07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Vandaag de 100 gedaan en serieus mijn pere gezien (afgezien )Zeker van de voorlaatste naar de laatste bevoorrading #-o #-o #-o ,maar toch doorgebeten zeker niet opgeven .Met de steenbakkers aangezet (waarvoor hartelijke dank , en soms tewachten ) =D> =D> =D> ,was een mooi ritje maarja aan het weer kun je niets doen he .Wat we vandeweek mogen slikken hebben van regen man man #-o #-o , khad het erger verwacht . Maartoch was een mooie rit =D> =D> =D> =D> , hopen op volgend jaar goed weer [-o< [-o< .Kheb me goed geamuseerd , het was vandaag stoempen en stoempen en met de lichte regen vanmorgen wast een flandrien tochtje KHEB GENOTEN =D> =D> =D> =D> =D> =D>. Hopelijk gaat het goed met de jongen die meereed met ons , laat je maar eens goed verwennen voor vaderdag door het vrouwke :wink: :wink: :wink: :wink:ja rock rider het was deze keer jij niet die blaasde man man heb afgezien #-o #-o #-o
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Lichterveldenaere wrote:vraagje,
Is er iemand die in godsnaam weet waarvoor die kettingroller dient...
efkes gegoogled

Het is een uiterst simpel hulpmiddel om de ketting schadevrij voor het frame 'op te spannen' en daardoor ook de mogelijkheid te hebben om de ketting schoon te maken met een schoonmaakmiddel of met een oude doek door eenvoudig de pedalen rond te laten draaien. Alleen even letten op de juiste stand van de derailleur. Deze versie is van nylon gemaakt en heeft een ruime diameter zodat de ketting er goed overheen loopt
http://www.fietspraat.nl/2006/04/kettingrol.html Foto van montage

Of het daadwerkelijk goed werkt.............. [-o<
Last edited by Herder Scubaluc on Sat 07 Jun 2008 22:16, edited 2 times in total.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

scubaluc wrote: Het is een uiterst simpel hulpmiddel om de ketting schadevrij voor het frame 'op te spannen' en daardoor ook de mogelijkheid te hebben om de ketting schoon te maken met een schoonmaakmiddel of met een oude doek door eenvoudig de pedalen rond te laten draaien. Alleen even letten op de juiste stand van de derailleur. Deze versie is van nylon gemaakt en heeft een ruime diameter zodat de ketting er goed overheen loopt

Ja, die is het. Allé, weer een prangende vraag opgelost, maar of ik er iets mee ben? (ben nu niet echt bekend als iemand die zijn bike doorgedreven onderhoud)
Scuba, Bedankt hé!!!! =D>
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

scubaluc wrote:
Lichterveldenaere wrote:vraagje,
Is er iemand die in godsnaam weet waarvoor die kettingroller dient...

Jazeker, da werkt. Als je achterwiel eruit is bij het kuisen ligt je ketting langs je kader te schuren als je de pedalen beweegt. Met dit hulpje komt de ketting gespannen en kan je werken alsof uw wiel erin zit. Dus ook reinigen van de ketting! :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

regiotour 2008, de uiterst extreemste editie tot nog toe dat ik al heb gereden.
deze ochtend gestart te Denderhoutem met El baelos, Be One Biker, Annabelle en echtgenoot/vriend, S biker Gert, de laatste drie waren al gestart in nederhasselt en dus al een voorproefje moegen genieten.
Gert was thuis al gestart daar hij tegen de Bosberg woont en dus al wat meer km's had.
De hele rit goed samen gereden en af en toe van kopman gewisseld, ik had ingeschreven voor de 130 wat steevast de 100 km was geworden want gelijk het er nu bijlag #-o
De kakelenberg tegen g'bergen zal me het beste bijblijven deze keer, man man man wat was datte zeg, met de RVV lag het hier al extreem maar vandaag was het er een beetje over.
Het vlakke stuk goed kunnen rijden maar eens de klim was het andere koek, het was beter " ik ben blij dat ik glij" hier ook meteen twee keer in den decor gezeten op enkele meters van elkaar.
De rest was ook zeer vettig maar nog net doenbaar denk ik, ik heb vooral respect voor Be One Biker Antony omdat hij de hele rit met een slick band heeft gereden, echt chapeau man =D> =D> =D> =D>
Ook bedankt aan de companie van vandaag, Annabelle, Kenneth ( KDG ), S Biker Gert, El baelos aka Wouter en be one biker Antony
Ben er zeker van de Houffamarathon ook zo tof gaat worden.
vandaag 103.55 km's gereden.

Massini 8)
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Ik zou ni zeggen geen fun, juist véél fun, maar soms was het er inderdaad iets over! Bv enkele kilometers na de sporthal van Denderhoutem. Blubber, het kon niet op, Stagiar begon zowaar een modderballet en modderballengooienwedstrijd.

Rond 8u30 waren er een 17-tal DZM-ers (of zelfs enkele meer) verzameld aan de start in Erpe-Mere. Na de start was al vlug duidelijk dat doseren het woord van de dag was en hopen op geen pech. Het eerste klimmetje van de E40 terug naar Erpe-Mere was al een eerste beproeving. Niet alleen voor de biker maar ook voor het materiaal . We raakten al enkele bikers kwijt. Speedy kon niet meer aanklampen ondanks dat er gewacht werd. Lies, Rayske, Scholtis en ik schoven terug in bij de groep.
In gestrekte draf ging het naar St-L-Houtem, maar onderweg werd de groep nog in 2 gesplitst door een verkeerd maneuvertje in een singletrackje! Na een babbeltje klommen we langs de watertoren naar het bosje en lieten ons nog plezanter naar beneden dabberen .
In het volgende bosje bleek weer duidelijk dat we nog kilometers glijwerk voor de boeg hadden. Het bleef maar miezerig weertje, geen zon, wel bruine benen en dito smoelwerk, maar dan van de modder.
Na Zottegem trok ik met NI op pad om vroegergestarte Stagiairke te gaan zoeken. We kwamen terug bij Scholtis en Rayske hing ook zijn wagonnetje aan. NI kon het niet laten om fluitend op zijn rug te gaan liggen in Lierde, gelukkig zonder erg. Dan de Kakelenberg...Echt door 30cm diepe blubber, en glijpartijen van hier tot ginder!
Na de beklimming op mekaar gewacht, doch 1km verder had ik een leegloper . Redelijk vlug hersteld en op weg naar Giesbaarg.
Geen mattetouten aan de RV (da zou wel eens mogen Mr Van Robaeys, volgend Jaar?) Na de RV de Muur aangepakt. Ik was tevreden over mijn klimmetje, rustig aan, goed bovengekomen en rustig verdergepeddeld met de Ray, wat later ons Lies en Even later sloot ook NI terug aan (hij was het "landschap" gaan bewonderen )
Nadien sloot Stagiairke (later gestart in Gbgn) aan en vormde samen met NI ons kopduo.
Lies,Rayske, en ik stemden ons tempo op mekaar af en bleven zowat de ganse rit verder samen. Na Nederhasselt (Ninove) hetzelfde senario.
Met Denderhoutem in zicht bleek het tempo voor onze vrouwelijke collega iets te hoog, of ze maakte een stuurfoutje, ik weet het niet, maar we moesten het tempo wat minderen om samen te blijven.
Na de RV besloten we terug samen op pad te gaan. Doch na een paar km's slooeg het noodlot toe. Versnelling hing ineens naast mijn fiets, krak, krak en na 85 km stond ik tevoet . Mijn collega's stopten nog even (waarvoor dank) maar ik porde ze direct aan verder te rijden gezien de onherstelbare pech.
Ik werd opgehaald respectievelijk door de pechdienst van Denderhoutem, en nadien door deze van Erpe-Mere (alles zeer vlot en vlug, bravo).
In Erpe-Mere toegekomen zag ik NI nog op terugweg naar huis en aan de sporthal zag ik ook nog wa andere DZM-ers.
Even later werd ik opgepikt door het vrouwtje en kon ik rillend van kou huiswaarts, waar een langdurige warme douche mij terug herkenbaar maakte.
Ondanks de pech, emmers,de bakken, de camions en containers modder toch genoten. De pechdienst moest enorm veel uitrukken hoorde ik, en dit kan ook niet anders in deze omstandigheden.
Of de thuisblijvers gelijk hadden...misschien, misschien ook niet.Het was alvast een leuke bende DZM-ers, tof om nog eens zo een groep bij mekaar te krijgen!
Proficiat aan iedereen die deze regiotour uitreed, en bedankt voor het gezelschap.
Voor sommigen mijn bewondering en nen dubbele proficiat!

Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Dit was mijn derde deelname op rij en direct ook de meest extreme qua weersomstandigheden en staat van ondergrond, maar wel degene met het hoogste fungehalte!

Nu en dan enen zien in den dek belanden... Lichterveldenoare die de planten ging inspecteren, ikzelf die tijdens de klim van de Muur tegen de grond ging bij het overschakelen naar de borduur, Zanneis die in het "goorsop" belandt,... Soit, alles erop en eraan...

Met een dertiental gestart en uiteindelijk met een vijftal weer geëindigd in Zottegem na de 100 km. Een paar met materiaalpech, een paar met lichamelijke klachten, een paar met slechte benen,... Ook hier alles er op en er aan #-o

In Ninove keken ze nogal toen we daar allemaal toekwamen al lachen en zingen... Amaai, ze wisten precies niet wat ze zagen...

In tegenstelling tot Lichterveldenoare in het begin zo goed als constant vooraan gereden maar naar het einde toe dan aan de rekker... Net voor de bevoorrading in Sint Lievens Houtem nog effen kramp in de knie, maar dan weer op 't gemakske kunnen verder bollen... Wel nog effen afgezien de laatste kilometers, maar toch blij dat we den tocht overleefd hebben en ik moet zeggen... Hij staat in het geheugen gegrift als leukste regiotoer tot nu toe...

@ Kadeetje, inderdaad, ik had een beter dagsken dan twee weken terug, maar gij blijkbaar nie... :wink:
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

100 km ( op mijnen teller zelfs 103 km ) rijden en glijden , wat moet ne mens nog meer hebben op een zaterdag.

In Erpe-Mere gestart en het was al meteen duidelijk dat het een modderig toerke ging worden. Voor mij niet gelaten, 'k heb me dan ook goed geamusseerd.

Regelmatig samengereden met het groepke met NI, amaai straffe gast. =D>

Vandaag met het kopke gereden en zodoende was de tank nog niet leeg bij aankomst en kunnen we morgen naar Langdorp nog wat heuveltjes gaan beklimmen.

Weer een T-shirt meer in de kast als herrinnering aan een Regio-rit waar het meestal stoempen was en die zal bijblijven onder de noemer specials.

Jaro.
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

Ja 't was er wel een beetje over hee...
In Erpe-Mere graag een bewaakte fietsenstalling volgend jaar, en een aftrekker in de douche [-o< . Verder was de uitpijling wel zeer goed.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Gisteren in Sint-lievenshoutem gestart voor de 130km.
Met paar collega's Bart en Mario gestart voor de 130km ,maar na 20km de rit gestaaakt en terug gekeerd.Ik en Bart verder jagen achter nog vrienden die 20 minuten voor ons vertrokken waren ook v de 130km.
Aan de splitsing 100/130 effe getwijfeld maar toch gegaan voor de 130.
Men andere gezelschap gaf na de muur ook op (te weinig geslapen had de nacht gehad) gelukkig hadden we de 20 minuten al ingehaald op het andere groepje.Op km 90 dan alleen tempo nog wa opgetrokken en de laatste 40 km alleen afgemaaid!Na de bevoorrading in Erpe - Mere geen remmen meer achter vooraan ook niks meer,dan die technische afdalingskes aan voetbalveld zonder remmen #-o #-o .Na erpe -Mere beginnen afzien,amaai modder was soms schaatpiste,wielen draaiede nie meer rond....maar opgeven neee...kwas gekomen v de 130 en ging ze uitrijden,de laatste 15km dacht ik van ...geef op ik kan nie meer,pijn aan de polsen,achillepees links enorm veel pijn,onderrug helse pijn..moest dan nog 15 km bollen,en nog lastig stukken ook ...Hoe ik het heb uitgere
den is een wonder met zoveel pijn (door valpartij op de muur).
7u34 minuten op de fiets ,130km uitgereden en gemiddelde van 16.9 avs,20km zonder remmen.
Maar toch super content dat ik het gehaald heb en dat als enigste van ons groepje.Nu zit ik hier volledig kapot.
Post Reply