Specialized S-Works HT: Aangepaste Specs P1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Great minds think alike, zegt men dan
whahahaa.. Niet op mij van toepassing denkt ik..
Snijdie
Mountainbiker

Post by Snijdie »

Guido Beeck wrote: Het was inderdaad de bedoeling om iets "anders" te doen met een Speci. In plaats van te kiezen voor de obligatoire Fox, schijven en Ritchey WCS, heb ik bewust voor deze combo gekozen
Ja, een Thomson zadelpen in een Speci is origineel [-X

:-D :-D Sorry, ik moest hem wel even inkoppen. Prachtig ding, wees er maar trots op. Inderdaad wat anders dan de standaard bikes.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Snijdie wrote:
Guido Beeck wrote: Het was inderdaad de bedoeling om iets "anders" te doen met een Speci. In plaats van te kiezen voor de obligatoire Fox, schijven en Ritchey WCS, heb ik bewust voor deze combo gekozen
Ja, een Thomson zadelpen in een Speci is origineel [-X

:-D :-D Sorry, ik moest hem wel even inkoppen. Prachtig ding, wees er maar trots op. Inderdaad wat anders dan de standaard bikes.
Gelukkig is't nu dan een KCNC :) enfin, qua originaliteit ook geen ongekende hoogtes meer tegenwoordig, ma kom... :wink:
(heb wel een WCS balhoofd en WCS Grips, maar jah, een student als ik kan niet zomaar meteen gaan Extralite'en, bij wijze van spreken)
Merci voor de reacties al!
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Tijd voor een kleine update...
Nieuwe XTR-kabels besteld, Tacx aluminium bidonhouder, nieuwe remblokken (BBB Tristop in't zwart, in't grijs zijn ze 2 EUR duurder #-o ) en die bar-ends eraf. Vooral dat laatste is nogal een verschil, zeg. 3 cm meer stuur = 1000 keer meer controle precies. Ook ben ik nu verlost van de krampachtige pijn in m'n linkerschouder. Hoera dus!
Maarrrrr, die pietluttigheden zijn niet de reden waarom ik dit onderwerp uit de analen van het forum ben gaan vissen. Ik wil een vraag stellen aan de MTB-fashion police. Voor zover dat die bestaat...
Deze zomer komt er een nieuwe wielset: Hope Pro III - DT Revo - ZTR 355. Weermaals hoera dus! Maar die Engelse knullen hebben verschillende kleurtjes voor hun naven, zodus volgend trilemma:

Zwarte naven = Sober, maar veilig.
Rode naven = Patseriger, maar da's wel iets wat je vaak ziet tegenwoordig (lees: originaliteit?).
Roze naven = Pimping en relatief gedurfd, hetgeen mijn inziens wel past bij het thema van de bike.

Wat denken jullie?

Guido
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Roos heeft wel iets !
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Waarom niet meteen overschakelen op discs?
Ik zou voor rode naven gaan, roos zou niet passen op je fiets. Bovendien is je fiets sober, dus die naven gaan niet 'overkill' zijn, zoals wanneer je al een rood balhoofd, rode boutjes, rode zadelpenklem, rode barends en al die andere shit rood zou hebben.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Discs, goh... Naar mijn gevoel heb ik al meer dan behoorlijke rempower met m'n V-brakes. Goed afgesteld zijn die behoorlijk krachtig, vind ik. Binnen een maand zit ik een week in de Ardennen, dan zal ik ze eens op de limiet testen, zien waar ik dan uitkom (in het decor, wellicht). Maar ik vind het wel het overwegen waard... Alleen: $ € £ ...! Ik ben student, dusjah... Welke schijven zouden op deze bike passen? Ik heb het wel voor Magura Marta of Formula Oro Puro of Hope Mono Mini...
Kwestie van klein marktonderzoek om me die optie te helpen verkennen: Waar kan ik het goedkoopst aan die remmen geraken? bike-components?
Als ik m'n wielset (€710) en een discbrakeset (€320 voor Hope Mono Mini) samen optel zit ik ruim over de duizend euro... Beetje veel, nee?
Als je een koopje vindt, laat het me alvast weten :)

Nog iemand bezwaren tegen roze naven? :( :wink:
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Voel je niet verplicht om met schijven te rijden, het zou gewoon jammer zijn dat je bv binnen een paar maanden toch schijven wilt en dan zit je daar met je wielset voor V-brakes. Ik weet dat ik blij ben met schijven, maar zoals zoveel andere dingen, zolang je niks beters gewend bent, ben je best tevreden met V-Brakes.
En over dat geld: studentenjob zoeken! Anders zou ik het ook niet allemaal kunnen betalen. 8)
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Uiteraard voel ik me niet verplicht om me naar discs te keren... M'n lichte V'kes zijn best vet :)
Maar de redenering die je maakt heb ik ook al vaak gemaakt, maar ik heb die intussen wat onderdrukt. Omdat je het terug bovenbracht, zag ik er opnieuw de logica van in. Maar dan wil ik wel een stel schijven die helemaal naar m'n goesting zijn. Voor de moddertochten heb'k dan nog altijd m'n andere wielset en V-brakes... Die beslissing zal ik alleszins maken na m'n Ardennentochtje; eens de bike van een maat inpikken en zien of't me aanstaat.
Studentenjob is al in orde... Twee keer raden... Fietsafdeling in den Decathlon :-)
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

dat ge daar nog over durft nadenken!

roos natuurlijk! :drunk:
Post Reply