07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

[-o< net nobi nicks gelegd , [-X pas 5 keer mee gereden, zijkant gescheurt, ik moet noodgedwongen morgen starten met een wat verslete voorband en achteraan een goeie nobi nick. Ik hoorde reeds van verschillende bikers dat nobi nicks gemakkelijk langs de zijkant scheuren, echt jammer, zo n dure band en nu al naar de kl eurpotl oten ???
deju deju deju
t zal wa worden zeker met nen kutband voorraan
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Herder Steven wrote:de Tiger Claws erop.. :roll:
Tiger Claws??? Vredstein??? das zo goed als geen profiel, ik rij met Killerbee's, maar morgen wijselijk Mich. xcr mud X'trem.
Alvast iedereen suc6!
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Voila,
nieuw zadelke gemonteerd ,nieuwe bandjes AT michelin 2.0,nieuw middenblad (met die modder anders continu chainsuck)en nu zonneke nog he bikers #-o .Khoop ook dat morgenvroeg droog blijft,ben klaar voor de 130 km! #-o #-o
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Goldfinger1 wrote:
Herder Steven wrote:de Tiger Claws erop.. :roll:
Tiger Claws??? Vredstein??? das zo goed als geen profiel, ik rij met Killerbee's, maar morgen wijselijk Mich. xcr mud X'trem.
Alvast iedereen suc6!
Yep, das een goed setje banden voor drassige ondergrond. En ik had nog geluk ook, want vandaag lag het er toevallig drassig bij! :-D
Tirad
Mountainbiker

Post by Tirad »

Volia, mijn 100 km zitten er op. Was van plan om de 130 te doen, maar was al vrij snel duidelijk dat mijn remblokken dat niet gingen halen met al die modder. En idd na 80 km zo goed als op achteraan. Heb dan maar wijselijk via grote baan de laatste 20 afgebold.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Vandaag met de een tiental Steenbakkers en enkele niet-steenbakkers aan de Regiotour begonnen. Met heel wat minder hem uitgereden... (heel wat materiaalpech en toch wel de meest originele lichamelijke kwaal ooit tijdens een TT gehoord, maar 'k geef het toe, 't kan vreselijk ambetant zijn #-o )

Enkelen hadden vooraf de 130 in gedachten, maar wellicht met uitzondering van eentje, allemaal op de 100 afgedraaid. 't Was al snel duidelijk dat dit een andere Regiotour zou zijn dan de twee voorbije jaren en dat lag vooral aan het weer van de voorbije dagen en vandaag.

Vraag me niet hoe het komt, maar vandaag was het voor mij persoonlijk een van mijn favoriete parcours : licht glooiend, niet supertechnisch, lange afstand, niet te veel wind en vooral verzopen, maar niet in die mate dat het niet meer te doen is. :-D Nog wat lichte regen in het begin. Kortom een leuke en lange wintertocht, maar dan in de zomer. #-o Voor velen misschien geen leuk vooruitzicht, maar zo'n parcours doe ik graag. :bounce: :bounce: Zeker als je dan nog eens in gezelschap kan rijden.

Aanvankelijk nog wat aan de rekker gehangen, nu eens mee met de groep, dan weer wat achter, maar nooit zo erg veel. Op de zware stukken bergop ging het relatief vlot, de afdalingen wat minder. Na de voorlaatste bevoorrading in Erpe-Mere ging het plots heel wat vlotter en redelijk vooraan gereden. Altijd goed voor de moraal. Over gemiddeldes en zo, wil ik het hier niet hebben, het fungehalte lag voor mij des te hoger. :-D
En daar kunnen de kosten aan de bike (remmen en nieuwe drinkbushouder) en de lichte kramp in mijn dij niets aan verminderen.
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

Tirad wrote:Volia, mijn 100 km zitten er op. Was van plan om de 130 te doen, maar was al vrij snel duidelijk dat mijn remblokken dat niet gingen halen met al die modder. En idd na 80 km zo goed als op achteraan. Heb dan maar wijselijk via grote baan de laatste 20 afgebold.
was vandaag ook vertrokken voor130 maar na de 5 de bevoorading geen remmen meer achteraan ,ben dan ook maar langs de baan naar zottegem terug gereden .
#-o
vo de rest twas een tochtje die op sommige stukken serieus aan de ribben bleef plakken
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

vraagje,
Is er iemand die in godsnaam weet waarvoor die kettingroller dient...
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

Lichterveldenaere wrote:vraagje,
Is er iemand die in godsnaam weet waarvoor die kettingroller dient...
SIERSTUK voor boven den haard :-D
of in de vuilbak
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vandaag tijdens de Reuzen v Vlaanderen pijlkes zien hangen, tzag er schoon vettig uit... En warempel: op de Berendries naast een biker gereden, van kop tot teen bedekt in modder... 130km in deze omstandigheden: RESPECT mannen/vrouwen =D> ... Khad er 140 op baan en kwas al kapot... Mss tot volgend jaar...
Post Reply