volledig rookverbod in de horeca

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
loe
Mountainbiker

Post by loe »

fredje_76 wrote:
BASSMAN wrote:aub een beetje verdraagzaamheid :evil:
Inderdaad... de rokers moeten verdragen dat de niet-rokers vinden dat het genoeg geweest is en dat he(n)(t) niet meer verdragen ! :wink:
kan allemaal goed zijn, maar dan nog... er zijn zoveel zaken die mij niet aanstaan... wel zorg dan dat je er geen last van hebt en blijf weg uit een rokerig café...

als je er bnu voor zou ijveren dat ze sigaretten-VERKOOP moeten verbieden, daar kan ik in volgen, da's een nobel streven...

maar als ze verkocht worden, moet er ook de mogelijkheid zijn er gebruik van te maken...
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Dat ze het maar afschaffen ook in café.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

loe wrote:...maar als ze verkocht worden, moet er ook de mogelijkheid zijn er gebruik van te maken...
Als we die weg opgaan dan zal ik de volgende stap zetten, als ze verkocht mogen worden, dan mag er ook reklame voor gemaakt worden. Ik krijg al lang het sch*t van de Belgische regering, 2 jaar voordat er in Europa een algemeen verbod op tabaksreklame kwam gingen ze in hier plotseling heiliger zijn als de Paus door de tabaksreklame in bijvoorbeeld de F1 te verbieden, met als gevolg, géén belgische GP F1 dat jaar, tof :roll: .

Maar ondertussen blijven ze wel mooi hun zakken vullen met de accijnzen op tabaksprodukten, hoe hypocriet kan je zijn ...

Om nog maar te zwijgen over de monsterboete's die je als uitgever van pakweg motorwereld magazine kan krijgen als er in jouw boekje ergens een foto staat van een motorwedstrijd waar iemand in het publiek toevallig een jasje van L*cky Str*ke aanheeft (zelf ook maar gecensureerd, ge weet nooit hé 8-[ , :wink: ).

Enfin, een beetje off-topic waarschijnlijk maar het moest me van het hart. Persoonlijk zou ik een verbod op de verkoop van tabak nog beter vinden, maar ik geloof er nog altijd in dat je in je eigen huis (bijna alles) moet kunnen doen wat je wil. Op openbare plaatsen denk ik daar anders over.

Ik hoor hier graag zeggen dat je verdraagzaam moet zijn, maar als roker is dit makkelijk gezegd omdat je uiteindelijk zelf voor de overlast zorgt. Ik blijf erbij, plas morgen in een café maar eens tegen de benen van de roker die al héél de avond zijn walm in uw gezicht blaast, en begin dan over het feit dat hij maar verdraagzaam moet zijn, ik vrees dat je vlug een pak slaag zal krijgen...

Enfin, ik laat het hierbij in dit topic, we kunnen nog tot kerstmis doorzagen over dit onderwerp, het gaat toch geen bal uithalen, onze politici beslissen immers (en enkel en alleen met de volgende verkiezingen in hun achterhoofd, waar kunnen we stemmen mee winnen of verliezen).
malle eppi
Mountainbiker

Post by malle eppi »

roekoedekoe wrote:
fredje_76 wrote:Roken moet overal verboden worden. Dat rokers in hunne privé doen wat ze willen. Maar enkel binnen, want zelfs als mijn buren op hun terras roken ruik ik het bij mij ! :evil:
IDIOOT
:-D :-D :-D

Ik vind dat autorijden verboden moet worden. Dat autorijders in hunne privé doen wat ze willen. Maar enkel binnen, want zelfs als mijn buren op hun oprit rijden ruik ik het bij mij ! :evil:
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

malle eppi wrote:
roekoedekoe wrote:
fredje_76 wrote:Roken moet overal verboden worden. Dat rokers in hunne privé doen wat ze willen. Maar enkel binnen, want zelfs als mijn buren op hun terras roken ruik ik het bij mij ! :evil:
IDIOOT
:-D :-D :-D

Ik vind dat autorijden verboden moet worden. Dat autorijders in hunne privé doen wat ze willen. Maar enkel binnen, want zelfs als mijn buren op hun oprit rijden ruik ik het bij mij ! :evil:
:lol: :lol: =D>
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

Daan18 wrote:
malle eppi wrote:Ik vind dat autorijden verboden moet worden. Dat autorijders in hunne privé doen wat ze willen. Maar enkel binnen, want zelfs als mijn buren op hun oprit rijden ruik ik het bij mij ! :evil:
:lol: :lol: =D>
Ik denk dat er hier dit weekend een paar serieus op hun donder zijn gegaan bij het biken... Image
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Daan18 wrote:
Cruzer wrote:
Rikske wrote: Als ik morgen vind dat het ok is om in een vol café in een mooie cirkel rondom mij in het wilde weg te gaan plassen, dan moet iedereen die daar problemen mee heeft maar wegblijven uit het café
Akkoord, maar ik geloof dat zelfs daarvoor een publiek bestaat en dus dat het op bepaalde plaatsen/privé clubs zelfs gebeurd, op andere plaatsen zou het garant staan voor een goei pak rammel. Maar geef de mensen de mogelijkheid om te kiezen (wel-rokers of niet rokers café), niet meteen ALLE café's rookvrij.
En als je als niet-roker longkanker krijgt, is de kans vele malen groter dat dit door fijn stof/uitlaatgassen/industrie/vervuiling komt dan door die paar uurtjes die je per maand in een café doorbrengt.
En op café gaan is nog een vrije keuze, rondlopen/-fietsen/buiten komen niet echt, het is deel van ons dagelijks leven.

Feit blijft dat er een heksenjacht op rokers is geopend en het nog maar de vraag is wie het volgende slachtoffer van die overdreven regelgeving wordt. Binnenkort iedereen een zwarte doos in de auto en een chip in de arm (op het einde van de maand worden boetes automatisch afgerekend), we leven in de 21ste eeuw, maar 1984 is niet ver weg.

Zijn we volwassen mensen? Waarom blijven ze ons dan behandelen als kleuters, die zelf niet kunnen beslissen wat goed is en slecht?
Maar biedt de mensen wel de mogelijkheid om te kiezen. Als er toch zoveel vraag is naar rookvrije café's, waarom is dat dan nog geen gigantisch commercieel succes? (zie http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html)

Ik stoor me mateloos aan belspelletjes, dus ik kijk daar niet naar.
Ik erger me blauw aan massa-toerisme en klootjesvolk, dus ik ga met lange weekend en goed weer niet naar de kust.
Ik heb een hekel aan gezever van pastoors, dus mij vind je niet 's zondags in de kerk.
Ik vraag toch ook niet om wetten die die dingen verbieden, gewoon omdat het niets voor mij is?

Ik zou het veel beter idee vinden om rookvrije café's te promoten en te belonen met premies, in plaats van wetten de maken en dreigen met boetes, maar ja, op die manier komt er natuurlijk geen geld in de staatskas.
=D> =D> =D> =D> Er zijn er toch nog die het snappen
Ik heb dit topic gelezen en dacht niet te reageren maar kon het niet laten, toch hou ik het simpel en ga niet in detail.

Wat hierboven staat is correct al de rest wat ik heb gelezen komt van een groep mensen dat een handje meehelpen om de staat rijker te maken. Nu zullen velen zich afvragen wat dit ermee te maken heeft, wel begin dan maar eens goed te denken en te rekenen.

Denken jullie nu echt dat de ministers wakker liggen dat jullie kleren stinken, ogen prikken en longen stinkende rook binnen krijgen...zo ja dan zijde goe zot want dat kan hen geen ballen schelen.

Het enige is dat alles om geld draait, tabak, brandstof (stookolie), flitspalen, etc....

Een klein voorbeeld, stookolie, ze geven subsidies aan lage inkomen en kost hen veel geld..zeggen ze…allemaal boelshit..bereken eens hoeveel extra btw er in de lade komt sinds de prijsverhogingen en bekijk dan maar eens hoeveel ze hebben moeten uitgeven aan subsidies.

Bereken eens hoeveel de tabakwaren duurder zijn geworden, ze weten goed dat velen zullen blijven roken en komt allen maar goed voor hun kassa.

Weet je wat, roken is slecht en ben ik mee akkoord, het stinkt, kruipt in de kleren etc.... waarom dan geen totaal verbod op verkoop? da zou nogal een streep in hun rekening worden maar ik zou alleen maar kunnen wensen dat de rokers allemaal eens gelijktijdig zouden stoppen...dan zou ik de ministerkes wel eens willen zien zitten.
Bekijk eens de prijs van diesel, ik heb verdomme voor meer dan 100€ als ik ga tanken en 4 maand geleden kon ik hem nog voor een 70 euro vol doen. En btw tegen eind dit jaar moet de diesel minstens 2€ kosten.
Nu niet treuren, ik bekijk het positief, hoe duurder hoe beter want dan zullen er veel hun wagen al eens meer laten staan en komt er minder vuiligheid in de lucht, dus mijn kleren zullen minder stinken naar uitlaatgassen en mijn longen zijn er ook blij mee

En zo kan ik nog uren doorgaan maar ben dat niet van plan want ik krijg er op mijn zenuwen van.

Ik kan alleen maar zeggen, denk eens héél goed na voor jullie eisen beginnen te stellen want je doet jezelf misschien ooit zelf de das om.
Levud
Mountainbiker

Post by Levud »

Fred83 wrote:Weet je wat, roken is slecht en ben ik mee akkoord, het stinkt, kruipt in de kleren etc.... waarom dan geen totaal verbod op verkoop? da zou nogal een streep in hun rekening worden maar ik zou alleen maar kunnen wensen dat de rokers allemaal eens gelijktijdig zouden stoppen...dan zou ik de ministerkes wel eens willen zien zitten.
Dit was dan ook het voorstel van Unizo, dat deze week in het nieuws is geweest, deze zijn tegen het algemeen rookverbod in de horeca maar als het dan toch moet willen ze liever dat de verkoop helemaal afgeschaft wordt. Zo is het beter te controleren, maar ja dan verliest de overheid wel €1,8mrd aan accijnzen.
Ik kan mij wel ergens vinden in de redenering van Unizo, maar ik ben dan ook geen roker :wink: .
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Om die reden van stinkende kleren en prikkende ogen zijn we jaaaren weggebleven uit 'etablissementen'.
Ongetwijfeld zijn er nog talloze niet-rokers van dit principe.
Dit zit er nu ingebakken ahw.
Om die groep terug op café te krijgen zal een aanpassingstijd vragen, met ongetwijfeld wat minder 'klandisie'.
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Ik ben nu zelf een roker, ze zitten altijd te lachen de collega bikers dat ik zou zitten roken op mijn bike wat ik natuurlijk niet doe.
Ik ben het volledig eens dat roken verboden is in restaurants want ik vind het ook ni naar mijn zin als je zit te eten en er staat daar een asbak te stinken of aan het tafeltje naast u zit er iemand een sigaar te roken of zo. Maar in cafés mogen ze da toch ni verbieden, het ene café na het andere zal failliet gaan, als je niet mag roken op café zal men waarschijnlijk gewoon niet meer op café gaan.
Post Reply