Mijn SWorks Carbon 2008 van het zelfde ... geen V nokken meer ...
Voolopig nog geen klagen van de XT 2008 in ieder geval en ze zijn toch ook wel een stuk krachtiger als de XTR V's op ceramische velgen.
Zaterdag eens goe testen in Langdorp.
Eric B
slepende schijfremmen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Dickie
- Mountainbiker
Tja, als je de wielen kan blokkeren is er imo genoeg rempower.
Bij mij lukt dat met v-brakes.
Mss kan je wat beter moduleren met schijven omdat je daar sneller aan blokkeren zit.
Iig ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen om op schijven over te stappen.
Laatste zondag in Lokeren nog naast iemand met Shimano schijven gereden.
Modder lag er eigenlijk niet, maar wat een geschuur en gekweel
Als dat opgelost raakt, dan ben ik de eerste om over te stappen.
Bij mij lukt dat met v-brakes.
Mss kan je wat beter moduleren met schijven omdat je daar sneller aan blokkeren zit.
Iig ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen om op schijven over te stappen.
Laatste zondag in Lokeren nog naast iemand met Shimano schijven gereden.
Modder lag er eigenlijk niet, maar wat een geschuur en gekweel
- Pascie
- Mountainbiker
- Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini
Ik heb vorige week de overstap van v-brakes naar disc (hope mono mini) gemaakt. En ik heb ook moet vasstellen dat het toch wel wat sleutelwerk vraagt om ze af te stellen zonder gesleep. Ze staan nu eigenlijk nog niet 100 % ok ... en zolang ze niet ok staan test ik ze ook niet uit in het veld (jammer genoeg ben ik nu bezig aan mijn thesis, dus ik heb de tijd neit). Nu, ik ben mss een freak op dat vlak, alles moet soepel lopen aan mijn MTB, geen gesleep of slecht schakelen, anders ga ik het veld niet in.Dickie wrote: Laatste zondag in Lokeren nog naast iemand met Shimano schijven gereden.
Modder lag er eigenlijk niet, maar wat een geschuur en gekweel![]()
Voor mensen die hope disc remmen hebben, hier heb je een link naar een instructiefilmpje van op de hope site. Ik denk dat dezelfde procedure kan worden toegepast voor andere merken van remmen.
Kortom, veel hangt af van het afstellen van je remmen, maar eens je dit onder de knie hebt, denk ik niet dat je nog iets anders zal willen dan schijfremmen. Althans dat hoop ik toch, ik dien ze met name nog uit te testen in het veld.
Pascie
- Pascie
- Mountainbiker
- Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini
Ondertussen toch nog eens wat gesleuteld en als je de instructies van het filmpje volgt, kun je je sleepende remmen verhelpen. Let wel als je de pistons terugduwt met de schroevendraaien (zie filmpje), dien je je wiel wel te laten zitten.Pascie wrote: Voor mensen die hope disc remmen hebben, hier heb je een link naar een instructiefilmpje van op de hope site. Ik denk dat dezelfde procedure kan worden toegepast voor andere merken van remmen.
Ik heb nu geen last meer van aanlopende schijven. Ik veronderstel dat dezelfde werkwijze ook bij andere type remmen moet werken.
- Kevin_V
- Mountainbiker
Ik heb van de week bij men formula oro's ook voor de eerste keer nieuw blokjes gestoken. De zuiger kon ik terug duwen door gebruik te maken van een bektang die ik op de oude blokjes plaatste en een doekje op de remklauw. Gewoon aanknijpen dus. Het centeren ging ook heel vlot. 2 inbussen van de remklauw los, remhendel aantrekken, elastiek over de remhendel zodat de blokjes op de schijf gespannen staan en dan inbussen terug vast draaien. Geen gesleep of gepiep. Alles werkt perfect. Buiten wat gepiep als de schijven net nat geweest zijn heb ik er nooit last mee gehad en rijd nu een jaar met schijven rond. Ik ben er heel tevreden van en moet niets anders meer hebben.