0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Gezien ik zaterdag nie kan biken, doe ik zondag de bloso Oudenaarde!
Vertrek om 8.00U in Moen om op de Koppenberg in te pikken op de route #-o
Toerke doen van 38Km, juist voor koppenberg afslaan naar huis, zou goed zijn voor ong 75Km [-o<

Gr,
Casper :lol:
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Ikke dus zondagmorgen in de gietende regen vertrokken via de oude spoorweg naar de Schelde in Avelgem. Tegen da'k daar was stond 't sop al in m'n schoenen, man man wat een weerke :evil:
Toch doorgezet en dan via de Schelde naar Kerkhove, brug over, veranderen van kant, en dan naar Melden.
Aldaar de bloso Oudenaarde aangevat, direkt te beginnen met de koppenberg door de nattigheid niet te doen :oops: .
Verdergereden en hier en daar pijlkes van de herdermarathon tegengekomen die de dag ervoor gereden werd!
Ondertussen was het reeds opgeklaard maar de paadjes lagen er toch nog vettig bij en daardoor ook het steile pad van de wolvenberg en ook Ladeuze nie boven geraakt :oops:
Dan via Oudenaarde terug naar de koppenberg, alwaar ik deze dank zij de herders off-road kon beklimmen en dan via de weg afdalen nie gezeverd zulle, gelukkig lag hij al wa droger dan 's ochtends :-?
Dan via Melden terug naar de Schelde - Kerkhove - Avelgem om dan via de oude spoorweg terug naar Moen te biken !
Al bij al toch een leuke tocht, alweer goed voor zo'n 65 à 70Km gebold in iets meer dan 3h =D>

Gr,
Casper :lol:

PS : 'slechts' 1 biker tegengekomen, toevallig niemand van hier ??
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

casper wrote:PS : 'slechts' 1 biker tegengekomen, toevallig niemand van hier ??
's Middags zou je er meer tegengekomen zijn, want men was bezig de pijlen weg te halen van de Herdermarathon, dus heb je geluk gehad dat je deze nog even kon volgen :-) Nu ja zoveel stukken van het BLOSO parcours zaten niet in de Herdermarathon, enkel de Ladeuze via het wortelpad en de eerste offroad paden van de Koppenberg, en erna een beetje de omgekeerde lus om naar Zulzeke te rijden... In de andere lussen zat soms ook wat BLOSO parcours in maar dat kan niet anders als je véél offroad wilt aanbieden.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Vandaag wou ik combinatie Oudenaarde-Kluisbergen rijden.
Na een volledige groene en het begin van de rode van Oudenaarde hield ik de officiële BLOSO-route echter voor bekeken.
Echt hatelijke banen met al die diepe groeven en greppen vol modder, volledig kapotgereden..., pff niet voor mij.
Dan maar het bos van de Koppenberg ingetrokken voor enkele heerlijke baantjes zonder blubber. Hier vond ik wel leuke singletracks en uitdagende klimmetjes.
Vervolgens nog eens via Paterberg naar Kluisbergen getrokken, waar de route er wel goed bij lag.

Conclusie: Oudenaarde vind ik echt geen aanrader, het is beter zelf wat baantjes te zoeken in de buurt. Leuke streek, maar dan buiten de 'officïële' route
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Daarnet met ne maat de 3lussen groen,rood,blauw gedaan

In begin mooi zon tot begin blauwe lus de regen met bakken naar beneden kwam

Mooie tocht ,de wortel zonder probleem opgereden

Ik zag hem aankomen en dacht direct rechts blijven en lukte zonder probleem

Sommige stukken in de groene lus zijn soms zwaarder dan de rode of blauwe lus ,terwijl groen voor beginners normaal is

Maar ondanks de regen ,waardoor het soms op kasseien super glad was ,was het een leuke tocht
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

cyclonerick wrote:Vandaag wou ik combinatie Oudenaarde-Kluisbergen rijden.
Na een volledige groene en het begin van de rode van Oudenaarde hield ik de officiële BLOSO-route echter voor bekeken.
Echt hatelijke banen met al die diepe groeven en greppen vol modder, volledig kapotgereden..., pff niet voor mij.
Ik weet over welke zone je het hebt, is een 500m lang aan Onderberg, is blijkbaar populair bij quadrijders en is weinig tegen te beginnen . Natuurlijk was is 500m op 37300
Smouter
Mountainbiker

Post by Smouter »

Moet dringend ook nog eens "de wortel" gaan bedwingen,als het idd maar om een 500 -tal meter gaat die er zo slecht bijligt zou het zonde zijn deze mooie tocht links te laten liggen.Oudenaarde,one of my favorites =D>
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Forum meeting ? 22/06/08 ??
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

Weekje geleden naar de bloso route van Oudenaarde geweest.

Woon in West-Vlaanderen en we zijn nog beginnende mountainbikers. Was onze eerste keer in de vlaamse ardennen.

We waren met 3 : was dit een avontuur zeg.
We hebben alle drie de lussen gedaan. In het begin veel asfalt, en wat bergop : viel goed mee tot je plots aan de koppenberg komt. Er was maar 1 van de drie die tot boven geraakte :cry: Veel te snel vertrokken en toen ik aan de bank kwam : kon ik niets anders of stoppen :(
Als ik die reacties hier allemaal lees : amai : allemaal getrainde gasten blijkbaar.
Toen dacht ik bij mezelf : ik kom naar de koppenberg en ik geraak er niet op. Dan nog eens geprobeerd op mijn gemak naar boven : en toen ging het wel. Was toen al totaaal kapot en ik moest dan nog bijna heel het parcour afleggen.
De rest viel goed mee tot we aan het bekende wortelpad kwamen.
Mijne maat is daar tegen de grond gegaan. Bij mij ging het goed tot de eerste bocht naar rechts en dan naar links : maar toen ik die serieuse wortel zag moest ik toch afstappen : hoe jullie daar oprijden : chapeau.

De rest van de tocht geen speciale dingen meer tegengekomen.
Buiten dat mijn mate zijn voorband was afgesleten en daardoor 3 keer tegen de vlakte is gegaan(gelukkig niets ergs). Mijn andere vriend is 2 keer gevallen doordat we te dicht op elkaar reden. M.a.W. we zijn nog niet gewoon van op en neer te rijden daar : denk dat we nog veel zullen mogen oefenen.
Had juist mijn nieuwe CUBE gekocht en was al blij dat ik zelf niet gevallen was.
Is zeker voor herhaling vatbaar : maar denk dat we toch beter eerst wat lichter oefenen : Misschien eerst Gavere, Zingem doen voor beginners ?

Seppen
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

kan zelf op niet op 22/6, is in italië een WK van iets :-D
Post Reply