01/06/08 Beuvrages (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Hoi, het was een prettige samenkomst met de FB's aan de start van de tocht.

Vroeger reed ik zowat incognito mee, maar met de nieuwe truitjes is het al gauw "Ha , nen Herder sie !" :wink: Wel leuk.

Ik heb een kort tijdje gevolgd, maar 'k zat al snel aan maximale hartslag, en met gisteren Zwalm in de benen, snel besloten om het wat kalmer aan te doen.

Het was een mooie tocht, maar ik had toch iets méér verwacht, zoals wat meer avontuurlijker boswegels. Er zaten te veel snelle en rechte stukken in. Gelukkig kwamen die modderstroken er aan, en konden we wat ploeteren. En het zandpad dat maar bleef duren ... hehe. De mijnterril was de kers op de taart =D>

Wat ook tegenviel was het weer. Slechts 13° en bewolkt. Bij mooi weer moet het heerlijk biken zijn in dat bos.

Voor mij persoonlijk was de verplaatsing de moeite waard (125 km enkel) maar om nu tegen de collega's te zeggen "Allen daarheen", zou ik niet durven.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Herder Alex² wrote:Voor mij persoonlijk was de verplaatsing de moeite waard (125 km enkel) maar om nu tegen de collega's te zeggen "Allen daarheen", zou ik niet durven.
Daar heb je gelijk in.
Vorig jaar was dit anders, toen vond ik de rit op zich beter.
Al heb ik me dit jaar meer gejeund, mo dat had meer te maken met de stukken die we gebist hebben.
En den terril die we beklommen hebben buiten traject.
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Ik kan geen oordeel geven ten opzichte van vorig jaar , maar ik had het liever een beetje technischer gezien.Uit ervaring (Raismes)weten we dat er meer inzat.
Maar het kan niet altijd prijs zijn nietwaar?
Content dat ik eens (een stukje) met de forumbikers kon meerijden maar na de afdaling van de eerste terril heb ik blijkbaar de verkeerde afslag genomen en was ik jullie kwijt , 'k heb trouwens geen 2e terril gezien en mijn kilometers waren ook gereduceerd tot 52,5km.
Jammer maar helaas.
Misschien lopen we elkaar volgende week tegen het lijf in Raismes?
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Ik was wat ontgoochelt, vond de rit van vorige week (Auchel is wel andere kant we) véél beter....

nu ja kan nie iedere week feest zijn he
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Tja,het uitgestippelde parcours was (misschien) beter en mooier vorig jaar maar vergeet niet dat we daar toch in een mooiere streek zitten dan de pijltjes ons eigenlijk weg wezen.Volgende keer toch eens proberen van de "die hards" (beter bekend als "les terriliens") van de forumbikers volgen want wij weten intussen ook wel dat er meer uit hun terrils te halen is,dan het bepijlde parcours dat ze meestal doen.Wij noemen het bissen (of trissen) maar eigenlijk is het "op zoek gaan naar nieuwe technische stukjes.Ik amuseer me iedere keer rot maar dat komt meestal omdat we buiten het parcours veel mooiere singletracks en terrils aansnijden dan tijdens het parcours.Ik ben zeker dat ons filmpke dat hier en daar zal uitwijzen.

Daarom wie het wat technischer wilt moet ne keer durven het parcours verlaten(de forumbikers zijn niet voor niets verkenners,hé)......maar ja,was ik parcoursbouwer daar,het zou heel wat technischer zijn.Ge moogt (on)gerust zijn!!

Nu,algemeen gezien is deze streek te mooi om te laten liggen.
Volgende keer in Raismes gaan we zeker diene terril du sabatière weer opzoeken,daar ben ik zeker van.

Zondag zal er voor mij geen "rando des raismois" zijn (Reden is intussen bekend),maar de volgende daar in de streek doe ik zeker terug.
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Wel, vond den dezen eigenlijk ook wel een beetje overroepen.
Vorige week Wolfsdonk gedaan, en daar heel wat meer technische stroken en bos gedaan. ( en op een veel beter lopende ondergrond )

Maar goed, t is nog altijd een schoon toerke vaneigens.
Slechts 5 euros voor nen Leffe, een half stokbrood, een crossparcourske met 2 bevoorradingen, en nen T-shirt( al hebben ze over het design daarvan duidelijk niet lang nagedacht ): T was me de verplaatsing zeker waard.
Toch nog enkele minpuntjes gevonden:
*had 8km tekort op den toer.
*der lag gene bril op dienen wc in de kantine
*en voor mijne goede vriend 'killerbeetje': genen beker!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Tiles02 wrote:Ik was wat ontgoochelt, vond de rit van vorige week (Auchel is wel andere kant we) véél beter....

Ben ook in Auchel geweest maar diene was toch ook niet technisch te noemen of was deze nog minder dan?
filmpke van Auchel kan je zien op topic van Auchel mar opgpast stijve nek gegarandeerd. :lol: :lol:
Ik ben naar Roeselare geweest en deze rit was meer dan de moeite om eens in west-vlaanderen te blijven één van de betere zowaar filmpken vind je bij topic Roeselare
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

den wakkere bakker gits wrote:
Tiles02 wrote:Ik was wat ontgoochelt, vond de rit van vorige week (Auchel is wel andere kant we) véél beter....

Ben ook in Auchel geweest maar diene was toch ook niet technisch te noemen of was deze nog minder dan?
filmpke van Auchel kan je zien op topic van Auchel mar opgpast stijve nek gegarandeerd. :lol: :lol:
Ik ben naar Roeselare geweest en deze rit was meer dan de moeite om eens in west-vlaanderen te blijven één van de betere zowaar filmpken vind je bij topic Roeselare
Nee, maar er zat wel meer afwisseling in dan in Beuvrages.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Heb mij ook wel geamuseerd, maar ook ik vond de tocht vorig jaar stukken beter en leuker dan dit jaar...

Vorig jaar veel meer afwisseling en veel leuker met die stukken "echt bos" dan die dreven van nu... Tja, kan inderdaad niet iedere week feest zijn... #-o
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Fimke volgt, filmke volgt... maar t'zal niet voor donderdag zijn, vrees ik. :-? Heb mij op deze tour rot geamuseerd, maar dat komt waarschijnlijk door slecht 35 'officiele kilometers' en de rest... :wink:
T'wordt nogal moeilijk te monteren: moto 1 moet zijn lens wat beter kuisen, moto 21 kijkt steeds achterom en moto 3 zijn ene extra 'stabilisatieplakkertje' is niet voldoende. :P Enfin, the rest of the best of the worst (nee, gene bbqworst), eind deze week... :lol:

Wel een hele mooie duik van CP in beeld... =D>
Post Reply