7/6/2008 - Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Vanmorgen gestart rond 8H15 in de motregen samen met een collega.
Welgeteld een dik kwartier later tegen dek gegaan door een opstaand randje van zo'n 5cm bij het dwarsen vd weg. Resultaat een ferme schaafwonde en een dikke bult op mijn bovenbil. De tocht voortgereden maar voornamelijk op adrenaline van die val.
Aan de 1ste controlepost het verbandkistje gevraagd en bij gebrek aan beter een dikke laag isobetadine op gesmeerd. Toch bedankt voor die zalf.
Aangekomen (59,3km) van kop tot teen vol modder en zeggen dat vrouwen daar veel geld voor betalen.
Zeer weinig volk waarschijnlijk door het slechte weer, mooi parkoer....volgend jaar komen wij zeker terug.
De ganse namiddag en avond nog veel pijn gehad en ik vrees voor morgenvroeg na een nachtje slapen.

moraal vh Dikkebus verhaal : MTB is niet voor watjes
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Zatermorgen ook al mijn moed samengeraapt om te starten in de regen voor de 46km. Eerste deel inderdaad vrij op het gemak maar daarna het ene bergje na het andere (Scherpeberg, Rodeberg, Zwarteberg, Kemmelberg, een nog heel wat naamloze nijdige beklimmingen), en een aantal technischere afdalingen. Hele mooie off-road stukken. Het ene al beter berijdbaar dan het andere, maar nergens moeten afstappen omdat er geen doorkomen aan was. Zelfs met de geschrapte offroad stukken lag het percentage offroad nog een stuk hoger dan bij sommige andere TT's in West-Vlaanderen! Maw. parcours dik in orde =D>
Bevoorrading was dik in orde en op de juiste afstanden. =D>
Bike-wash en douches perfect in orde (de geknutselde herendouches waren zelfs beter dan de douches in veel sporthallen! =D>
Jammer dat hier slechts zo weinig rijders gestart zijn. Deze rit heeft alles om een serieuze klassieker te worden. Misschien iets strategischer inplannen op de kalender volgend jaar en wat meer zon en minder regen bestellen?

Enig minpuntjes: de afslag na de afdaling op de 2-vaks asfaltweg een beetje voor de splitsing 46/60km. Daar zijn heel wat bikers rechts het asfaltbaantje opgereden om dan iets verder terug op het parcours van de 46km uit te komen waarschijnlijk. Terwijl je een 10-tal meter verder een klein paadje rechts in moest. Stond met 3 gewone pijlen en 5 pijlen op de grond aangeduid, maar de eerste pijl wees het asfaltbaantje in ...
Een tweede detail: de 46km bleken er 52 te zijn op mijn teller, hoewel ik nergens misreden ben... Die laatste 6 waren er voor mij echt te veel aan... maar dat zal aan mij gelegen hebben... :oops:

Deze rit staat zeker op mijn kalender voor volgend jaar, en hopelijk voor de organisatie volgend jaar meer bikers aan de start! 't is zeker de moeite. Voor mij de beste rit van de laatste maanden! =D> =D>
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Gisteren toen ik opstond en door het raam keek heb ik getwijfeld om naar Dikkebus te gaan omwille van de regen. In de hoop dat het zou minderen toch mijn kleren aangetrokken en vertrokken. Onderweg was het afwisselend aan het gieten en op andere plaatsen lichte motregen. Om 8h45 dan in Dikkebus vertrokken samen met mijn zoon om de 60 km te rijden en wonder bij wonder de regen was grotendeels verdwenen.
De aanloop naar het de heuvels en de off-road stukken vond ik ideaal om me warm te rijden. Daarna begon het zwaardere werk. We kregen het ene na het andere heuveltje om te beklimmen. Van uitrusten was weinig sprake omdat ook de uiterste concentratie nodig was om de soms glibberige afdalingen te nemen zodat je niet in het verkeerde spoor zou komen of ... je lag tegen dek. Na de afdaling van de Zwarte Berg ook de verkeerde baan genomen dus de asfaltweg i.p.v. dat off-road stukje. Gelukkig kwamen we 2 bikers tegen die ons vertelden dat we iets te vroeg waren ingeslagen. Zo hebben we toch de volledige 60km (65 km op de teller) kunnen rijden.
De 3 bevoorradingen op de 60 km waren zeker geen overbodige luxe zo kon het verloren vocht en de energie weer snel aangevuld worden. =D>
De zelfgemaakte douches waren van een uitstekende kwaliteit. =D> Zo kon je je besmeurde gezicht, armen en benen terug schoon krijgen.

Kortom: een zeer goede tocht met alles erop en eraan =D> =D> =D> die blijkbaar niet aanslaat bij het grote publiek. :roll:
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

[quote]Blijkbaar bestaan er nog veel 'mietjes' die bang zijn van een spatje regen of een beetje modder.
Een dikke proficiat aan de organisatie![/quote][/quote]

Jammer voor de organisatie, vorig jaar reed ik deze mooie tt maar er was ook nog de regiotour in oost vlaanderen .

Dit mietje reed dus samen met 3 andere mietjes van zijn club de regiotour 100 KM,
ook gasten van poperinge en ieper, zillebeke tegengekomen.
We kregen dezelfde omstandigheden als in Dikkebus, maar dan wel 85% van de tocht ploeteren door t slijk. Sommige echte mietjes reden daar slechts 130Km. De inrichters veranderden daar het parcours voor geen meter.

Dus grote reden voor de mindere opkomst mag je ook voor een stuk op de regiotour steken, het slechte weer zal er ook wel geen goed aan gedaan hebben, maar niet aan het feit dat er teveel mietjes onder de mtbikers zijn. [-X [-X [-X :^o
grts
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Vandaag naar de dokter mogen gaan.....al bij al valt het nog mee.
Rusten, zo weinig mogelijk bewegen, antibiotica nemen en na 3 dagen terug naar de dokter.
Grote wonde aan mijn bovenbil met veel vochtverlies en een ferme bult in mijn lies. Toch wel pijnlijk.
De fiets zou ik een 10tal dagen moeten laten staan vd dokter.

Hier lig ik dan in mijn bed, gelukkig draadloos internet in huis.

groeten
Andy
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

pearl jam wrote:Vandaag naar de dokter mogen gaan.....al bij al valt het nog mee.
Rusten, zo weinig mogelijk bewegen, antibiotica nemen en na 3 dagen terug naar de dokter.
Grote wonde aan mijn bovenbil met veel vochtverlies en een ferme bult in mijn lies. Toch wel pijnlijk.
De fiets zou ik een 10tal dagen moeten laten staan vd dokter.

Hier lig ik dan in mijn bed, gelukkig draadloos internet in huis.

groeten
Andy
die bult vlak bij je lies is uwen ... :^o
nene succes met het herstel, ik heb die tocht ook al gereden en vond die wel te pruimen.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Die bult hangt al mijn botten uit.
Al de ganse dag in bed...nog 2 dagen te gaan en dan terug naar dokter.

Zal de raad vd dokter best opvolgen zeker,....want het is nogal pijnlijk.
Post Reply