Geraardsbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Reden van het verdwijnen van de zwarte route is de volgende: er komen appartementsblokken op :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: , waarschijnlijk weer voor de sociale gevallen waar g'bergen zeer rijk aan is.

Ivm het vaste bloso parcours van g'bergen, dat is inderdad niet veel soeps, wat niet wil zeggen dat er geen toffe paadjes zijn in en rond g'bergen, Er word gewoon geen gebruik van gemaakt #-o .

Mocht er eens iemand zin hebben om toch in g'bergen te mtbken wil ik hem gerust eens gidsen langs een parcour die wel zeer tof is om te doen met pittige klimmetjes, toffe afdalingen, recup stukskes (maar niet te lang) en soms ook wel technisch (trappen op rijden, zeer leuk) :lol:
Ook voor liefhebbers van muur en bosberg, wees gerust ge moogt er langs alle kanten eens op en af, afstanden kunt ge zelf kiezen 30(+/-600hm, 50(+/-800hm) 70(+/- 1000hm) of meer. Ik noem deze route gisbeirn (geraardsbergen in 't dialect) anders omdat er weinig tt zijn die dit allemaal durven te combineren en dit voor mezelf houden zou zeer egoïstisch zijn. Hier kan men gerust een 2de rangs herdersmarathon (herdersmarathon evenaren lukt hier nooit)van maken.

Wie zin heeft laat maar iets weten, we spreken wel eens af

grtz gert
Last edited by s-biker gert on Wed 23 Jul 2008 09:36, edited 1 time in total.
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

@ S-biker gert: Tijdens de zomer zie ik dat wel eens zitten om daar eens de 70 km te doen. De BLOSO route van Geraardsbergen valt al bij al mee (vorig jaar eens gereden).
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

Herder Firmie wrote:@ S-biker gert: Tijdens de zomer zie ik dat wel eens zitten om daar eens de 70 km te doen. De BLOSO route van Geraardsbergen valt al bij al mee (vorig jaar eens gereden).
Da 's afgesproken, wel best te doen na een weekje droog weer dan is er extra fun aan, deze is natuurlijk niet te vergelijken met jullie masterrit want die was gewoon fantastisch, ik probeer gewoon het maximale uit de streek te halen maar ge zult u hier ook wel ammuzeren.
'k Zal maar vlug wa gaan bijtrainen jullie herdersniveau kennende :lol:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

s-biker gert wrote:
Herder Firmie wrote:@ S-biker gert: Tijdens de zomer zie ik dat wel eens zitten om daar eens de 70 km te doen. De BLOSO route van Geraardsbergen valt al bij al mee (vorig jaar eens gereden).
Da 's afgesproken, wel best te doen na een weekje droog weer dan is er extra fun aan, deze is natuurlijk niet te vergelijken met jullie masterrit want die was gewoon fantastisch, ik probeer gewoon het maximale uit de streek te halen maar ge zult u hier ook wel ammuzeren.
hebt ge uw route niet in een gps track?
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

ducman wrote:hebt ge uw route niet in een gps track?
Nee sorry nog niet :roll: , maar ben toch aan het overwegen om er eens ene aan te schaffen. Als het zover is zal ik ze zeker aanbieden op het forum
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

s-biker gert wrote:
Een dezer dagen (weken) word er een dag afgesproken om deze route eens te doen met een groepje forumrijders, iedereen is welkom, voor meer info http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 692#709692
syscokalex
Mountainbiker

Post by syscokalex »

Toffe route maar stees het gevoel krijgen dat je over dezelfde heuvels aan het rijden bent, heen en terug. Nu enkele stevige afdalingen maken wel alles goed. Jammer van de paar pijltjes die verdwenen zijn aan werken voor ondergrondse leidingen maar bij het bovenkomen is het dus beetje meevolgen naar rechts het pad om naar beneden te rijden opnieuw. Voor de rest is het met de wilde begroeiing soms goed uikijken. Op een gegeven moment kom je op een T-kruispunt en is het pijltje weggstoken door bladeren. Hangt nochtans op de boom recht voor u dat het naar rechts is. Je moet het weten natuurlijk... En als er geen hangt is het gewoon de baan volgen. Het is dus soms goed opletten. Eéntje werd gesabotteerd. Het kleur werd van het pijltje gekrabt. Betreft een witachtig paaltje aan een beekje. Daar moet je linksaf.
Desondank alles heb ik me toch goed geamuseerd...
Sorry mocht de info reeds op het forum staan maar heb nog geen tijd gehad volledig het item hier door te nemen...
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Hoe is het gesteld met de bepijling van deze route nu? Ik zou misschien woensdag deze eens rijden als laatste van het jaar.
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

Nog altijd hetzelfde als vroeger, had ik niet moeten werken woensdag had ik je graag wat rondgegidst want er ligt hier nog veel lekkers te berijden. Wij rijden zondag hier in de buurt rond om nog wa nieuwe stukken te ontdekken, mocht iemand zin hebben laat maar weten :wink:
Bvdb
Mountainbiker

Post by Bvdb »

Hey Gert,zie da wel zitten om zondag mee te bollen
Laat maar iets weten waar en om welk uur ge zou vertrekken.
Post Reply