8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

slijkcrosserke wrote:Ja mannekes wa was me da :drunk:
Het moet een vré werk zijn om in de zomer een wintermarathon te organiseren :roll:
Het was mijn eerste chrono, daarom de kat een beetje uit de boom gekeken en beslist om mijn collega forumbikers niet te volgen vanaf de start.
De eerste controle niet genuttigd, maar bij de andere even gestopt.
Ook nog even langs de kant gestaan met een tinteling in mijn kuit, maar toch kunnen uitbollen.
Als amateur ben ik content met de resultaten: 216de in 4u51.
En als ik alle verloren tijd eraf doe kom ik ergens rond plaats 130.

Nu maar hopen dat het volgend jaar een droge editie zal worden.
Het was mijn eerste kennismaking met deze streek, maar zeker niet de laatste.
Bij de volgende mooie rit ben ik er terug bij.

nog eens =D> =D> =D> voor de organisatie.
Het waren praktisch allemaal amateurs hoor!
Pas op da doet niets af van Uw prestatie hé 8)
Als iedereen zijn verloren tijd eraf doet dan schuiven er toch een heel pak op hé #-o #-o #-o
sennevb
Mountainbiker

Post by sennevb »

scottbikerke wrote:
en welke kleur had uw koerskleding?Hebt gij uwe fiets ook afgespoten na de derde bevoorrading?Ik heb nen tijd samengereden met iemand met veel blauw in zijn uitrusting en hij was van de kanten van lokeren en dan nog iemand met veel zwart en een beetje geel in zijn uitrusting.en dan nog ene van de knoet ook.
zwart en geel ,we hebben idd samen onze fiets beetje afgespoten aan de kapel
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Wat was me dat allemaal gisteren in Langdorp?!
Ik was gestart met het doel om in minder dan 4h15 binnen te zijn (zilvere tijd) maar dat viel me toch ff tegen #-o #-o

Al in het begin had ik problemen met mijn cassette.
Enkel de 4 lichtste (grootste) tandwielen kon ik maar gebruiken. Veel werken met de bladen was dus de opdracht.
Met deze handicap ben ik er toch maar aan begonnen.
Onderweg heel wat schuivers gemaakt en een paar keer gevalle (zonder erg).
Het vertrouwen was volledig weg waardoor ik toch meerdere keren aan opgeven gedacht heb.

Gelukkig heb ik toch door gereden!
De tweede helft van het parkoer lag een pak beter als de eerste helft (qua modder enzo) en dat gaf me weer terug goede moed.
Ik heb de finish bereikt in 5:12:40, wat goed is voor plaats 283.
Niet wat ik gehoopt had maar gezien de omstandigheden was ik zeer content dat ik zonder kleerscheuren over de finish gereden ben!

Nen dikke proficiat aan de organisatie! =D> =D>
Zonder al de modder had dit ongetwijfeld een prachtige chrono geweest!!
Volgend jaar zal ik er weer staan en hopelijk krijgen we dan wél goed weer :P

Grtz
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

patje !!!! wrote:
the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!
[-X Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft [-X
daarvoor moet je dan 41 jaar zijn!
Nu ja het is er ene van de GOOR-bikers, hij heeft zijn naam nie gestolen hé!!! (no offence naar de eerlijke leden van deze club hoor :wink: )
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

sennevb wrote:
scottbikerke wrote:
en welke kleur had uw koerskleding?Hebt gij uwe fiets ook afgespoten na de derde bevoorrading?Ik heb nen tijd samengereden met iemand met veel blauw in zijn uitrusting en hij was van de kanten van lokeren en dan nog iemand met veel zwart en een beetje geel in zijn uitrusting.en dan nog ene van de knoet ook.
zwart en geel ,we hebben idd samen onze fiets beetje afgespoten aan de kapel
Dan weet ik wie ge bent!!!!! E n wa was uwen tijd?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Iegienie wrote:om jullie te pesten, en ook om te zien of alles alles alles opgeruimd was van pijltje, paaltjes, lintjes, drinkbussen, drinkbekerkes, w-cups, energierependinges, heb ik vandaag het parkoers nog eens gereden, in een lekker weertje : deze namiddag was het zo'n 24 graden, blauwe hemel, zonneke op het bolleke.

had nog altijd mijnen fast fred liggen langs achter (vooraan dien bulldog), en ik ben zo goed als overal op gereden. Maar één keer omgekeerd omdat ik niet uitgeklikt geraakte... Als we het vandaag georganiseerd hadden was er geen enkel probleem geweest met het water of de mud. grrr...
Pieter,trek het je niet aan we hebben ons hartelijk geamuseerd moet wel toegeven vandaag met de racefiets een 65 km gedaan van de Ludo Dierckx classic gedaan.Dunne bandjes,zalig zonnetje bijna geen wind, da was wel een hemels verschil met gisteren.

Toch nog eens proficiat aan al de medewerkers die er toch hun week-endje en de dagen voordien aan opofferen want het is door jullie dat wij die prachtige sport kunnen beooefenen.
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Ik heb het (voor) recht gehad het hele schouwspel soms van (te) dicht te kunnen aanschouwen bij de laatste bevoorrading. Het was wel eens tof om zo een chrono van op de erste rij te volgen, zonder hem zelf te rijden. Mensen en bekenden zien afzien, het is toch wel eens plezant :bounce: . De sfeer was ondanks de modder en de zwaarte van het parkoers ( heb het vandaag mee opgeruimd met el padre pie ) toch goed vond ik. We hebben dan ook ons uiterste best gedaan om de mensen die met een :-? bij ons kwamen weer met een :P te doen vertrekken... Er is zelfs bijna een volledig autobatterij aan muziek voor gebruikt!

Via deze weg dan ook respect aan iedereen die hem (met alle kilometers op de teller) heeft uitgereden op welk tempo dan ook. Er zijn verhalen die ik nooit ga vergeten!

Tot volgend jaar, hopelijk aan een van de bevoorradingen, of ergens op het parkoers!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Wegens te laat bij de voorinschrijving dan maar de kat uit de boom gekeken en afwachten tot de laatste moment
om de beslissing te nemen dan toch niet de verdere verplaatsing te doen naar Langdorp!
Een voordeel als je niet vooringeschreven bent,natuurlijk!
De weerradar constant in de gaten gehouden,en zelf snachts nog eens gekeken,en het werd me toch duidelijk
dat dit een verzopen editie zou worden,regen de nacht voor- en in de ochtend wordt een chaos tot en met!
Natuurlijk zijn er altijd die hier op kicken,ik vroeger ook,maar nu liever geen halve dag kuiswerk of in het slechtste geval
een heleboel onkosten maken door breuken aan materiaal en verhoogd risico op valpartijen tot en met!
Bij deze ben ik gelukkig niet afgezakt te zijn:trop is teveel!
Als je dan hoort en ziet(videocamera Fons) dat de meerderheid overal stukken afsneed(gewild of ongewild) dan stel
ik mij toch het nut van deze chrono en zijn resultaten ferm in vraag?
Het afknippen van een hoekje van het nummerbord als controle,roept bij mij ook de nodige vragen op!
Maar wat doe je eraan,de mensen willen nu eenmaal deze chrono persé rijden,t'is dan ook een formidabele bike-omgeving!?
Voor mij hoeft het althans niet meer,ik kan een mooiere bike-dag beleven wanneer hij alleen als tt aangeboden wordt!
Allé genoeg gezaagd nu,er zullen er alweer een heleboel in hun gat gebeten zijn?
Vuur maar af die kritiek,zou ik zeggen,schouders zijn breed genoeg,denk ik!
In ieder geval chapeau voor de gasten die dit huzarrenstukje op een eerlijke manier volbrachten!
En volgend jaar kom ik,bij leven en welzijn, wel terug om hem op tt-snelheid af te leggen en te genieten van die mooie streek!
Denk dat het zeer zelden is dat er hier in juni zo'n"more"kermis te beleven valt,dus 't kan alleen maar beter liggen dan???
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Twee jaar geleden deed ik voor het eerst mee met de Hagelandse chrono. Toen nog geplaagd door een beginnende hernia kwam ik als allerlaatste over de streep gebold. Alles was al opgeruimd, maar ik moest niet eens vragen naar m'n bord spaghetti. De verwachtingen waren dan ook bijzonder hoog gespannen toen ik naar Langdorp afzakte voor m'n tweede deelname.

Ook nu weer was er op de organisatie niks aan te merken ... na de file in Aarschot waren de parking, de vlotte afhandeling van de inschrijvingen en - eindelijk - de start-tent een verademing.

Al bij de eerste meters werd het duidelijk dat het parcours niet zou zijn wat ik ervan verwacht had; waar twee jaar geleden de zon vijand nummer één was, had het nu, met het gekende resultaat, flink geregend. Opgeven staat niet in m'n woordenboek en afsnijden is voor jeanetten dus heb ik uiteindelijk ook 85 km door de blubber geploeterd. M'n achterste - kalende - RR was waarschijnlijk niet de beste keuze, ik heb dan ook een paar schuivers gemaakt, een paar keer stevig gevloekt, maar op de stukken die goed berijdbaar waren (want die waren er, vind ik, toch nog) was dit snel vergeten.

Onlangs de staat van het parcours, waar niemand wat aan kan doen (tenzij de organisatoren vergaten om eieren naar de Arme Klaren te brengen) heb ik me ongelooflijk geamuseerd. Enig minpuntje vond ik de soms slechte leesbaarheid van de gele pijltjes; positief was dan weer dat, wanneer je je kon vergissen, er bijna altijd met een plakkaat met een rood kruis stond om je terug te sturen.

Wat de foutrijders betreft, lijkt het me onmogelijk om voldoende controleurs op pad te sturen. Zeker in Vlaanderen, waar je als parcoursbouwer sowieso verplicht bent om veel kleine lusjes te maken om het maximum uit de boszones te halen. Misschien kan het systeem van de eerste edities van de Raid de Hautes Fagnes toegepast worden: daar hing op verschillende controlepunten een perforatortje met een ander figuurtje. Als je er één gemist had, werd je niet in de uitslag opgenomen ...
stiffmeister
Mountainbiker

Post by stiffmeister »

De rijder met de tijd van 4u2min43sec heeft volgens mij toch ook wel een beetje de rit ingekort.

Ik zat al enkele km in een bos wanneer ik links de baan op draai en hij van rechts komt afgevlogen,ik denk dat da meest van die mannen zijn van wel willen maar nie kunnen.

Van mij mogen ze trouwens zoveel afsnijden als ze willen,als ze maar achter mij eindigen,hij was toch nog een minuutje of 7 achter mij.

Wat mij ook opvalt is dat er hier nogal veel vlug de handoek in de ring gooien,soms moet je eens door die muur rijden zulle anders geraak je er niet hoor.

Ik heb trouwens voor en achter met dry 2 gereden en geen problemen gehad.
Post Reply