8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Verborgen fotografen zetten op stukken waar vermoedelijk wordt afgesneden 8) :-D En een mooie reeks posten.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

De oudjes hebben het weer goed gedaan hé Fons,jij juist een plaatsje voor mij met 1 minuutje.
Ik heb het wel zwaar gehad op het laatste,verlof en drank zaten nog wat in men beentjes,maar nu is het gedaan met dat drinken.
Had ook vanachter de verkeerde band gestoken met gevolg veel moeten te voet doen op de bergjes maar dat is geen excuus,foute beslissing zoals het ook wel eens in rally gebeurd met de gevolgen vandien.Jij die altijd de kleine afstanden rijdt me dunkt dat gij die lange ook goed kunt verteren,maar waar klasse is daar blijft klasse.
Hopelijk kunnen we lang plezier hebben van deze mooie sport.Nochtans kwam ik de deelnemers van de Ludo Dierckx classic tegen in Aarschot en als je die dan zo proper op hun fietsje ziet zitten kriebelt het toch een beetje van binnen dat ik hem niet gereden heb.Denk van hem maandzg te rijden de pijlen komen langs in Bierbeek en staan met LD op de grond.
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Man, man, man, wat was me dat een blubber. Al 2x geweest en al 2x moeten opgeven, 2x op dezelfde plaats bij de bevoorrading van Tieltwinge. Vorig jaar met een zware ontsteking in mijn knie, dit jaar omdat mijne compagnon moe was. Ik had 'm op eigen tempo misschien wel uitgereden maar toch.... Denk dat het toch de laatste keer is geweest dat ik me voor zo'n evenement inschrijf van te voren. Ik kom graag in de gebuurten van Aarschot maar zo als het er gisteren bijlag...
Maar swat, heb me toch geamuseerd. De organisatie was wel top. Alleen spijtig van het weer.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

fotobiker wrote:Zo dadelijk foto's online.
http://paul-helsen.fotopic.net/

Groeten Fotobiker
Mooie foto's .. ik heb je gelinkt op m'n blog .

Wat de sfeer betreft, inderdaad, er werd heel vriendelijk gewacht en ook heel vriendelijk plaats verleend aan wie wilde passeren. Toch een verschil met sommige toertochten waar sommige "de racer willen uithangen" en hier, waar het effectief allemaal "racers" waren.

Over het afsnijden, ik ben ook een paar man tegengekomen die van een andere kant kwamen, of dit bewust of onbewust is laat ik in het midden. Het laat me eigenlijk koud. Ik had de volle 85k op m'n teller en daar ben IK fier op.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Lust wrote:Was me het tochtje wel! Ik ben zo rond de 31ste km. , rond 12:00u lelijk op mijne smikkel gegaan. Het strafste is dat ik het zelf niet meer weet!! Ik ben wel verder gereden nadat een mede biker me recht geholpen heeft (denk ik). Maar dat besefte ik maar pas 10 km. verder, toen voelde ik aan mijn scheenbeen een lelijke "schavak". Ik kon me niet herinneren hoe ik die opgelopen had. M. a. w. ne volledige black-out gedurende een half uur. Daarna ging het wel even wat minder snel. Even maar want na 5km. had ik mijn ritme terug te pakken.
Pas na aankomst zag ik dat mijn helm aan de kant van mijn linkerslaap helemaal in "frut" is. als ik die niet op had gehad, zat ik dit hier nu waarschijnlijk niet te typen. Maar van die val zelf weet ik dus helemaal niets meer! Dus als iemand mijn val gezien heeft, of de gast die mij rechtgeholpen heeft kan reageren, laat maar komen: ik leer graag van mijn fouten!
Mijn stuurnummer was 561. Ik had een rode helm op en een rood truitje op ne alu- kleurige Scott.
Al bij al heb ik me toch goed geammusseerd. Bedankt ook aan de gasten van het Levenskruis voor de kleine check-up!
Ik heb u daar zien zitten nadat twee bikers u juist hadden rechtgeholpen. Ik heb me dan maar met je fiets beziggehouden die nog midden de afdaling lag. Nadat ze je hadden rechtgezet stond je nog wat te zwijmelen op je benen en vroeg je jezelf af hoe dit gebeurd was, ook vond je daar nog een setje imbussleutel die niet van u waren (tenminste dat was was je op die moment dacht) Je hebt in ieder geval veel geluk gehad want je lag daar tussen enkele bomen, dus ik veronderstel dat je met je hoofd wel een van die stammen geraakt hebt. Nadat je al even op je benen stond toch terug op de bike gesprongen en moedig verder gereden, al denk ik niet niet dat je de eerste meters volledig doorhad dat je op je fiets zat. Je hebt dan nog een tijdje achter mij gereden maar ben je daarna uit het oog verloren.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik heb gisteren ook de Hagelandse Chrono gereden. Jawadde!!
Tussen de 2e bevoorrading (km 30, autostrade Rillaar?!) en de 3e bevoorrading (Kapelleke in Tielt-Winge) heb ik serieus afgeziend. Veel blubber met als gevolg veel moeten afstappen. 1e keer OK, 2e keer moet kunnen, 3e keer limiet, 4e keer 'dees is er toch wa over' . Gevolg de moraal begon wat weg te ebben. Aan de bevoorrading in Tielt-winge nog flink wa banaantje verobert. Sterk getwijfeld om op te geven want aan mijn gereden tijd te zien, ging ik laat binnenkomen.
Uiteindelijk toch terug op de fiets geklommen en verder gereden. Ondanks het feit dat men op de bevoorrading zei dat het tot de laatste bevoorrading nog steeds zwaar ging zijn, vond ik het parcours toen wel goed bollen.
Uiteindelijk om 18u gefinisht met een tijd van 6u45. In vergelijking met vorig jaar 1u15 langer.
Dit was mijn 3e deelname en sinds mijn eerst deelname is deze tocht steeds zwaarder geworden door het weer. Hopelijk komt er volgend jaar een ommekeer.
mtberke
Mountainbiker

Post by mtberke »

Ik had 30kmop mijn teller staan.De hele week met een zware verkoudheid gezeten,het liep voor geen meter .Na 25km kettingbreuk en na 30km ook nog eens mijn derrie in het wiel over en out dus
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

De eerste keer deze gereden prachtige omloop de mooiste dat al gedaan heb in het hagenland . Heb wel drie man zien afsnijden naar de laatste geroepen reed vrolijk door als je u daar goed bij voelt moet je da doen he goed bezig , wat me nog opviel hier wordt verschrikelijk hard gereden toch ni echt normaal vind ik !
SkitZo
Mountainbiker

Post by SkitZo »

Voor mij was het mijn allereerste chrono. Hallo wat een kennismaking.
Heb mss wel duizend keer gedacht om op te geven. De valpartijen(een keer over mijn stuur gevlogen) deden aan mijn zelfvertrouwen geen goed.
Voor de rest veel te voet gestaan, ook mede door de massas chainsucks, zelfs op de kleine plak.
Toch nog doorgebeten en na 5u29 dan toch eindelijk de finish bereikt.
Ben toch blij dat ik het gedaan heb en volgend jaar hopen op minder slijk.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Eerste keer dat ik deze chrono in eigen streek gereden heb :-) En serieus afgezien, in het begin slechte benen, in het midden veel te veel modder en op het einde veel te moe geworden van het voorgaande ;-)

Heb ook twee man zien afsnijden (ene staat een paar minuten voor mij). Fons heeft er ook 3 man doodleuk langs de baan zien rijden. Ploegmaat heeft ene laten disqualificeren omdat hij valsspeelde (ze waren met twee getuigen). De verhalen die ik hier lees... Ik vind dat erg. Misschien volgende keer gewoon de nummer opschrijven (door een versmalling passeren, nummer opschrijven en go. En daarna een controle) Enfin ja, mij een zorg...

Ik was 272ste met een tijd van 5u07. Heb de klim naar de kapel in Tielt-Winge wel 2 keer gedaan. De eerste keer te voet en stonden ze daar toch geen foto's te maken zeker. Daarna wat gegeten en dan via de weg terug die kim gedaan om goed op de foto te staan ;-)

De rest van mijn verslag is te lezen op http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=136
Post Reply