Cube sting wie heeft er ervaring mee?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
pelleke
Mountainbiker

Cube sting wie heeft er ervaring mee?

Post by pelleke »

Hela mannen (en vrouwen ook natuurlijk) heb me net een Cube sting k18 besteld, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik doe vooral toertochten en hou van veel variatie zoals wat klimwerk en steile afdalingen en ook ja wat modderploeteren af en toe, hopelijk is deze sting mijn hebbeding :lol:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Dat is wat ze noemen "vijgen na pasen" :roll:
Het is beter om een fiets eerst eens te proberen voordat je beslist om hem te kopen, daar los van zo een cube zal lang niet slecht zijn.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Een van de betere fietsen die ik ooit heb getest. Stond vorig jaar op de Summerbike.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Heb ook al eens gekeken naar een fully.Cube sting of stereo zijn een van de favorieten.De achterbrug zie ik graag
pelleke
Mountainbiker

Post by pelleke »

ondertussen heb ik hem in mijn bezit, prachtige bike en ik heb hem in geanodiseerd zwart genomen.
een paar korte ritjes mee gemaakt en hij zit lekker, ik heb me trouwens volledig laten uitmeten en alles lijkt perfect afgesteld maar zondag mijn 1 ste toertocht op het programma en dan pas zal ik hem voelen :-D
na 60 km zal alles wel duidelijk worden zeker.
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

pelleke wrote:na 60 km zal alles wel duidelijk worden zeker.
Gezien het gezelschap zal het "maar" de 4O worden vrees ik... :lol:
pelleke
Mountainbiker

Post by pelleke »

Ondertussen de 60km in Testelt gereden en mijn Stingske is ontmaagd :lol: , welliswaar een zwakke toertocht maar ideaal om mijn fietske te leren kennen en hij vlamt prima, nergens nog pijn en er mochten nog wa kilometerkes bij, ik had nog geen zin om af te stappen.
Mijn Rock-shock reba u-turn met lock-out vanop het stuur werkt super evenals de achterdemper van Fox type float rp 23.
Denk dat ik hier nog veel plezier ga beleven met dit fietske. :bounce:
=D> voor het technisch advies van de mensen van fietsland Eersel.
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Plaats eens wat foto's aub?
Is dit nu werklijk zo'n verschil met een hardtrail?
Kun je de achtervering op vast zetten?
Veel plezier ermee!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

AMG wrote:Plaats eens wat foto's aub?
Is dit nu werklijk zo'n verschil met een hardtrail?
Kun je de achtervering op vast zetten?
Veel plezier ermee!
Rij maar eens op een fully, je zal het verschil voelen :wink:
pelleke
Mountainbiker

Post by pelleke »

Ook ik dacht eerst dat een fully maar een modeverschijnsel was maar deze mening heb ik toch moeten herzien sinds mijn 2e hands Giant NSR-3 waar ik mijn eerste fully ervaaring heb mee opgedaan.
Daarvoor had ik een Scott hardtail van 12 jaar oud al met een verende R-S vork.
Helaas was het frame van deze fietsen te groot gekozen voor mij.
Daarom mij eens goed laten meten en voor de Cube Sting gegaan, geen seconde spijt van, weg rug en nek en schouderpijn, dus mijn ervaaring met fully is alleen maar positief en ja ook de fox float achterdemper kan semi-geblokkeerd worden m.a.w. niet inveren bij stevig optrekken en klimmen voor maximale grip maar wel een slag nog opvangen en zo snel mogelijk laten uitveren (rebound) wanneer nodig. Ook kan je hem heel soft laten werken voor minder intensieve en vlakkere tochten. Dit kan bij mijn weten allen maar ons lichaam ten goede komen dacht ik, of niet soms???
Post Reply