7/6/2008 - Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
casper
Mountainbiker

Post by casper »

kasperke wrote:beste mountainbikers

gezien de weersomstandigheden zijn wij genoodzaakt om het parcours enigszins te wijzigen omdat wij ervan uitgaan dat alle onverharde wegen steeds berijdbaar moeten zijn
daarom zijn de waterdreef en enkele onverharde stukken in het heuvelland eruit gelaten en zal er aldus wat meer ' bane ' inzitten
niettegenstaande het slechte weer zult u ongetwijfeld toch kunnen genieten van de west-vlaamse heuvels, de vergezichten in het heuvelland en de prachtige omgeveving van de cats - en de kemmelberg

Tiens,

Heb blijkbaar een kleine 'forumbroer' wonen in Dikkebus #-o

Gr,
Casper :wink:
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Deze morgen de tocht aangevat te Dikkebus.

Ging eerst niet komen, gisteren ziek, om 08u alarm gezet en om 08u30 de beslissing genomen van toch aan te zetten, ondanks de (mot)regen.
Niet veel opkomst bij aanvangsfase, heel de tijd eigenlijk alleen gereden, was de enige, de andere wagons van de trein waren naar de Reuzen van Vlaanderen. Tot aan 1e bevoorrading leuk, nieuw trackske naar Scherpenberg ontdekt. Daarna bleek dat de ziekte van gisteren niet helemaal weg was, de benen waren te slap. Na de doortocht 'eerste maal 46 of 60 km' rond Zwarteberg misreden, tot ik een pijl zag iets verder. Daar heb ik dan ook de aansluiting naar de 60 gemist, maar ging toch voor de 46 gaan. Tweede maal bevoorrading, idem plaats, klim naar Kemmel (waar er toch veel zich forceren in de eerste klim, die dan op Kemmel zelf de hamer tegenkomen) en vervolgens naar Dikkebus.

Totaal 41 km (wegens misrijden). Dat het geregent heeft afgelopen dagen en gisterennacht mag je zeggen. Verschillende malen wat veel modder tegengekomen en weggeslibt, maar niet gevallen, al een hele prestatie. K schakel dan gewoon over op Tubekenmodus, dansen door de modder :) Ook niet ideale banden om door dit parcour te gaan.

Goede organisatie, mss bepijling wat vroeger voor inslag. Niet veel volk gezien, door het weer, door Regiotoer, door Reuzen van Vlaanderen, ...
Een leuke tocht, maar door niet direct goede benen en parcour wat minder voor mezelf.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Vandaag ook gestart voor de 30 km in Dikkebus.
Uiteindelijk iets meer dan 31.52km. Dit blijft altijd een van mij favorieten.

hoogteprofiel volgt;

Image

.

Image

.
Ba®rie
Kerstman

Post by Ba®rie »

Eluw,

Deze morgen vroeg mijn wekker gezet om op tijd van start te kunnen gaan in Dikkebus. Omstreeks 8.10 vertrokken voor de 46 km, maar er was echt niet veel volk rond dat uur. Uiteindelijk toch de aansluiting gevonden bij 2 andere bikers. Tot aan de bevoorading goed kunnen doorrijden, enkele keren mijn evenwichtkunsten moeten bovenhalen op recht te blijven. Maar er altijd in geslaagd om het juiste pad te kiezen :-).

Na de bevoorrading deed mijn achterrem het plots niet meer. Oorzaak ??. Ik kan het verzekeren afdalen zonder achterrem in de modder is niet echt praktisch. Mijn voorwiel ging constant de verkeerde richting uit als ik moest remmen in de modder. Zo nog gereden tot we opnieuw aan de bevoorrading kwamen. Daar heb ik dan toch besloten om rechtstreeks naar Dikkebus te rijden, want zo kon ik niet nog 20 km rijden.

Uiteindelijk aangekomen in Dikkebus met 34 km op te teller. Het was een goeie tocht, nergens verkeerd gereden en een goeie bevoorrading.
Met andere woorden datgene dat we gewoon zijn van de organisatie in Dikkebus.

@ Ichtegemnaore
Kan da zijn da uw pa je gevoerd en naar Dikkebus en da ge rond 10.15 vertrokken zijt ??
mathias1994
Mountainbiker

Post by mathias1994 »

Ik heb deze tocht niet kunnen uitrijden door mechanische pech; zadel afgekraakt. [-X Erg jammer want het was een hele mooie tocht. In het begin redelijk vlak maar dan de Scherpenberg omhoog langs een modderig stuk.
Toen we de Scherpenberg een tweede keer opreden brak dus mijn zadel.
Maar achteraf een wafel gekregen en 2 barbecueworsten gegeten.
Een dikke proficiat aan de organisatie voor de uitstekende bepijling en de prachtige tocht. =D>
mathias1994
Mountainbiker

Post by mathias1994 »

Ba®rie wrote:Eluw,

Deze morgen vroeg mijn wekker gezet om op tijd van start te kunnen gaan in Dikkebus. Omstreeks 8.10 vertrokken voor de 46 km, maar er was echt niet veel volk rond dat uur. Uiteindelijk toch de aansluiting gevonden bij 2 andere bikers. Tot aan de bevoorading goed kunnen doorrijden, enkele keren mijn evenwichtkunsten moeten bovenhalen op recht te blijven. Maar er altijd in geslaagd om het juiste pad te kiezen :-).

Na de bevoorrading deed mijn achterrem het plots niet meer. Oorzaak ??. Ik kan het verzekeren afdalen zonder achterrem in de modder is niet echt praktisch. Mijn voorwiel ging constant de verkeerde richting uit als ik moest remmen in de modder. Zo nog gereden tot we opnieuw aan de bevoorrading kwamen. Daar heb ik dan toch besloten om rechtstreeks naar Dikkebus te rijden, want zo kon ik niet nog 20 km rijden.

Uiteindelijk aangekomen in Dikkebus met 34 km op te teller. Het was een goeie tocht, nergens verkeerd gereden en een goeie bevoorrading.
Met andere woorden datgene dat we gewoon zijn van de organisatie in Dikkebus.

@ Ichtegemnaore
Kan da zijn da uw pa je gevoerd en naar Dikkebus en da ge rond 10.15 vertrokken zijt ??
Ja , ik ben vertrokken rond 10.15 uur, maar het was mijn grootvader die me bracht.
Ik was degene met het Waeyaert mtb kostuum.
Herder Joeri
Mountainbiker

Post by Herder Joeri »

Deze morgen met Herder Twix vertrokken met de bedoeling de 60 km te rijden maar blijkbaar stond de splitsing 46/60 slecht (of was het weggenomen door "hooligans"?) aangeduid want tot onze stomme verbazing stonden we na 47 km terug aan de start met nog voldoende jus in de benen.

Tip: zet na een splitsing steeds een bordje ter bevestiging "U bevindt zich op de xx km" om verwarring en twijfels te vermijden.

Nu hebben we wel nog een reden om hier nog ne keer terug te keren.

We waren blijkbaar niet de enige die dit probleem gehad hebben want twee Terbeke-bikers wisten ook niet of ze nog op het juiste traject zaten. Waar was die splitsing trouwens??

Voor de rest was dit een superleuke tocht met leuke beklimmingen, afdalingen en offroadstroken. Het was echt de moeite om naar hier af te zakken vanuit OVL.
De ondergrond viel nog mee, er waren wel enkele baggerstroken maar het is niet de drasj zoals bij ons dat aan uwen bike blijft kleven.

Volgend jaar zullen zeker nog meer Herders de verplaatsing naar hier maken ipv voor de Regiotour te kiezen.
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Vandaag ook gestart voor de 30 km in Dikkebus.

hoogteprofiel volgt;
yoeri wrote: Hoi, vraagje, toevallig geen Maarten die samen is met Valerie in uw vriendenkring? Vorig jaar eens naar cyclocross geweest in Knokke waardat mijn schoonbroer bijna het kot afgebroken had? Indien ja, tis de Ruben, kozen van Valerie, was ook mee naar Knokke

Heb u nog tegengekomen deze middag aan de Nonnebossen, met de fiets vanuit Wevelgem naar Dikkebus getrokken? Heb u alleszins op de Kemmel gezien boven bij t gedenkteken.

.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Tubeken wrote:Vandaag ook gestart voor de 30 km in Dikkebus.

hoogteprofiel volgt;
yoeri wrote: Hoi, vraagje, toevallig geen Maarten die samen is met Valerie in uw vriendenkring? Vorig jaar eens naar cyclocross geweest in Knokke waardat mijn schoonbroer bijna het kot afgebroken had? Indien ja, tis de Ruben, kozen van Valerie, was ook mee naar Knokke

Heb u nog tegengekomen deze middag aan de Nonnebossen, met de fiets vanuit Wevelgem naar Dikkebus getrokken? Heb u alleszins op de Kemmel gezien boven bij t gedenkteken.

.

Ruben, inderdaad dat ben ik. Ik had deze morgen afgesproken in Dikkebus met 2 collega's om de 30 te rijden. Ik heb de verplaatsing van Gullegem naar Dikkebus en terug met de fiets gedaan. De volgende keer moet je mij maar eens aanspreken, want ik heb u niet herkend...
(Maarten kon vandaag niet mee, hij had nog vanalles te doen in hun huis. )
groenzwart
Mountainbiker

Post by groenzwart »

Ik zit nog niet zo lang in het MTB-milieu maar vandaag de mooiste toertocht tot nu toe gereden. (ik deed de 46km). Prachtige streek met beklimmingen van de rode berg, zwarte berg ,kemmelberg etc. Enorm afgezien maar fantastische toertocht. Ik begrijp niet dat er met moeite 300 man hierop afkomen. Blijkbaar bestaan er nog veel 'mietjes' die bang zijn van een spatje regen of een beetje modder.
Een dikke proficiat aan de organisatie!
Post Reply