -18
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

fros wrote: Heb zelf geen seconde aan opgeven gedacht, hoewel ook ik serieus afgezien heb. Op het 2e bergske voelde ik al dat ik een te zwaar verzet gestoken had (ik rij singlespeed)
=D> =D> =D> chapeau....
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Sunn xtreme wrote: En het mag gezegd worden : als er iemand zijn spierkes wat beginnen zeer doen van de vermoeidheid, geven ze het heel vaak op..terwijl je net dan mentaal een stuk sterker kan worden.
conclussie : ze nemen het nogal licht op, en ze mogen niet erg moe worden, laat staan om de eigen grenzen te verleggen.
Precies!
Dat is nu net de gedachtengang bij marathonbiken. Afzien en jezelf tegenkomen. Telkenmale je grenzen verder en verder leggen. Moesten alle "slagen van de hamer" die elke marathonrijder al gekregen heeft, letterlijk zijn, dan liep hier geen enkele lange afstandsfreak meer rond :P
Trouwens is 85km nu ook zo lang niet. Veel hoogtemeters moet je ook niet overbruggen, al maakte de overvloedige modder wel een slagveld bij het materiaal. Indien geen serieuse materiaalproblemen, maak je ééntje als deze zo lastig als je zelf wil.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Ik vond het ook een bangelijke tocht, ik heb mij gewoon 5u en 26 min rot geamuseerd.bij momenten schoot ik gewoon kei hard in de lach van sommige mensen die iedereen en alles aan het verwensen waren(schitterend gewoon).Het aantal km was voor mij ideaal, maar ze waren nu gewoon zwaarder door het slijk.Die km's moeten ze gewoon zo houden.

mtb team langdorp, bedankt voor deze schitterende dag, ik zal hem ni rap vergeten =D> =D> =D> =D>
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Sunn xtreme wrote:
bert bibber wrote: ...........!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
dan zal dat vooral te maken hebben met het feit, dat ze niet voldoende trainen, verder ook niets. er zijn nogal wat mensne die ervan uit gaan dat ze 30-50km 3x per week rijden, dat ze eventjes 85 over ge-accidenteerd terrein gaan uitrijden. En het mag gezegd worden : als er iemand zijn spierkes wat beginnen zeer doen van de vermoeidheid, geven ze het heel vaak op..terwijl je net dan mentaal een stuk sterker kan worden.
wat mag je verwachten : altijd ervan uitgaan dat het heel zwaar kan worden.
hetzelfde probleem zie ik ook vaak bij jonge wielrenners... ze willen prijzen rijden, winnen..... maar als ze eens dieper moeten gaan stappen ze af... #-o

en het weer... ja... dat weet je nooit op voorhand.
Post Reply