07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
KDN
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

Post by KDN »

Voor het derde jaar op rij deelgenomen aan de regiotoer. Dit was qua parcours ongetwijfeld de zwaarste van de 3!

We zijn (Annabelle en ik) om 7u30 in Roosdaal vertrokken richting Nederhasselt. Annabelle had daar afgesproken met S-biker Gert.
Samen richting Denderhoutem gereden waar ik had afgesproken met El Baelos en Annabelle met Massini en Be One Biker.
Alzo met 6 richting Erpe-Mere, Sint-Lievens-Houtem, Zottegem en Geraardsbergen. Enkele kilometers na de muur afscheid genomen van S-biker Gert en verder richting Nederhasselt.
Daar zat de tocht voor Annabelle en mij erop. Massini, El Baelos en Be One biker moesten dan nog de laatste 12, 5 km afwerken. Na het afspuiten van de fiets nog de laatste km's richting Roosdaal. Uiteindelijk +/- 125 km gereden en gegleden.

Vooral dankzij het gezelschap is dit een leuke tocht geworden. Conditie was goed (had op het einde nog overschot). Ook bedankt aan de rest om te wachten na de baggerstroken (dit is helemaal niet mijn ding :roll: ).

@ Be One Biker: =D> =D> =D> =D> =D> ! Met slicks nog zo goed door de modder laveren, je bent een natuurtalent! En als je eens gezelschap wil tijdens je tochten door Haaltert, laat maar iets weten.
@ Massini, El Baelos, S-bike Gert en natuurlijk ook Annabelle :wink: : Bedankt voor het gezelschap!
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik stond er ook versteld van dat ik nog wat kracht over had na deze gekkentocht.
Tijdens het laatste stuk nog serieus doorgereden en -geploeterd met Massini op enkele compleet kapotgereden stukken (de stal kwam in zicht).
Be One Biker klampte ook nog goed aan, maar de slicks en het gebrek aan remblokken begonnen toch door te wegen, denk ik. Denk niet dat ik deze tocht op slicks zou hebben uitgereden, echt respect!
Die avond in de AB nog naar Mark Lanegan & Isobel Campbell gaan kijken, en zelfs die twee uur rechtstaan gingen nog. Later op café in Aalst begon de vermoeidheid toch z'n tol te eisen, en ben ik toch maar vroeger naar huis gegaan dan de rest van de companie.
Herder Pete
Mountainbiker

Post by Herder Pete »

zatedag voor de 70km gestart, wreed afgezien door de kou en modder.
Het stuk tussen aalter en erpe-mere, wat was dat mannen? #-o
Meer schuiven da rijden. Ik denk dat dit mijn 4e tourtocht van het jaar was,(rij wekelijks alleen) maar blijkbaar zat de konditie en den techniek nog redelijk goed. Nobby Nick voor en achter deden prima hun werk. Aan de bevoorrading ontbrak wat warme drank, maar voor de rest puike organisatie. Goed uitgepeild, kortom top. =D>

Ben wat herders tegengekomen, maar ben toch wel vergeten vragen waarom ze de Herders noemen zeker #-o

Proficiat aan iedere die uitreed =D> =D> =D>
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Teknopete wrote: Ben wat herders tegengekomen, maar ben toch wel vergeten vragen waarom ze de Herders noemen zeker #-o
Goei vraag... :-?
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

De laatste 15 km zonder remmen gereden.Nooit meegemaakt.Toch enorm geamuseerd(buiten de laatste 15km).Record aantal valpartijen gezien ,de mijne niet gezien natuurlijk.Het was weer memorabel.Aan iedereen die gereden heeft.Respect.
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Herder Steven wrote:
Goldfinger1 wrote:
Herder Steven wrote:de Tiger Claws erop.. :roll:
Tiger Claws??? Vredstein??? das zo goed als geen profiel, ik rij met Killerbee's, maar morgen wijselijk Mich. xcr mud X'trem.
Alvast iedereen suc6!
Yep, das een goed setje banden voor drassige ondergrond. En ik had nog geluk ook, want vandaag lag het er toevallig drassig bij! :-D
En hoe dikwijls de grond van dichtbij gezien??? ](*,)
Banden voor drassige ondergrond [-X
Ik gebruik die Killer en Tigers van Vredestein alleen bij droog weer, ik weet dat bij het minste moddervlekje het opletten is met dat schoeisel!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Fritsie wrote: Toch volgde ik de wijze raad van de ervaren mannen niet en koos resoluut voor de 130 km.
Eindelijk erkenning! :-D :wink:
toch chapeau om al tot in Erpe-Mere te geraken met dit parcours! =D>
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Nu alle modder eindelijk uit de oren is, ook mijn woordje:

Vorig jaar de 70 km gedaan en eigenlijk minder lastig of gevreesd.(parcours lag relatief droog)

Daarom dit jaar ingeschreven voor de 100km, maar de toestand van het parcours was heel wat anders natuurlijk...

Vertrokken in St-Lievens-Houtem en er na 5.50 h terug toe gekomen na 104 km ploeteren, baggeren, schuiven, glijden, enz...met een fiets die enkele kg zwaarder woog.

Heroïsche omstandigheden, maar eigenlijk een tocht om niet te vergeten.

Goeie organisatie, vijf bevoorradingen, sober maar voldoende...
Toch een deelnemer gezien die aan de bevoorrading in Haaltert de opmerking maakte naar de medewerkers dat ze eigenlijk cola moesten voorzien hebben, omdat hij zijn voorraad snelle suikers wilde aanvullen...

Deze snelle-suikersvreter was weliswaar op baan zonder valhelm... en op de eerstvolgende ploeterstrook zag ik hem direct afstappen, hoewel dit niet de extreemste strook was.

Vond het al bij al rustig op het parcours, waarschijnlijk door de verschillende startplaatsen, waardoor de deelnemers meer verdeeld zitten over de ganse omloop, anderzijds vrees ik dat sommigen zich zullen hebben laten afschrikken door het slechte weer.. (spijtig, maar enigszins te begrijpen).

Anderzijds is het schitterend dat deze organisatie mogelijk is met medewerking de gemeentelijke sportdiensten van de verschillende gemeentes. Ik kan u garanderen dat dit in onze regio(zuid-west-vlaanderen) niet altijd even vanzelfsprekend is. Vraag maar aan de organisatoren uit onze streek.

In ieder geval volgend jaar weer op de afspraak.

Aan de herders: Waar zit herder Pollie???
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Voila de meeste spierpijn is voorbij en ik kan mijn armen en benen terug een beetje bewegen na de Modder - SM - Sessie van zaterdag.
Amai dit waren met voorsprong de lastigste 126 km die ik ooit afgelegd heb.
Zat wel vol met antibiotica, Dafalgan, keelpastilles enz...en had misschien beter niet gestart achteraf bekeken maar ja #-o #-o het is maar éne keer op een jaar de Regiotoer hé.
De eerste 50- 60 km liepen aan een behoorlijk en aanvaardbaar tempo maar wat daarna kwam... #-o #-o een echte calvarietocht.
Onderweg ne keer redelijk elegant in duet tegen de vlakte gegaan en ook de Groendienst van de Provincie Oost Vlaanderen een handje toegestoken bij het reinigen van de grachten :oops: :oops: want het was schuiven en glijden...de Marie Louise had er niets aan.
Denk trouwens dat op bepaalde stroken de bandenkeuze er echt niet toe deed wegens volkomen onberijdbaar, wat een verschil met vorig jaar.
Dankzij de fel geapprecieerde peptalk van Katrien =D> toch uitgereden en na 126 km uiterst staan genieten van de hete douche.
De obligate en uiterst smaakvolle braadworst(en) zorgden ervoor dat ik toch zeer content was om erbij te zijn.
Goede bepijling en natuurlijk schitterend parcours =D> =D>
Last edited by barty on Mon 09 Jun 2008 17:40, edited 1 time in total.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

MUNARON wrote: Aan de herders: Waar zit herder Pollie???
Citaat dat Pollie begin juni op ons Forum plaatste:

nu ga ik 10 dagen uitrusten naar kreta
tot binnen 14 dagen

Kan je hem ongelijk geven :lol:
Post Reply