Welke mtb kopen??

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Eatmydust
Mountainbiker

Welke mtb kopen??

Post by Eatmydust »

Jawel weeral een topic van een noob die niet weet welke mtb hij moet kopen :lol:

Ik ben dus van plan om mijn conditie wat bij te schaven en zoek een degelijke (beginners) fiets.

Ik was van plan een Bulls te kopen, de Copperhead zie ik wel zitten. Maar tijdens mijn online zoektocht kwam ik het merk Arinos tegen met wel heel scherpe prijzen. Heeft iemand ervaring met dit merk? Of blijf ik beter bij Bulls?

Image
Model : Arinos Shimano 27 XT
Frame : Alu 7005
Vork Voor : Rock Shox Dart 1
Frame Hoogte : 45 cm, 50 cm, 55 cm
Wielmaat : 26 inch
Aantal versnellingen : 27
Derailleur Voor : Shimano Deore 2008
Derailleur Achter : Shimano XT 2008
Schakeling : Shimano Deore 2008
Crankstel : Shimano Octalink
Cassette : Shimnao Deore 2008
Ketting : Shimano Deore
Remmen Voor : Shimano Disc Brake Hydraulish BRM 485
Remmen Achter : Shimano Disc Brake Hydraulisch BRM 485
Remhandels : Shimano BRMN485
Stuur : Concept
Stuurpen : Concept
Zadel : Velo
Zadelpen : Concept
Naaf Voor : Shimano HBM 65 2008
Naaf Achter : Shimano HBM 65 2008
Banden : Schwalbe Little Albert
Velgen : Vision
Standaard : Aanwezig
Pedalen : Aanwezig
Afmontage : Alleen stuur recht zetten en trappers erop zetten
Gewicht c.a. : 12.9
Garantie : 5 jaar op frame

MODEL 2008!

Levitation
Mountainbiker

Post by Levitation »

Speclijstje ziet er goed uit voor een beginnersfiets, maar het merk Arinos is me wel onbekend.

Wat is uw budget? Misschien kunnen we u dan nog wat anders aanraden.
Eatmydust
Mountainbiker

Post by Eatmydust »

Budget: € 1000,00 is toch echt wel de max, goedkoper mag altijd.

Over de Copperhead heb ik al veel goede dingen gelezen, ziet er goed gerief uit.
Maar de fiets van hierboven wordt verkocht voor € 529,00 daarom ben ik aan het twijfelen.

Mag ik hier een link zetten naar een winkel?
Dan kunnen jullie vakkundig oordelen over het aanbod van die winkel. Want het ziet er te goed uit om waar te zijn.
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

ne gouden regel : als het er te goed uitziet om waar te zijn dan is da meestal zo

kzou het ni echt veel vertrouwen geven
Levitation
Mountainbiker

Post by Levitation »

Zo weinig geld voor zo'n (relatief) goede afmontage ruikt een beetje naar onraad ja.
Dan zit het er dik in dat die kader weinig waard is.

En met 1000 euro kunt ge u al heeeel wat goede fietsen kopen hoor. (En met minder ook.)

Cube is hier op het forum een zeer geliefd merk. Dit merk staat ook bekend om zijn goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Verder zijn merken zoals Trek, Merida, Specialized, Orbea, Scott, Bianchi, ... ook aan te raden.

Zelf heb ik een Orbea met ongeveer dezelfde afmontage als die Arinos, maar die kostte wel 130 euro meer. Nu niet per se om mijn fiets of het merk Orbea te promoten, maar als ge ziet dat er toch wel wat pro's zijn die met Orbea rijden weet ik in elk geval wel dat ik een goede koop heb gedaan. (En dat kan ik na een jaar ook nog wel altijd beamen.)

Ik kan u natuurlijk niks opdringen, maar voor zo'n budget zou ik het wel weten en veel rapper naar een fiets van één van bovenstaande merken grijpen. Dan betaalt ge mss wel iets meer maar dan zit ge vaak wel al rapper safe wat de kader van uw fiets betreft. De meeste van genoemde merken bieden vaak ook levenslange garantie op hun kaders aan. (Dit moet wel bij de korrel genomen worden, maar dan nog.)

Ik denk wel dat links naar winkels post hier toegelaten is, dus ik ben in elk geval wel eens benieuwd waar ge dit "koopje" gevonden hebt.

Ohja, en vooraleer ge over gaat tot de koop van een fiets, test er eerst ook eens een paar bij verschillende shops en koop niet lukraak eentje op het internet, want er staat hier in de Showroom nog een topic over iemand die zich zo serieus in 't zak heeft laten zetten :wink: Die had zijn fiets het dubbel van zijn eigenlijke waarde betaald en zat nog eens met een veel te grote maat opgescheept. (En dat laatste is ook iets heel belangrijks waar veel verkopers vaak niet eens rekening mee houden, laat staan online-shops.)

Kom hier maar zoveel mogelijk om raad vragen en spring zoveel mogelijk winkels binnen. Genoeg mensen hier die u kunnen verder helpen en kunnen zeggen of ge met een flutverkoper of iemand met verstand te maken hebt gehad.
Eatmydust
Mountainbiker

Post by Eatmydust »

Thankz voor de reply's mannen.

Hier de link, wel ne winkel met een toepasselijke naam:
http://www.fietskopen.be/
Kermit
Mountainbiker

Post by Kermit »

Ik zou hem niet kopen. Mijn vorige mtb was ook zo'n geval (van www.betersport.nl , ook bekend als eurofair, typ maar eens in in de zoekfunctie)
Ga eens kijken bij een bekender merk. Canyon is zowat het enige fatsoenlijke merk dat je online kan kopen. De rest zijn bijna allemaal oplichters. (Ga maar eens na op de site van shimano, ik durf ervoor wedden dat de naven alivio's zijn)

Koop een Cube/Cdale/Merida/Specialized of weet ik veel wat nog allemaal maar koop zeker niets van online winkels zoals fietskopen, betersport, ..
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik zou ook naar een ander merk stappen hoor,

persoonlijk vind ik de decatlon, cube, radon (is eigenlijk hetzelfde als cube) en de canyon fietsen onklopbaar van prijs/kwaliteit verhouding. Vooral de decathlon fietsen vallen mij meer en meer op door hun degelijke afmontage.

greetz

jocca
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Eatmydust wrote: Hier de link, wel ne winkel met een toepasselijke naam:
http://www.fietskopen.be/
Dacht wel dat het zoiets zou zijn.... maar die "arinos" kost toch geen 1000€ want dan vind ik hem zelfs duur voor zo'n internetshop.

Met 1000€ kan je beter naar een LBS gaan, voor dat bedrag koop je al een heel degelijke MTB.

Een collega van me kocht vorige week een Trek 6700 voor net geen 1000€.
Dat lijkt mij een veel betere keuze!

De enige tip die ik je kan geven: staar je niet blind op ee flashy afmontage, begin bij de basis en zorg dat je een goed frame (en zeker de juiste maat) en vork hebt, of er nu een XT der of eentje van LX (of zelfs deore) op staat, dat gaat het geen betere fiets maken.
Eatmydust
Mountainbiker

Post by Eatmydust »

Nee, prijs voor de Arinos is € 529,00. Maar van dat idee ben ik toch afgestapt.

De Copperhead 3 met schijfremmen gaat mijn eerste "deftige" bike worden =D>
Post Reply