Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

van slijk wrote::roll: weet iemand hoe het er nu bij ligt want we komen dit weekend nogeens tot hier 8-[ #-o
Het ligt er perfect bij!!! enkel hier en daar een boompje over de 3, 4 en 6.
Image
van slijk
Mountainbiker

Post by van slijk »

:P [-o< merci jervanheg . Hopelijk blijft het weer ook nog goed se dan zal het weer een fantastisch weekend worden . :bounce:
van slijk
Mountainbiker

Post by van slijk »

Weeral een prachtig weekend achter de rug =D> , routes 4 , 6 , 5 gereden alleen heb ik zaterdag maar een goede 4 km mee kunnen rijden op de 6 dan men pat afgebroken en te voet terug naar hotel #-o
gelukkig had ik men oude fiets ook nog bij zodat ik zondag toch de 5 nog mee heb kunnen rijden wel met een vaste vork maar ja beter als niet rijden zeker :wink:
InMyKingdom
Mountainbiker

Weekend Houffalize - Wie kan ons advies geven!

Post by InMyKingdom »

Hallo,

In het weekend van 20 juni trekken we met 4 man naar Houffalize om er een ritje te maken met de MTB. We gaan er ook wel naar toe om eens op het gemakt te zijn en te genieten van een lekker streekbiertje.

Wie kan ons goed advies geven over welke tochten we het best rijden.

We komen op vrijdagnamiddag toe rond 14 en dan had ik graag een inloop tochtje gereden. Welke tocht is aangeraden?

Op zaterdag zouden we vertrekken rond 11u om eens een zware tocht te doen. Welke tocht hier?

Op zondagvoormiddag hebben we net nog tijd voor een uitloopritje zodat we terug zijn rond 13u. Tocht?

Je ziet super fanatiek zijn we ook niet maar we willen toch wel een paar mooie ritten doen. Op zaterdag hebben we het meest tijd en mag het dus een zware tocht zijn

Bedankt

Thomas
InMyKingdom
Mountainbiker

Weekend Houffalize - Wie kan ons advies geven!

Post by InMyKingdom »

Hallo,

In het weekend van 20 juni trekken we met 4 man naar Houffalize om er een ritje te maken met de MTB. We gaan er ook wel naar toe om eens op het gemakt te zijn en te genieten van een lekker streekbiertje.

Wie kan ons goed advies geven over welke tochten we het best rijden.

We komen op vrijdagnamiddag toe rond 14 en dan had ik graag een inloop tochtje gereden. Welke tocht is aangeraden?

Op zaterdag zouden we vertrekken rond 11u om eens een zware tocht te doen. Welke tocht hier?

Op zondagvoormiddag hebben we net nog tijd voor een uitloopritje zodat we terug zijn rond 13u. Tocht?

Je ziet super fanatiek zijn we ook niet maar we willen toch wel een paar mooie ritten doen. Op zaterdag hebben we het meest tijd en mag het dus een zware tocht zijn
Alex MTB
Mountainbiker

Post by Alex MTB »

Net terug van een Houffa-tweedaagse - voor ons de eerste kennismaking met Houffalize....Op zondagmiddag aangekomen en route 6 uitgekozen omdat er "difficile & technique" bij stond....zo erg kon dat toch niet zijn dus zeker proberen.....achteraf gezien is de benaming dif. & techn. zeker niet verkeerd gekozen.....geen tijd om naar de mooie natuur te kijken - 1 sec. concentratieverlies = face-plant in the mud ! Prachtig parcours - 100 % genieten.....de volgende dag (na overnachting in ol fosse d'outh - goedkoop en zeker te pruimen - bikewash - gesloten fietsenbergingen etc...) dan maar geopteerd voor de tegenhanger, nl. route nr. 1...op zich een mooie route maar niet veel beter dan de doorsnee toerentocht, en zeker al niet als je daarvoor de nr. 6 gedaan hebt....wel goed om vrouw en kind mee te nemen ! Volgende keer blijven wezeker langer en testen we de overige routes uit !
Wie wil kan de gps-tracks van 1 en 6 afzonderlijkkrijgen - stuur maar een mailtje....
cheers
VoodooChile
Mountainbiker

Post by VoodooChile »

Alex MTB wrote:Net terug van een Houffa-tweedaagse - voor ons de eerste kennismaking met Houffalize....Op zondagmiddag aangekomen en route 6 uitgekozen omdat er "difficile & technique" bij stond....zo erg kon dat toch niet zijn dus zeker proberen.....achteraf gezien is de benaming dif. & techn. zeker niet verkeerd gekozen.....geen tijd om naar de mooie natuur te kijken - 1 sec. concentratieverlies = face-plant in the mud ! Prachtig parcours - 100 % genieten.....de volgende dag (na overnachting in ol fosse d'outh - goedkoop en zeker te pruimen - bikewash - gesloten fietsenbergingen etc...) dan maar geopteerd voor de tegenhanger, nl. route nr. 1...op zich een mooie route maar niet veel beter dan de doorsnee toerentocht, en zeker al niet als je daarvoor de nr. 6 gedaan hebt....wel goed om vrouw en kind mee te nemen ! Volgende keer blijven wezeker langer en testen we de overige routes uit !
Wie wil kan de gps-tracks van 1 en 6 afzonderlijkkrijgen - stuur maar een mailtje....
cheers
Ik heb vorgie week vrijdag de rode 3 gedaan.
Daarna wou ik via groen naar Achouffe rijden (daar was ons huisje), maar ik heb van groen enkel de pijl gevonden aan de startplaats, daarna zag ik geen enkele pijl meer en was ik al verloren bij de start :(

rode 3 is echt (voor mij toch) héél zwaar. Het lag ook nog vochtig dus als mijn wiel doorslipte in bergop stond ik stil en raakte ik ook niet meer in gang. Maar hij was wel héél mooi, maar technisch&moeilijk (eigenlijk alleen 2 lange stukken in het begin).
Maar onderweg werd ik ingehaald door een andere biker die de pijltjes niet volgde, achteraf snapte ik dat de pijltjes omgedraaid waren en hij gewoon zo onvriendelijk was het me niet te vertellen (een snelstromend riviertje oversteken vond ik er toch wel wat over, dus toen ben ik teruggekeerd en heb ik ontdekt dat de pijlen omgedraaid waren, ik heb ze dan maar weer omgedraaid).

Het was in elk geval heel leuk...
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Dit weekend, een dagje (7/06) met "de Tegenterters" Houffalize aangedaan.

Zaterdagmorgen rond 10u gestart met route 5, ongeveer 29 km, ideaal om de benen los te smijten, wel wat klimwerk en leuke afdaling maar niet het extreme. Een aangename toerke die er best mag zijn en vlot rijd voor iedereen dit beetje ervaring heeft in deze discipline.

In de namiddag route 6 (22 km) aangevangen. Dit is heel wat anders dan route 5. Direct klimmen en na 4 km weet je al hoe laat het is. Een geschifte afdaling op rotsen vlak voor het brugje waar je de Ourthe moet oversteken doet ons even stilstaan. Voor de rest van de route fanstatische beklimmingen (de Patersberg en de Muur zijn geen vergelijking). Passage's langs rotsen, technisch werk over wortels en rotsblokken (al klimmend 8) )
De route's en de bepeiling zijn perfect in Houffa

Ik zou iedere MTB-er aanraden om deze streek eens te doen. Onze MTB-club komt zeker terug.
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

morgen vertrekken wijle naar onze jaarlijkse houffa tocht,we zouden graag rood3 en blauw5 rijden heeft iemand al één van die lussen gereden en zijn ze de moeite :wink:
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

zeker rood ( nr6 ) is proberen , is de kortste maar meest uidagende met een stuk van het wb-parcours :-D
Post Reply