Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Annabelle wrote:
s-biker gert wrote:
Massini wrote: als ge zin hebt om samen te rijden ??? just for fun hé en de rest zien we daar wel wat de conditie geeft.

Massini 8)
Da zie ik wel zitten, 'k zal wel een beetje bijtrainen kwestie dat ge u daar nie gaat vervelen :lol: :lol: .
Het hotel was al lang geboekt maar sinds het plotse overlijden van mijn schoonvader (bikepartner) een paar weken geleden zijn de meeste bikeplannen in het water gevallen, we waren eerst van plan alles te annuleren maar ik denk niet dat hij dat zou gewild hebben.
Ik ben ook ingeschreven voor de 75km. Als het dit weekend meevalt met de regiotour, kunnen we opnieuw afspreken.
Mijn doel is vooral de 75km uit te rijden. Ik denk dat ik nog heel veel zal mogen trainen.
oke dat is afgesproken, maar de loco zal dan wel een dieselke zijn he..

Massini 8)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Annabelle wrote: Mijn doel is vooral de 75km uit te rijden. Ik denk dat ik nog heel veel zal mogen trainen.
hoi,

heb de Cimes de waimes kunnen uitrijden
belachelijke uitslag (22de-laatste)
maar 'k was daar eigenlijk niet klaar voor
(helemaal niet zelfs)
en uitgereden: dankzij harslagmeter: goed onder de 160slagen gebleven,
alleen wat last gehad van de knieën (zoals gewoonlijk...)

dus: koop zo'n goedkoop hartslagmeterke en zoek je maximum hartslag voor marathons (bij mij dus 160)

(en train genoeg op de weg (vergeef het me))

succes,
'k doe ook mee, als bike-vakantie goed meevalt zelfs de honderd,
vorig jaar mocht ik van de doc nog geen 50km rijden, laat staan een inspanning doen...
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Post by MC Annabelle »

flupke73 wrote:
Annabelle wrote: Mijn doel is vooral de 75km uit te rijden. Ik denk dat ik nog heel veel zal mogen trainen.
hoi,

heb de Cimes de waimes kunnen uitrijden
belachelijke uitslag (22de-laatste)
maar 'k was daar eigenlijk niet klaar voor
(helemaal niet zelfs)
en uitgereden: dankzij harslagmeter: goed onder de 160slagen gebleven,
alleen wat last gehad van de knieën (zoals gewoonlijk...)

dus: koop zo'n goedkoop hartslagmeterke en zoek je maximum hartslag voor marathons (bij mij dus 160)

(en train genoeg op de weg (vergeef het me))

succes,
'k doe ook mee, als bike-vakantie goed meevalt zelfs de honderd,
vorig jaar mocht ik van de doc nog geen 50km rijden, laat staan een inspanning doen...
Ik heb de 45km uitgereden van de Ardennes Trophy, ook verschrikkelijk afgezien (162e geëindigd van de 180) en beseft dat conditie toch nog niet dat is voor ardennen marathons. Ik heb een hartslagmeter, maar nooit echt op gelet, ik lette vooral op mijn ademhaling. Onlangs conditietest gedaan en daar hebben ze mij gezegd dat mijn overslagpols op 162 ligt, dus ik probeer daar nu wel serieus op te letten om daar zoveel mogelijk onder te blijven.
Bij zulke marathons is dat echter wel moeilijk. Als het zo steil bergop gaat, schiet mijn hartslag direct de hoogte in.

Ik train wel redelijk veel op de baan. Minstens 2 keer per week met de fiets naar het werk (50km h/t) en dit weekend nog 80km op de baan gereden.
Ik ga vanaf nu toch meer proberen te oefenen in de Ardennen zelf in het weekend. Denk dat dat MIJ het meest zal helpen.
Aangezien ik nog geen jaar bezig ben, is mijn doel vooral de marathons uit te rijden.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik mag momenteel zeker niet klagen wat klimmen betreft, de herders marathon ging me beter af dan gedacht, gisteren de TT in biron lukte ook best met de steile klimmekes, enkel wat moeten inhouden wegens slechte form bikemaat door verkoudheid maar in het klimmen steeds voluit gegaan.
Bij de houffa marathon gaat ge de eerste 10 à 15 km op niet veel moeten rekenen als ge achteraan in het pak start, eens ge enkele open plekken hebt kunt ge beginnen opschuiven.
aan de bevoorradingen enkele zien dat ge voor het grote pak kunt vertrekken.
afhankelijk van het weer ga ik me (nog) geen limiet opleggen, vorig jaar was het 5h en 5 minuten met bevoorradingen incluus, voor een eerste keer in houffa te rijden was ik best tevreden.
nog een beetje trainen op de regiotour en andere schone tt's in de buurt en alles komt in orde.

Massini 8)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Massini wrote:
Annabelle wrote:
s-biker gert wrote: Da zie ik wel zitten, 'k zal wel een beetje bijtrainen kwestie dat ge u daar nie gaat vervelen :lol: :lol: .
Het hotel was al lang geboekt maar sinds het plotse overlijden van mijn schoonvader (bikepartner) een paar weken geleden zijn de meeste bikeplannen in het water gevallen, we waren eerst van plan alles te annuleren maar ik denk niet dat hij dat zou gewild hebben.
Ik ben ook ingeschreven voor de 75km. Als het dit weekend meevalt met de regiotour, kunnen we opnieuw afspreken.
Mijn doel is vooral de 75km uit te rijden. Ik denk dat ik nog heel veel zal mogen trainen.
oke dat is afgesproken, maar de loco zal dan wel een dieselke zijn he..

Massini 8)
Ik doe ook mee, we kunnen mekaar dan wa oppeppen als iemand het moeilijk krijgt da's altijd goe voor de moraal
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Bij mij zal het ook de 75 worden denk ik.
Na de regiotour hak ik de knoop door en schrijf ik mij in, waarschijnlijk voor de 75; misschien toch voor de 50.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Net ingeschreven voor de 75 :-D
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Is de 50 km ook met chronorace?
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

normaal is de 50 ook met chrono
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

El Baelos wrote:Net ingeschreven voor de 75 :-D
proficiat, het regiotour team zal nu het houffamarathon team worden zeker ???

ik zie het al volledig zitten, enkel sterk hopende dat het er niet gaat bijliggen als gisteren :oops: #-o #-o .

Massini 8)
Post Reply