8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

sharplikeascalpel wrote:( heb het vandaag mee opgeruimd met el padre pie )
moet em horen, de snotneus...

wel een rappe snotneus, wat das die snotneus die vorig week Europees Kampioen in de funklasse geworden is. Toen we deze morgen vertrokken heb ik hem nog gevraagd wie nu het meest vereerd moest zijn : ikke die met de kampioen op zwier ben, of hij die met mij op zwier mocht...

Maar zijn antwoord niet gehoord door mijn lachsalvo :-))
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

berichtje verwijderd.
Last edited by Iegienie on Mon 09 Jun 2008 00:00, edited 2 times in total.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Iegienie wrote:
sharplikeascalpel wrote:( heb het vandaag mee opgeruimd met el padre pie )
moet em horen, de snotneus...

wel een rappe snotneus, wat das die snotneus die vorig week Europees Kampioen in de funklasse geworden is. Toen we deze morgen vertrokken heb ik hem nog gevraagd wie nu het meest vereerd moest zijn : ikke die met de kampioen op zwier ben, of hij die met mij op zwier mocht...

Maar zijn antwoord niet gehoord door mijn lachsalvo :-))
Ik heb hem nog proficiat gewenst aan de laatste bevoorrading voor zijn behaalde europese titel
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

amaai, zo'n gejank over mensen die het "spel" niet eerlijk spelen. Ik veronderstel dat het hier niet gaat over mensen die rijden voor de eerste en andere ereplaatsen. Ik heb een schone, maar enorm zware tocht gereden, ik heb alles gegeven wat erin zat, en heb uiteindelijk een onvergetelijke dag beleefd. Wat kan het mij dan schelen of ik nu 50ste, 185ste of 397ste gearriveerd ben.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

zoals ik al eerder zei... als je die rit op zich bekijkt maakt het voor sommige niet veel uit of ze nu 120ste zijn of 125ste... maar als je een zo goed mogelijk klassement te rijden bij Zoenk (of dat nu 5de, 30ste of 120ste is dat maakt niet uit!) dan doet dat er wel toe want dan neemt die persoon punten van je af die je eigenlijk zuur verdiend hebt. En dat is wat IK niet eerlijk vind en daar mag voor mijn part WEL over gejankt worden... Al diegene die afgesneden hebben mogen voor mij part openlijk en bloot hier op 't forum met naam en toenaam en club als 't nog ff kan (ik heb dat ook gedaan) zodat zijn teamgenoten weten dat hij 't spel niet eerlijk speelt en hem op 't matje kunnen roepen!
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

patje !!!! wrote:
the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!
[-X Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft [-X
Natuurlijk hebben de lokale bikers een groot voordeel. Zeker als je ook een mtb club van langdorp bent. Daarom hecht ik niet zo veel belang aan de uitslag. Zolang en geen chip aan uwe bike hangt gaat er altijd gefoefeld worden. En zal deze crono nooit eerlijk verlopen. Wat ik me wel in vraag stel is het aantal km's !!
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

dit jaar was de chrono inderdaad iets te zwaar, gezien de weersomstandigheden. Als de winnaars er al een half uur langer over doen dan vorig jaar - en vorig jaar had het ook twee uur vollen bak geregend net voor de start - dan kan je gaan denken wat dat voor gevolg heeft voor de iets mindere goden. Maar laat de chrono op zondag doorgaan, en de winnaars rijden al weer een half uur sneller, zeker weten, want ik heb de chrono op zondag gedaan...

Er wordt met het idee gespeeld om nog meer kilometers van de toertocht van zondag in te palmen voor de chrono. Singletrack kilometers uiteraard. Voordeel is dat er in Langdorp zelf nog meer zand is, dus een pak minder watergevoelig, dat we iets minder kilometers moeten afpijlen en dat wat hoogtemeters vervangen worden dure pure funmeters. Soit, eerst deze editie laten bezinken, en dan zien we wel weer...

chips : wat verschil zal dat maken ? Als we vier matten leggen onderweg, dan kost ons dat 2500euro. 2500 euro/600 à 800 deelnemers = 4 à 5 euro extra per deelnemer. Iedereen laten opdraaien voor een aantal losers ??? Ik kan je verzekeren dat een aantal van die mannen "gevogeld" geweest zijn door de positionering van onze controles, niet allemaal, maar toch een deel.

Vergeet ook niet dat vele bikers die "gespot" zijn eigenlijk gewoon "afsloegen" richting de finish omdat ze het niet meer zagen zitten. Ik denk een beetje dat er nu en dan wat loos alarm is.

En die punten van de ZoeNK : als ik het goed heb dan moet je bij ons ongeveer 3 plaatsen verliezen om een punt te verliezen, door de aard van de formule en de vele deelnemers. Dus zo erg is dat nu ook al weer niet.
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Iegienie wrote:

Er wordt met het idee gespeeld om nog meer kilometers van de toertocht van zondag in te palmen voor de chrono. Singletrack kilometers uiteraard. Voordeel is dat er in Langdorp zelf nog meer zand is, dus een pak minder watergevoelig, dat we iets minder kilometers moeten afpijlen en dat wat hoogtemeters vervangen worden dure pure funmeters. Soit, eerst deze editie laten bezinken, en dan zien we wel weer...

chips : wat verschil zal dat maken ? Als we vier matten leggen onderweg, dan kost ons dat 2500euro. 2500 euro/600 à 800 deelnemers = 4 à 5 euro extra per deelnemer. Iedereen laten opdraaien voor een aantal losers ??? Ik kan je verzekeren dat een aantal van die mannen "gevogeld" geweest zijn door de positionering van onze controles, niet allemaal, maar toch een deel.
chips : Dat kost veel geld en hier heb je mischien gelijk.
maar voorzien de controleposten van andere kniptangetjes met bollekes, of sterekes of andere vormen maar niet zoals nu, met een klein schaartje op zak knip je de hoeken gemakkelijk zelf af.

km's : Nog meer :oops:
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

km's : Nog meer
Ik denk dat hij bedoelt dat er dan andere stukken die zwaarder zijn moeten wijken voor de fun singletrack gedeeltes die minder watergevoelig zijn!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

G-love wrote:Als iedereen zijn verloren tijd eraf doet dan schuiven er toch een heel pak op hé #-o #-o #-o
Daar heb je gelijk in.
Wat ik wou zeggen is dat ik gezien mijn eerste chrono, de onbekende streek en de zware ondergrond op zeker heb gespeeld.
Zeker uitrijden :-D
Daarom ook alle tijden bijgehouden om te zien wat er volgend jaar mogelijk is :wink:
Post Reply