Morgen diploma's en de rest van de fotos, alsook de fotos van de toertocht
8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Den uitslag juist bekeken , ik zie dat ik 23 minuten heb verloren door mijn kettingbreuk , sta op 160 maar zou dus de 97 ste plaats geweest zijn als het niet was gebeurd. En waarschijnlijk nog iets korter want mijne moraal was er aan toen de ketting brak.
Maar er zijn erger dingen op deze aardkloot.
Slaapwel bikers
Maar er zijn erger dingen op deze aardkloot.
Slaapwel bikers
Jawadde, wat een rit.
Al zeer vlug bleek dat dit mijn dagje niet was. Heb dus een zeg maar last van een chronisch ijzertekort en juist vandaag was dus weer die dag dat ik zonder zat en geloof me dan maar dat de benen echt niet mee willen. Conditie was er wel, was zelfs niet echt moe bij aankomst, behoorlijk frusterend. Dus heel de rit op karakter moeten uitrijden...een dikke 5H30 overgedaan. Hoed af voor de parcoursbouwers (en de organisatie), deze wil ik wel es bij droog weer rijden...heb de TT's al platgereden in deze streken maar toch nog heel veel weggetjes gedaan vandaag die onbekend waren voor mij.
Had Bulldogs gestoken en toch was het nog schuiven a volonte ! Niet normaal. Toch blij dat ik hem heb uitgereden, heb ook 100x gedacht aan opgeven, maar hoe kan ik dan dat T-shirt met trots dragen
.
Al zeer vlug bleek dat dit mijn dagje niet was. Heb dus een zeg maar last van een chronisch ijzertekort en juist vandaag was dus weer die dag dat ik zonder zat en geloof me dan maar dat de benen echt niet mee willen. Conditie was er wel, was zelfs niet echt moe bij aankomst, behoorlijk frusterend. Dus heel de rit op karakter moeten uitrijden...een dikke 5H30 overgedaan. Hoed af voor de parcoursbouwers (en de organisatie), deze wil ik wel es bij droog weer rijden...heb de TT's al platgereden in deze streken maar toch nog heel veel weggetjes gedaan vandaag die onbekend waren voor mij.
Had Bulldogs gestoken en toch was het nog schuiven a volonte ! Niet normaal. Toch blij dat ik hem heb uitgereden, heb ook 100x gedacht aan opgeven, maar hoe kan ik dan dat T-shirt met trots dragen
- stivo
- Mountainbiker
De editie 2008 is er eentje om niet snel te vergeten denk ik.
Een collega van het werk had er niet beter op gevonden om op vrijdagavond een vat te geven voor zijn verjaardag,de sfeer zat er goed in en mijn voornemen om slechts 2 pintjes te drinken en dan over te schakelen op water is helaas mislukt.
Om 00u30 dan toch in mijn bed geraakt,voordeel van de Hagelandse is dat je laat kan starten
Om een uur of 11 aan de start verschenen en nog geen 10km verder was mijn kater al volledig uitgezweet.
Het parcours vergde uiterste concentratie en de evenwichtsoefeningen deden mij terugdenken aan de afgelopen tocht in Tellin op 1 Mei.
Ik ben vandaag zeker 15 keer op mijn bek gegaan,verschillende passages en klimmetjes waar mijn nobby nic's doorslipten in combinatie met nieuwe pedalen die nogal straf afgesteld stonden verklaren mijn vele valpartijen.
Maar ondanks het zware parcours was het toch volop genieten,en buiten een beetje geknars en gesleep,eigenlijk geen problemen gehad met schakelen of remmen.De tanden op mijn nieuwe truvativ noir crankstel hebben zelfs hun zwarte coating nog en vertonen geen enkele slijtage.(goe gerief...)
Op de twee laatste bevoorradingen maar even gestopt om iets te eten,en de laatste 20km was het parcours toch iets droger.
De conditie was ok en het laatste uur kon er nog iets versneld worden,maar zo een nummer op de bike is toch niet zo goed voor de hartslag (168 gemiddeld alweer
)
Uiteindelijk binnen op 5u06 (rijtijd 4u50) en een 267e plaats.
Een dikke pluim alweer voor de organisatie,en ik wil toch ook even vermelden dat de sfeer op het parcours deze keer pakken beter was dan vorig jaar,ik heb geen enkele keer last gehad van roepende en aggresieve racekonijnen
Een collega van het werk had er niet beter op gevonden om op vrijdagavond een vat te geven voor zijn verjaardag,de sfeer zat er goed in en mijn voornemen om slechts 2 pintjes te drinken en dan over te schakelen op water is helaas mislukt.
Om een uur of 11 aan de start verschenen en nog geen 10km verder was mijn kater al volledig uitgezweet.
Het parcours vergde uiterste concentratie en de evenwichtsoefeningen deden mij terugdenken aan de afgelopen tocht in Tellin op 1 Mei.
Ik ben vandaag zeker 15 keer op mijn bek gegaan,verschillende passages en klimmetjes waar mijn nobby nic's doorslipten in combinatie met nieuwe pedalen die nogal straf afgesteld stonden verklaren mijn vele valpartijen.
Maar ondanks het zware parcours was het toch volop genieten,en buiten een beetje geknars en gesleep,eigenlijk geen problemen gehad met schakelen of remmen.De tanden op mijn nieuwe truvativ noir crankstel hebben zelfs hun zwarte coating nog en vertonen geen enkele slijtage.(goe gerief...)
Op de twee laatste bevoorradingen maar even gestopt om iets te eten,en de laatste 20km was het parcours toch iets droger.
De conditie was ok en het laatste uur kon er nog iets versneld worden,maar zo een nummer op de bike is toch niet zo goed voor de hartslag (168 gemiddeld alweer
Uiteindelijk binnen op 5u06 (rijtijd 4u50) en een 267e plaats.
Een dikke pluim alweer voor de organisatie,en ik wil toch ook even vermelden dat de sfeer op het parcours deze keer pakken beter was dan vorig jaar,ik heb geen enkele keer last gehad van roepende en aggresieve racekonijnen
vandaag ook de chrono gereden. OM iets na tien vertrokken en al redelijk rap zat ik als eerste op het parcour samen met Wim van dc-constructs. Man man, wij hebben gevloekt. Naar ons mening was de uitpijling alles behalve goed. Ofwel te vroeg, ofwel te laat. Vaak nen nood-stop moeten maken en andere keren moeten zoeken naar een paadje. Redelijk frusterend. Naar mijn mening waren de pijlen ook net iets te klein.
Maar mannen van de organisatie wel een dikke pluim voor de bevoorrading en voor de volledige omkadering zoals de douches. Ideaal.
grts.
Maar mannen van de organisatie wel een dikke pluim voor de bevoorrading en voor de volledige omkadering zoals de douches. Ideaal.
grts.
- Dirk Coremans
- Mountainbiker
Post by Dirk Coremans »
Zo zijn er nog heel veel, die verschillend passages hebben afgesneden. Er zij er zelfs die dan nog het lef hebben om in uw wiel te gaan hangen, met de vermelding, 't is hier zwaar. Frustrerend, maar het zegt meer over die gasten dan over ons, alleen spijtig dat dat klassement dan geen reeel overzicht geeft. Ik was weer al eens voor de zoveelste maal dit jaar plat gereden. Later volgt er een verslag op mijn site. De organisatie was weer dik in orde, maar die pijltjes, voor mannen met leeftijd, ofwel moeten de pijlen groter, of er moet een langere staart aan.patje !!!! wrote:the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft
Btw, de thuisblijvers hadden gelijk, het was te slijk.
[Een dikke pluim alweer voor de organisatie,en ik wil toch ook even vermelden dat de sfeer op het parcours deze keer pakken beter was dan vorig jaar,ik heb geen enkele keer last gehad van roepende en aggresieve racekonijnen
[/quote]
Ik vond de sfeer onderweg inderdaad ook heel goed. Geen patsers gehoord of gezien, dat was in Wolfsdonk wel wat anders. Toen was ik woest toen ik thuis kwam en had ik zin om mijne velo aan de haak te hangen en terug gaan te sjotten
Ik denk dat die "helden" gisteren gewoon thuis zijn gebleven, bang om zich belachelijk te maken. Voor de rest heel veel respect gekregen van de snellere jongens voor de diesels zoals ik. Op de single tracks werd er braafjes gewacht en toen ik ze liet passeren op de bredere stukken kreeg ik telkens een merci of zelfs een tikje op de rug. Ook veel steun gehad onderweg toen het iets moeilijker ging.
Ga nu de stukken aan mijne bike eens bekijken, de velomakers gaan weer grof geld verdienen deze week peins ik!
Spoedig herstel aan die jongen die zijn sleutelbeengebroken heeft.
Ik vond de sfeer onderweg inderdaad ook heel goed. Geen patsers gehoord of gezien, dat was in Wolfsdonk wel wat anders. Toen was ik woest toen ik thuis kwam en had ik zin om mijne velo aan de haak te hangen en terug gaan te sjotten
Ik denk dat die "helden" gisteren gewoon thuis zijn gebleven, bang om zich belachelijk te maken. Voor de rest heel veel respect gekregen van de snellere jongens voor de diesels zoals ik. Op de single tracks werd er braafjes gewacht en toen ik ze liet passeren op de bredere stukken kreeg ik telkens een merci of zelfs een tikje op de rug. Ook veel steun gehad onderweg toen het iets moeilijker ging.
Ga nu de stukken aan mijne bike eens bekijken, de velomakers gaan weer grof geld verdienen deze week peins ik!
Spoedig herstel aan die jongen die zijn sleutelbeengebroken heeft.
- bert bibber
- Mountainbiker
Post by bert bibber »
verslagje van een zotte x-treme biker
man man man wat heb ik afgezien modder modder en nog eens modder
Na de bosberg kreeg ik al technische problemen, ketting muur vast.
Allee bike omdraaien en sleuren en prutsen zeker 10 min verspeelt.
En aan de lichten in aarschot stond ik ook weer stil doeme weer 3 min weg
Dus verder enkel op middenblad.Nieuwe schijfremmen zijn weer weg ( god... dure hobby
) aan de bevoorrading in Tielt had ik veel goesting om te stoppen. Een goede tijd zat er dan al niet meer in maar ik moest verder, opgeven staat niet meer in mijne woordenboek. Vanaf daar heb ik er veel op de baan stukken zien afsnijden. Ik ken de streek vanbuiten en als ik wilde kon ik dat ook doen maar ik kan rechtuit zeggen dat ik de volledige toer uitgereden heb. Vals spelen is heel gemakelijk , je moet gewoon een klein schaartje mee nemen en dan knip je zelf die kantjes er af. Controleren ze dit eigenlijk wel ?????? Een paar keer gevallen maar niet erg. En waar het te gevaarlijk was afstappen.
Aan controlepost 65 de pieter,alain,tommy tegen gekomen bedankt voor jullie steun
nog vlug een een wcup genomen maar een paar km verder, krampen tot achter mijn oren. Zo erg heb ik het nog nooit gehad !!
Dacht dat mijn spieren gingen scheuren. Ben zelfs moeten gaan zitten en een stuk moeten wandelen. Op pure wilskracht verder gereden met een andere biker, bedankt! En zo ook binnengeraakt op plaats
243 tijd : 4:58:12 Een dikke pluim al weer voor de organisatie !!
mischien tot volgend jaar
ps : voor volgend jaar een tip om het de vals spelers moeilijker te maken: koop een paar kniptangetjes die bolletjes,sterretjes of andere vormen kan knippen. Gaat zelfs sneller dan nu
Kan mijn bike weer gaan oplappen se
man man man wat heb ik afgezien modder modder en nog eens modder
Na de bosberg kreeg ik al technische problemen, ketting muur vast.
Allee bike omdraaien en sleuren en prutsen zeker 10 min verspeelt.
En aan de lichten in aarschot stond ik ook weer stil doeme weer 3 min weg
Dus verder enkel op middenblad.Nieuwe schijfremmen zijn weer weg ( god... dure hobby
Aan controlepost 65 de pieter,alain,tommy tegen gekomen bedankt voor jullie steun
Dacht dat mijn spieren gingen scheuren. Ben zelfs moeten gaan zitten en een stuk moeten wandelen. Op pure wilskracht verder gereden met een andere biker, bedankt! En zo ook binnengeraakt op plaats
243 tijd : 4:58:12 Een dikke pluim al weer voor de organisatie !!
mischien tot volgend jaar
ps : voor volgend jaar een tip om het de vals spelers moeilijker te maken: koop een paar kniptangetjes die bolletjes,sterretjes of andere vormen kan knippen. Gaat zelfs sneller dan nu
Kan mijn bike weer gaan oplappen se
Last edited by bert bibber on Mon 09 Jun 2008 12:38, edited 1 time in total.